رئیس جمهوری تاکید کرد: هنگامی که عده ای کشوری را اشغال می کنند ، مسوول امنیت آن کشور هستند.
کد خبر: ۲۸۳۷۹
به گزارش ایسنا ، سیدمحمد خاتمی در دیدار با «یژی شیماژنسکی» وزیر دفاع لهستان بار دیگر ترور را در تمامی اشکال آن محکوم و مطرود دانست و اظهار داشت : ایران آماده همکاری برای تحکیم امنیت ، استقلال ، ثبات و سازندگی در عراق است . خاتمی همچنین با دریافت پیام کتبی رئیس جمهوری لهستان استفاده از ظرفیت های موجود بویژه در زمینه های اقتصادی و تجاری ، تبادل تجربیات و فعالیت های مشترک در دیگر کشورها نظیر آسیای میانه را در گسترش مناسبات مهم قلمداد کرد. «یژی شیماژنسکی» وزیر دفاع لهستان نیز در این دیدار که امیر دریابان شمخانی ، وزیر دفاع نیز حضور داشت ، با اشاره به سابقه تاریخی روابط تهران - ورشو ، پیوستن لهستان به اتحادیه اروپا را در جهت گسترش روابط دو کشور مهم دانست . وزیر دفاع لهستان با قدردانی از نقش جمهوری اسلامی ایران در برقراری ثبات منطقه ای ، خواستار گسترش و تحکیم مناسبات دو کشور بویژه در زمینه های سیاسی ، اقتصادی و امنیتی شد.

وزیر کشور: منتظر شرایط قانونی برای تردد
زایران اماکن مقدسه هستیم

موسوی لاری ، وزیر کشور ایران در دیدار با وزیر دفاع لهستان و مسوول امنیت شهرهای کربلا و نجف گفت : ما منتظر پیدایش شرایط تامین شده و قانونی برای تردد رسمی و قانونمند در جوار مرزهایمان و ایجاد تسهیلات برای تردد زایران اماکن مقدسه هستیم . به گزارش روابط عمومی وزارت کشور، وی افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر تنش زدایی و همکاری با تمام کشورهایی است که قصد توسعه طلبی در منطقه را ندارند. وی تصریح کرد: ما با همه کشورهای اروپایی روابط حسنه داریم و حتی با برخی از آنها موافقتنامه جامع امنیتی را نیز امضا کرده ایم ، از این رو، آمادگی داریم تا با کشور لهستان نیز که در انتظار توسعه روابط بهتر با ماست ، موافقت نامه امنیتی امضائ کنیم . وی با اشاره به حضور دشوار و پرمسوولیت کشور لهستان در عراق ، خطاب به وزیر دفاع لهستان اظهار کرد: کشور شما در عملکرد خود در عراق باید از ترسیم چهره ای همچون چهره امریکا حتما پرهیز کند، زیرا جهتگیری ها و شعارهای امریکایی ها، در منطقه ما از سابقه خوبی برخوردار نیست . وزیر دفاع لهستان نیز با ذکر این که کشور متبوعش بزودی فرماندهی نیروهای چند ملیتی در منطقه جنوب شرق عراق ، هم مرز با مناطق جنوبی جمهوری اسلامی ایران را به عهده می گیرد، افزود: با توجه به ماموریت جدید کشور لهستان در عراق اطلاع از دیدگاه ها و نظرات دولت ایران برای ما حایز اهمیت است.

دیدار وزیر دفاع با همتای لهستانی خود

همچنین وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای لهستانی خود گفت : برخورد دوگانه با گروههای تروریستی بویژه منافقان ، یکی از دلایل افزایش ناامنی در عراق است . به گزارش ایرنا، دریابان علی شمخانی افزود: جمهوری اسلامی ایران بواسطه موقعیت ژئوپلتیک ، بهره مندی از قدرت اجتماعی برخاسته از مردم سالاری دینی ، اقتصاد رو به رشد و نیروهای مسلح قدرتمند از اثرگذاری بالایی بر تحولات پیچیده منطقه ای برخوردار است . وی با اشاره به تاثیر تحولات عراق بر محیط امنیتی جمهوری اسلامی ایران ، بهترین گزینه در ساختار سیاسی و حکومتی عراق را شکل گیری نظامی دمکراتیک برخاسته از آرای واقعی مردم عنوان کرد و گفت : جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که در طول 25سال گذشته بیشترین هزینه را در دفاع از مردم مظلوم عراق پرداخت کرده است ، همواره بر حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی این کشور و ایجاد ثبات و امنیت در چارچوب حکومتی مستقل که تمامی گرایش های مذهبی و قومی در آن نقش داشته باشند، تاکید دارد. شیماژنسکی ، وزیر دفاع لهستان نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات متعدد سیاسی ، اقتصادی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران و لهستان ، توسعه مناسبات دوجانبه میان 2کشور در ابعاد مختلف را تامین کننده منافع متقابل برای تهران و ورشو نام برد و افزود: ارتقای سطح روابط با جمهوری اسلامی ایران از اولویت های سیاست خارجی لهستان است .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها