رژیم صهیونیستی در حالی در سایه سکوت جهانی و حمایت های همه جانبه غرب به سیاستهای توسعه طلبانه خود ادامه می‌دهد که محور اصلی آن را اشغال کامل بیت المقدس تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۲۷۹۹۰۰

آنها همواره تاکید کرده‌اند که مسجد الاقصی صرفا مکانی یهودی است و بیت‌المقدس نیز پایتختی برای کشور یهود می‌باشد.مقامات این رژیم از جمله نتانیاهو نخست وزیر بارها اعلام کرده اند که از یک سو قدس را پایتخت ابدی خود می دانند و حاضر به مذاکره درباره آن نیستند و از سوی دیگر فلسطینی ها باید این رژیم را به عنوان کشور یهودی بپذیرند.در همین زمینه تمام تدابیر و سیاست های صهیونیست ها طراحی و اجرا می شود چنانکه هم زمان با به اصطلاح تلاش بازیگران منطقه ای و فرامنطقه ای برای صلح خاورمیانه صهیونیست ها با جدیت تمام به شهرک سازی و اخراج فلسطینی ها می پردازند.

در این چارچوب آنها برای تحقق اهدافشان محورهای مختلفی را اساس سیاستهای خود قرار داده‌اند که درصورت عدم مقابله با آن می‌تواند به نابودسازی آرمانهای مسلمانان در بیت‌المقدس منجر شود.

1-مهمترین عملکرد صهیونیست‌ها شامل تحرکات در مسجد الاقصی می‌شود. مکانی که برای مسلمانان، یهودیان و مسیحیان مقدس می‌باشد اکنون آماج حملات آشکار و پنهان صیونیستها قرار گرفته است.اساس این حملات تخریب آثار غیر یهودی و در نهایت تبدیل آن به مکانی کاملا یهودی است. آنها با حفاری‌ها و تخریب بناها و آثار اسلامی و مسیحی ساخت کلیسا‌ها و حتی جایگزین کردن آثار جعلی یهودی برای رسیدن به مقصود فعالیت می‌کنند. آنان همچنین با مسدود کردن راهها و ایجاد گذرگاههای انحصاری برای یهودیان عدم حضور مسلمانان را اجرایی کرده‌اند. آنها در لوای سکوت جهانی و نیز انحراف افکار عمومی به تحولات غزه و کرانه باختری به دگرگون سازی تمام ساختار مسجد الاقصی می‌پردازند در حالی که مسائل دینی و مذهبی را بهانه این تحرکات قرار داده‌اند.در هفته های اخیر این سیاست با جدیت تمام با تبدیل اماکن مقدس مسلمانان به پارک و کنیسه در حال اجرا شدن است.

2-شهرک سازی در بیت المقدس، اخراج فلسطینیان با بهانه‌های مختلف، ساخت دیوار حائل میان مسلمانان و یهودیان در بیت‌المقدس، انتقال مراکز اداری و کاری به این شهر مقدس و... از دیگر تحرکات صهیونیستها در بیت‌المقدس می‌باشد. آنها برای تغییر ساختار این منطقه اخراج فلسطینیان و جایگزین کردن مهاجرین صهیونیست را به عناوین مختلف حتی با مسموم سازی آب مناطق مسلمان نشین و ورود موشها به منازلشان اجرایی می‌کنند. آنها حتی انتقال سفارت خانه ها از تل‌آویو به بیت المقدس را در دستور کار قرار داده اند.

3-تاکید بر حذف مسئله قدس از مفاد روند سازش، ثبت جهانی بیت‌المقدس به عنوان مرکز یهودی، تاکید بر اصل تشکیل کشور یهود بر اساس بافت جمعیتی به ویژه در این منطقه و... از ترفندهای دیگر صهیونیستها برای تسلط کامل بر بیت المقدس است. آنها با بهره گیری از حمایت متحدان غربی برآنند تا در نهایت بیت‌المقدس را پایتخت کشور یهود بنامند که سایر ادیان یا باید در آن جذب یا باید آن را ترک کنند.از پیش شرط های آنها برای آغاز روند سازش پذیرش این رژیم از سوی فلسطینی ها و جهان اسلام به عنوان کشور یهودی است که در صورت اجرا آن عملا تمام حقوق مسلمانان و مسیحیان از بیت المقدس حذف و طرح اخراج فلسطینی ها جنبه قانونی پیدا می کند چنانکه اکنون نیز با بهانه های مختلف این طرح در حال اجرا شدن است.نکته قابل توجه آنکه کشورهای غربی و‌امریکا نیز در لوای روند صلح خاورمیانه با خرید زمان برای صهیونیست ها عملا شرایط را برای توسعه طلبی آنها فراهم می آورند چنانکه هرگز از تحرکات صهیونیست ها علیه آثار اسلامی و مسیحی در بیت المقدس واکنشی نشان نداده و صرفا با شهرک سازی در کرانه باختری مخالفت می کنند. این اقدام نه تنها کمک مستقیم به صهیونیست ها است بلکه انحراف افکار عمومی از مسئله قدس را به تحولات کرانه باختری را به همراه دارد که عملا در چارچوب اهداف صهیونیست ها است.

 در مجموع می‌توان گفت که بیت‌المقدس امروز بیش از گذشته مورد هجوم توطئه‌های صهیونیستها قرار گرفته که در صورت استمرار این روند و سکوت جهان اسلام این مکان مقدس به مکانی کاملا صهیونیستی مبدل می‌شود که مسلمانان در آن جایگاهی ندارند. این امر که می توان آن را خنجر صهیونیسم بر پیکر قدس دانست تهدیدی بزرگ برای آرمانهای ملت فلسطین و کل جهان اسلام است که بیداری در برابر آن را بر ملتها و دولتهای مسلمان الزام آور می‌سازد.با توجه به روند تاریخی تنها راه مقابله با این توطئه اتحاد جهان اسلام است که نمادی از آن را در روز جهانی قدس می توان مشاهده کرد.روزی که تمام مسلمانان جهان با لبیک به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره ) مبنی بر اتحاد جهان اسلام در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای حمایت از قدس و‌ آرمان فلسطین حضور خود در صحنه مقابله با دشمنان اسلام و مسلمین بویژه صهیونیسم بین الملل را به نمایش می‌گذارند.

قاسم غفوری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها