معاون نظارت بر کالای سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت و توزیع کالا و خدمات کشوری با اعلام این که طرح فوق العاده نظارتی سیمان از امروز در استان های سراسر ایران به اجرا درمی آید ، گفت : برای کم کردن فشار تقاضا و ایجاد تعادل در بازار بیش از 500هزار تن سیمان از طریق کمیته ماده یک طرح جامع سیمان در روزهای آینده توزیع خواهد شد.
کد خبر: ۲۸۳۸۶
محمدعلی ضیغمی در مصاحبه با خبرنگار «جام جم» مهمترین اقدام دیگر این سازمان برای تنظیم بازار سیمان در سراسر کشور را تشکیل ستاد ویژه نظارت بر سیمان در سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت و توزیع کالا و خدمات دانست و اعلام کرد: در شهر تهران نیز ستاد عرضه سیمان ایجاد شده است که بازرسان سازمان بازرگانی استان تهران در آن مستقر هستند و بر نحوه توزیع سیمان به مراکز توزیع نظارت می کنند. وی حضور بازرسان نظارتی در مراکز توزیع ، شرکتهای حمل و نقل و مکانهای فروش سیمان در سراسر کشور را از اقدامات روزهای اخیر این سازمان برای پایین آوردن قیمت سیمان عنوان کرد و گفت : در روزهای اخیر نه تنها قیمت سیمان گران نشده است ، بلکه گزارش های اعلام شده نشان می دهد قیمت این محصول ساختمانی ، کاهش را تجربه می کند.
ضیغمی افزود: سازمان های بازرگانی سراسر کشور نیز مامور شده اند تا طرح فوق العاده نظارتی سیمان را در استان های محل ماموریت خود اجرا و پیگیری کنند. وی زمان انجام این طرح فوق العاده را دهم شهریور تا سی ام شهریور اعلام کرد و یادآور شد: اگر ضرورتی نیز در ایجاد تعادل در بازار سیمان کشور و نحوه عرضه آن مشاهده کنیم ، زمان اجرای طرح فوق العاده نظارتی سیمان را تمدید خواهیم کرد. معاون نظارت بر کالای سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت و توزیع کالا و خدمات کشوری اقدام دیگر این سازمان را در قبال کاهش دادن قیمت سیمان ، اجرای «طرح سهمیه بندی سیمان برای هر استان» اعلام کرد و گفت : این سازمان براساس گزارش های دریافتی خود از هر استان ، اگر مشاهده کند که استانی با کمبود سیمان روبه رو شده است ، پیشنهاد جابه جایی سهمیه های هر استان از سیمان را به وزارت بازرگانی و وزارت صنایع و معادن می دهد و در نهایت آقای صفاکیش ، مدیرکل صنایع فلزی و معدنی وزارت صنایع و معادن تصمیم این جابه جایی را صادر می کند. وی با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه بر سیمان که در تیرماه انجام شد، گفت : با اقدامات صورت گرفته و جلسات برگزار شده با مسوولان توزیع سیمان در روزهای اخیر ، قیمت سیمان در روزهای آتی به تعادل خواهد رسید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها