آیت‌الله لاریجانی:

قبح قانون‌شکنی ریخته است

گروه سیاسی:‌ آیت‌الله صادق لاریجانی در اولین جلسه مسوولان عالی قضایی که به ریاست وی برگزار شد، با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای هیات دولت و تاکید بر تبعیت کامل از توصیه ایشان درخصوص حرکت قانونمند تصریح کرد: دستگاه قضایی باید این مساله را سرلوحه کار خویش قرار دهد و با اولویت‌دادن به نظم و اهمیت آن در کنار برنامه‌ریزی دقیق و اصولی، در اصلاح امور کمر همت ببندد. به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس قوه قضاییه با تاکید بر این‌که قانون مداری باید از مرحله شعار به عمل برسد، گفت: متأسفانه قانون‌گریزی و قانون شکنی قبح خود را از دست داده است و دیدیم که در حوادث پس از انتخابات قانون‌گریزی چگونه منشأ این حوادث و موجب بروز تخلفات و هزینه‌های بسیار برای نظام اسلامی‌شد.
کد خبر: ۲۷۹۷۳۱

آیت‌الله لاریجانی با اشاره به این‌که همه باید به قانون عمل کنیم و حیات و نظم اجتماعی ما وابسته به اجرای قانون است، افزود: متاسفانه در جریان حوادث بعد از انتخابات با ادعای واهی تقلب در انتخابات، برخی تلاش کردند از مدار قانون بگریزند، البته در مقام برخورد با آشوب‌ها نیز بعضا تخلفاتی روی داد و بعضی تخلفات در بازداشتگاه‌ها به حیثیت نظام لطمه وارد کرد که این موارد با دقت و جدیت در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است.

آیت‌الله لاریجانی تاکید کرد: متخلفان نباید خود را از چشم ناظران دور ببینند و دستگاه قضایی باید پیراسته از هر نوع قانون‌گریزی با متخلفان برخورد قانونی کند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: دستگاه قضایی برای تقویت بعد نظارتی خود موظف است قانون‌مداری را سرلوحه و وجهه عمل خود قرار دهد و توصیه به تمام مسوولان قضایی، رعایت قانون و عمل به آن است.

لاریجانی افزود: با ایجاد نوعی همگرایی نظارتی می‌توان به وظایف دستگاه قضایی در این بعد به‌خوبی عمل کرد و در کنار آن نسبت به حفظ بیش از پیش استقلال دستگاه قضایی تلاش کرد.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر این‌که استقلال قاضی در دستگاه قضایی باید مورد توجه همگان باشد، افزود: البته استقلال قاضی منافاتی با هماهنگی و تعامل ندارد و قضات باید در کنار این مساله وقت کافی برای مطالعه و مشورت در مسائل حقوقی داشته باشند تا بتوانند رای متقن صادر کنند.

آیت‌الله لاریجانی همچنین توجه به تقویت نیروی انسانی در دستگاه قضایی را مهم برشمرد و گفت: استفاده از افراد مستعد حوزه و دانشگاه و دعوت از آنها برای همکاری با قوه قضاییه در جبران کمبود نیروی انسانی دستگاه قضایی ضروری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها