با تلاش ماموران آتش نشانی

حریق بازار تهران مهار شد

بهروز تشکر،مدیر روابط عمومی و بین الملل سازمان آتش نشانی تهران گفت: آتش سوزی چهارسوق بزرگ بازار تهران پس از 2،5 ساعت توسط ماموران 8 ایستگاه آتش نشانی مهار شد.
کد خبر: ۲۸۴۹۵۵

بهروز تشکر در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهارداشت: پس از 2،5 ساعت تلاش آتش نشانان در سرای حاج حسن در محل چهار سوق بزرگ بازار تهران، آتش سوزی مهار شد و عملیات لکه گیری از دقایقی قبل آغاز شده است.

وی افزود: در این حادثه ماموران 8 ایستگاه آتش نشانی حاضر شدند، تا از گسترش آتش به سایر مغازه‌ها جلوگیری کنند.

مدیر روابط عمومی و بین الملل سازمان آتش نشانی تهران اضافه کرد: 2،5 ساعت پیش، آتش سوزی از یک مغازه پتو فروشی شروع شد و به بخشهای دیگر محل نیز سرایت کرد.

وی افزود: با استفاده از تانکرهای آب ، دستگاههای تنفس و فن فشار مثبت برای تخلیه دود، حریق بازار کنترل شد و هم اکنون عملیات لکه گیری در حال انجام است.

تشکر خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه، این حریق از کالاهایی مثل پتو، الیاف و پارچه آغاز شده بوده، سرعت سرایت آتش بسیار زیاد و دود ناشی از آن نیز بسیار گسترده بود.

وی گفت: برای عبور از معابر تنگ و باریک با استفاده از موتورسیکلت‌ها و عملیات اتصال لوله‌های آب‌دهی با بهره‌گیری مناسب از سیستم آبرسانی از تانکرها و شیرهای ایستاده و شناسایی محیط بازار باعث شد، امکان دسترسی آتش نشانان علی رغم انباشت نامناسب کالاها در محل آتش سوزی امکان پذیر شود.

مدیر روابط عمومی و بین الملل سازمان آتش نشانی تهران ادامه داد: 9 نفر از آتش نشانان در این حادثه مصدوم شدند که 2 نفر از آنان به بیمارستان سوانح سوختگی منتقل شدند و 7 نفر به صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند.

وی گفت: علت آتش سوزی، میزان خسارت و تعداد مغازه‌های دچار حریق شده بعدا اعلام خواهد شد.

تشکر افزود: بازار تهران همچون آتش زیر خاکستر است، وجود کالاهای سریع الاشتعال مانند کاغذ،‌چرم، پتو، پارچه،کارتن، تینر،چوب و چسب هر آن امکان یک فاجعه بزرگ را امکان‌پذیر می‌کند.

مدیر روابط عمومی و بین الملل سازمان آتش نشانی تهران گفت: اخیرا 10 هزار بروشور حاوی مطالب یادآوری خطر آتش ‌سوزی، نحوه درست چیدمان کالا و ایجاد فاصله مناسب برای عملیات امداد‌رسانی و اتصالات برقی غیر استاندارد در بازار توزیع شده است.

وی همچنین از برگزاری چندین مانور و شناسایی معابر مختلف توسط آتش نشانان و آموزش روشهای پیشگیری از آتش با مشارکت کسبه در محل بازار تهران در طول سال خبرداد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها