بعد از بسکتبال اروپا دوباره نگاه اهالی توپ و سبد به سوی بازی‌هایNBA می‌چرخد تا فعلا با اخبار نقل و انتقالات و بازی‌های پیش فصل خودشان را آماده بازی‌هایNBA کنند. در هفته گذشته یک خبر برای علاقه‌مندان ایرانی بسکتبال حرفه‌ای جالب توجه بود. آلن آیورسن هم تیمی حامد حدادی در تیم ممفیس گریزلیز شد. آلن آیورسن بازیکن سابق تیم‌های بسکتبال فیلادلفیا و دیترویت با قراردادی یک ساله به تیم ممفیس گریزلیز پیوست.او که قصد بازنشستگی از دنیای توپ و سبد را داشت به ناگهان تصمیمش عوض شد و می‌خواهد یک فصل دیگر و این بار برای تیم ممفیس در لیگ بسکتبالNBA به میدان برود.حامد حدادی بازیکن ایرانی تیم ممفیس به طور حتم از تجربه این گارد راس با تجربه و مطرح بسکتبال در بازی‌های این فصل استفاده خواهد کرد.
کد خبر: ۲۸۴۰۶۸

آلن آیورسن، ستاره 34 ساله بسکتبال آمریکا که سابقه حضور در تیم‌های فیلادلفیا سونتی سیکسرز، دنور ناگتس و دیترویت پیستونز را دارد با قراردادی یک‌ساله به ارزش 5/3 میلیون دلار راهی ممفیس گریزلیز شد تا در کنار حامد حدادی، ملی‌پوش ایرانی این تیم فصل پیش‌رو را سپری کند. آیورسن که سابقه 10 سال حضور در تیم ستارگانNBA را دارد و در سال 2001 به‌عنوان با ارزش‌ترین بازیکن فصل انتخاب شده بود پس از ورود به ممفیس با استقبال هواداران باشگاه روبه‌رو شد. او که در پست گارد راس بازی می‌کند کم‌کم به دوران بازنشستگی نزدیک می‌شود و احتمالا پس از سپری شدن قراردادش با گریزلیز کفش‌هایش را آویزان خواهد کرد. آیورسن فصل پیش با انتقادات زیادی روبه‌رو شد و حالا امیدوار است بتواند در گریزلیز ناکامی‌هایش را جبران کند و بتواند این تیم را از ناکامی نجات دهد. او به تیمی پیوسته که از سال 2006 تاکنون به دیدارهای پلی‌آف راه پیدا نکرده و در هیچ‌کدام از دیدارهای پیش فصل نیز به پیروزی نرسیده است.

گریزلیز فصل پیش 24 برد و 58 باخت به‌دست آورد و از لحاظ آماری پنجمین تیم ناکام فصل گذشتهNBA است. ستاره سابق سونتی سیکسرز پس از 10 سال حضور در این تیم در سال 2006 راهی دنور شد اما پس از 2 سال به دیترویت پیوست. حضور او در دیترویت چندان موفق نبود و سرانجام مجبور به ترک این تیم شد. او که فصل آینده پیراهن شماره 3 را بر تن خواهد کرد، دومین رکورد گلزنی در بین بازیکنان فعالNBA پس از شکیل اونیل را دارد و با 23983 امتیار در 886 مسابقه، شانزدهمین بازیکن تاریخ این رقابت‌هاست. جالب این‌که نخستین دیدار فصل گریزلیز روز 28 اکتبر برابر دیترویت پیستونز خواهد بود. تیم‌های دیگری ازجمله نیویورک‌نیکز، شارلوت باب کتز، میامی‌هیت و لس‌آنجلس کیلیپرز نیز برای خرید آیورسن پیشنهاداتی را ارائه کرده بودند، اما او ترجیح داد راهی ممفیس شود. خود او می‌گوید که در ماه آوریل پس از مدتی نیمکت‌نشینی تصمیم به بازنشستگی گرفته بود و تصمیم دارد پس از آن مربیگری را تجربه کند. علاوه بر آیورسن و حدادی بازیکن اسپانیایی ممفیس گریزلیز هم می‌تواند به تیمش کمک کند.

مارک گسول در بازی‌های بسکتبال مردان اروپا خودش را خوب نشان داد و ثابت کرد می‌تواند به بازیکنی قابل اطمینان تبدیل شود. حدادی اما امسال فرصت دارد تا در کنار این بازیکنان موقعیت‌های تازه‌ای برای خود دست و پا کند. او بر خلاف آیورسن که با سر و صدای هوادارانش به ممفیس پیوست یا قهرمانی مارک در اروپا، در آمریکا با بچه‌هایی سر و کله می‌زند که دوستداران بسکتبال هستند. حامد حدادی در آستانه آغاز فصل جدید رقابت‌های حرفه‌ای لیگ بسکتبالNBA اقدام به تشکیل کمپ تمرینی ویژه جوانان ایرانی مقیم آمریکا کرده است.این نخستین کمپ سالانه ملی‌پوش بسکتبالیست ایران است که پیش از آغاز فصل 10 ‌ 2009 مسابقه‌هایNBA در دانشگاه نورتریج در منطقه «سن فرناندو ولی» کالیفرنیای جنوبی برگزار شد. حدادی باحدود 100 بازیکن ایرانی در این کمپ دو روزه شرکت داشتند تا در میان اخبار مربوط به بازیکنان ممفیس حامد هم سهمی داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها