یان مکلن از تحسین‌شده‌ترین بازیگران سینما و تئاتر بریتانیا و دنیا به پاس یک عمر فعالیت پرثمر سینمایی جایزه دونوستیا را از جشنواره سن سباستین دریافت می‌کند.
کد خبر: ۲۷۹۸۴۰

ورایتی اعلام کرد: مکلن که بیشتر با نقش گاندالف در سه‌گانه بسیار موفق و محبوب "ارباب حلقه‌ها" ساخته پیتر جکسن شناخته می‌شود، برای دریافت جایزه دونوستیا از مسئولان پنجاه و هفتمین دوره جشنواره فیلم سن سباستین روز 23 سپتامبر به اسپانیا می‌رود. پیشتر آنتونیو باندارس و مریل استریپ این جایزه را دریافت کرده بودند.

جشنواره سن سباستین جایزه افتخاری خود را به پاس توانایی شگفت‌انگیز مکلن برای ایفای نقش‌های متفاوت از شخصیت‌های کلاسیک آثار شکسپیر گرفته تا قهرمانان امروزی به وی اهدا می‌کند. بازیگر سرشناس بریتانیایی علاوه بر نقش‌های مختلف روی صحنه، در سینما فیلم‌هایی چون "ریچارد سوم"، "مردان ایکس" و "رمز داوینچی" را هم در کارنامه دارد.

مکلن 70 ساله تا به حال دو بار نامزد جایزه اسکار شده است؛ یکبار اسکار بهترین بازیگر نقش اول برای بازی در "خدایان و هیولاها" ساخته بیل کاندن و دیگری بهترین بازیگر نقش مکمل برای ایفای نقش در "ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه‌ها" ساخته جکسن. او این نقش را در دو قسمت دیگر سه‌گانه "ارباب حلقه‌ها" هم تکرار کرد.

بازیگر بریتانیایی سابقه‌ای خوش در جشنواره سن سباستین دارد؛ او بازیگر فیلم سینمایی "زینا" به کارگردانی کنث مک‌مولن بود که فیلم موفق شد سال 1985 جایزه ویژه هیئت داوران را از آن خود کند. ضمن اینکه خود مکلن سال 1998 برای بازی در "خدایان و هیولاها" جایزه صدف طلایی بهترین بازیگر مرد سن سباستین را برد.

پنجاه و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین روز 18 سپتامبر با نمایش تریلر سینمایی "کلوی" به کارگردانی آتوم اگویان با بازی لیام نیسن و جولین مور آغاز می‌شود و 26 سپتامبر با نمایش "مادر و کودک" ساخته رودریگو گارسیا با بازی ساموئل ل. جکسن و نومی واتس به پایان می‌رسد.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها