جام‌جم آنلاین: پراتیبها پاتیل، رئیس‌جمهوری هند روز سه‌شنبه در مراسم هجدهمین سالروز استقلال تاجیکستان یک بیت شعر از اشعار رودکی را به فارسی خواند. به گزارش خبرگزاری فارس، پاتیل که به دعوت همتای تاجیکش به عنوان مهمان در این مراسم حضور یافته بود با فارسی خوانی خود همه را به وجد آورد.
کد خبر: ۲۷۹۷۰۳

وی با خواندن این بیت از اشعار رودکی (هیچ شادی نیست اندر این جهان/ برتر از دیدار روی دوستان) دوستی هند و تاجیکستان را مورد تاکید قرار داد.

احتمال کناره‌گیری حریری

جام‌جم آنلاین: سعد حریری، مامور تشکیل کابینه لبنان تهدید کرده اگر میشل سلیمان، رئیس‌جمهوری افراد پیشنهادی را تایید نکند از این مسوولیت استعفا می کند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، طبق قانون اساسی لبنان در صورت کناره‌گیری حریری، رئیس‌جمهوری باید فرد دیگری را مأمور تشکیل دولت کند.

بر اساس برخی پیش‌بینی‌ها ،از آنجایی که حریری نماینده اکثریت پارلمان لبنان است، وی بار دیگر برای تشکیل حکومت معرفی خواهد شد.

لغو سفر داووداوغلو

جام‌جم آنلاین: احمد داووداوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه سفر خود به سرزمین‌های اشغالی را به دلیل مخالفت مقامات صهیونیست با دیدار وی از غزه لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، داووداوغلو در کنفرانسی که توسط شیمون پرز، رئیس رژیم‌صهیونیستی در ماه اکتبر برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد.او دراعتراض به مخالفت صهیونیست‌ها با ورودش به نوار غزه و دیدار رهبران حماس تصمیم گرفته است از رفتن به غزه چشم‌پوشی کند.

ادامه پیشتازی کرزای

جام‌جم آنلاین: حامد کرزای، رئیس‌جمهور افغانستان با کسب بیش از 50 درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری اخیر در مسیر احراز مجدد این پست قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز،‌ هواداران کرزای در حالی از پیروزی او می‌گویند که کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان وقوع تقلب در انتخابات را تایید کرده است.

کرزای با شمارش 6/91 درصد آرا 1/54 درصد را به خود اختصاص داد در حالی که عبدالله عبدالله، نزدیک‌ترین رقیب او تنها 3/ 28 درصد آرا را به دست آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها