مسعود جعفری جوزانی پس از پایان تولید فیلم سینمایی "در چشم باد" در لس آنجلس، پروژه سینمایی "باسکرویل" را با مشارکت شرکت سینما لیبره استودیو در ایران و آمریکا مقابل دوربین می‌برد.
کد خبر: ۲۷۹۳۶۴

به گزارش مهر، "در چشم باد" فیلمی سینمایی بر اساس یک مجموعه تلویزیونی 52 قسمتی به همین نام است که پخش آن از مدتی پیش از شبکه یک آغاز شده و همچنان ادامه دارد. این مجموعه تاریخی سرگذشت سه نسل از یک خانواده ایرانی را روایت می‌کند که داستان آن از قیام جنگل آغاز می‌شود و تا سال 1361 و آزادسازی خرمشهر ادامه می‌یابد.

"در چشم باد" نخستین فیلم سینمایی ایرانی پس از انقلاب اسلامی سال 1357 است که جعفری جوزانی آن را در شرکت جوزان‌فیلم تهیه کرده و مدیر اجرایی آن استودیو سینما لیبره در لس آنجلس است. فیلمساز ایرانی فعالیت سینمایی یک گروه ایرانی را در آمریکا اتفاقی تاریخی و دلیل آن را سیاست‌های بازتر باراک اوباما نسبت به جهان اسلامی می‌داند.

جعفری جوزانی قصد داشت سال 2000 پروژه سینمایی "باسکرویل" را با مشارکت مالی طرف‌های ایرانی و آمریکایی بسازد که برخی موانع مانع از آن شد. قرار بود یک سوم فیلم در آمریکا فیلمبرداری شود. کارگردان "در چشم باد" می‌گوید: حالا که توانستیم تولید فیلم را با موفقیت در لس آنجلس به پایان برسانیم، خوشحالم اعلام کنم پروژه بعدی من "باسکرویل" خواهد بود.

شرکت مستقل تولید و توزیع سینما لیبره استودیو که بیشتر در تولید پروژه‌های سیاسی اجتماعی فعالیت می‌کند، در تولید "در چشم باد" هم با جوزان‌فیلم همکاری کرد. فیلیپه دیاز بنیانگذار سینما لیبره از اینکه توانسته با مشارکت در تولید این فیلم تاریخ‌ساز شود به خود افتخاری می‌کند و جعفری جوزانی را هم فیلمسازی توانمند می‌داند.

دیاز در این باره می‌گوید: ما افتخار می‌کنیم "در چشم باد" چشم‌اندازی تازه در روابط ایران و آمریکا به وجود آورده و امیدواریم تجربه آقای جوزانی در لس آنجلس الگویی برای دیگران باشد. ضمن اینکه خوشحال خواهیم شد اگر بتوانیم در تولید فیلم بعدی وی "باسکرویل" هم در ایران و آمریکا مشارکت کنیم.

بر اساس گزارش سینما لیبره استودیو، فیلم سینمایی "در چشم باد" در واقع چکیده‌ای از همین مجموعه است که هشت قسمت اول آن 60 میلیون نفر بیننده داشته و با هزینه‌ای 12 میلیون دلاری گرانترین و طولانی‌ترین پروژه تاریخ سینمای ایران خواهد بود. جوزانی فیلمنامه "در چشن باد" را خودش نوشته و قرار است فیلم را در سینماهای ایران اکران کند.

داستان "در چشم باد" در سال 1981 می‌گذرد. بیژن یک جراح مغز میانسال است که پس از خروج از ایران در 1945 در لس آنجلس کار و زندگی می‌کند. او نامه‌ای از یک زن دریافت می‌کند که ادعا کرده همسر بیژن است و دکتر تصور می‌کرده در جریان حمله ارتش شوروی در جنگ جهانی دوم کشته شده است.

درون نامه یک عکس سیاه و سفید از زن به همراه پسرکی خردسال قرار دارد. زندگی آرام دکتر بیژن پس از دریافت نامه به هم می‌ریزد او حالا باید بین زندگی در آمریکا به همراه نامزدش هولی و بازگشت به تهران برای یافتن همسر و فرزندش یکی را انتخاب کند؛ آن هم در آستانه آغاز حمله ارتش رژیم بعثی صدام به ایران.

پارسا پیروزفر (بیژن)، کامبیز دیرباز (نادر برادر بیژن) و لاله اسکندری (فخرالسادات همسر نادر) بازیگرانی ایرانی پروژه هستند که در کنار اینجل رودز بازیگر آمریکایی نقش نامزد روانشناس بیژن در بخش‌های آمریکای "در چشم باد" ایفای نقش کردند. امیر کریمی مدیر فیلمبرداری و مجید میرفخرایی طراح تولید هم در آمریکا حضور داشتند.

مسعود جعفری جوزانی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد سینما از دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو در سال 1977 است که نخستین فیلم او "جاده‌های سرد" شش نوبت در سالن‌های پر از تماشاگر جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد. قرار است سینما لیبره در ماه اکتبر دو فیلم از کارنامه جوزانی را در لس آنجلس به نمایش عمومی بگذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها