جام جم آنلاین - چین روز سه شنبه 2 سپتامبر بار دیگر تکرار کرد ارزش پول خود را شناور نمی کند.جان اسنو وزیر خزانه داری امریکا روز سه شنبه به پکن آمد تا تضمین هایی را برای شرکت های امریکایی کسب کند
کد خبر: ۲۸۵۰۵
که به دلیل پایین بودن ارزش یوان دچار زیان نشوند.
به نوشته روزنامه لاتریبون ، کونگ کوان سخنگوی وزارت خارجه چین گفت : «یک یوان باثبات به سود توسعه اقتصادی چین ، آسیا و اقتصاد جهان است».
وی افزود: بدون تردید بحران مالی آسیا در سال 1997 میلادی فراموش نشده است ، در آن هنگام بحث کاهش ارزش یوان در گرفت ، اما چین مسوولانه رفتار کرد و برای کمک به سایر کشورهای آسیایی برای خروج از بحران ، ارزش یوان را کاهش نداد.
بسیاری از تحلیلگران مالی بین المللی با عقیده چین در مورد ثابت ماندن ارزش یوان موافق هستند و هرگونه تغییری در زمینه نرخ یوان را برای چین و در نتیجه آسیا خطرناک می دانند.
از 2 ماه پیش ، فشارهای بین المللی به ویژه امریکا برای این که چین واحد پول خود را شناور کرده یا ارزش آن را افزایش دهد ، تشدید شده اند.
در جریان 9 سال اخیر ارزش یوان در دامنه محدود 27/8 تا 28/8 یوان نسبت به یک دلار امریکا ثابت مانده است .

در ماه ژوییه ، تعداد زیادی از سناتورهای امریکایی نامه ای را برای جان اسنو وزیر خزانه داری ارسال کردند که در آن نوشته بودند برابری ارزش یوان نسبت به دلار به سایر مزایای رقابتی بودن کالاهای چینی ، از جمله سطح دستمزدهای پایین در چین افزوده شده است و باید اسنو در مورد این مساله تدبیری اتخاذ کند.
روزنامه چاینا دیلی در شماره روز سه شنبه خود از سیاستمداران امریکایی که افزایش ارزش یوان یا شناور کردن نرخ آن را دستاویز مبارزات انتخاباتی خود کرده اند ، انتقاد نمود.
این روزنامه نوشت ، بسیاری از امریکایی ها فراموش کرده اند که کارگران چینی بسیار فقیرتر از همکاران امریکایی خود هستند و افزایش نرخ یوان بر زندگی آنها تاثیر منفی گذاشته و آنها را فقیرتر می کند.

کاهش ارزش پول مصر ، افزایش تورم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها