2 برادر معتاد که در غیاب همسایه کتاب‌های خطی و زرکوب او را سرقت کرده بودند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۲۷۹۱۰۳

به گزارش پلیس آگاهی تهران بزرگ، اول‌شهریور ماه فردی به نام فرزین به کلانتری 163 ولنجک مراجعه کرد و از وقوع سرقت در منزل ویلایی‌اش خبر داد و گفت: 15 مرداد ماه به منظور مسافرت به همراه خانواده از منزل خارج شدیم اما زمانی که بازگشتیم متوجه سرقت جواهرات و وجوه نقد داخل منزل و همچنین چند جلد کتاب زرکوب و خطی شدیم.

با تشکیل پرونده و ارسال آن به دادسرای ناحیه یک تهران، به دستور مرزبان بازپرس شعبه 3، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان با حضور در محل سرقت و بررسی فنی صحنه جرم، انجام سرقت داخلی را تشخیص دادند.

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان با تحقیق از اطرافیان و آشنایان مالباخته متوجه‌شدند زمانی که صاحب منزل در سفر بوده، سرایدار همراه خانواده‌اش در منزل حضور داشته است.

با بررسی سوابق افراد خانواده سرایدار، کارآگاهان متوجه شدند اعضای خانواده سرایدار، بویژه 2 فرزند پسرشان، به مصرف موادمخدر از نوع شیشه اعتیاد دارند و پس از وقوع سرقت، این دو برادر به نام‌های وحید و مجید باوجود نداشتن شغلی مشخص، پول زیادی به‌دست آورده‌اند.

با توجه به اطلاعات به دست آمده، این دو برادر 14 مردادماه به پایگاه یکم منتقل و تحقیق از آنها آغاز شد. این دو برادر که ابتدا تلاش داشتند خود را بی‌گناه نشان دهند در برابر دلایل و مستندات ارائه شده از سوی کارآگاهان دچار تناقض‌گویی شده و به سرقت از منزل همسایه اعتراف کردند.

متهمان در اعترافات خود عنوان کردند: زمانی که صاحبخانه و خانواده وی برای مسافرت به شمال کشور رفته بودند با ورود به خانه اقدام به سرقت وجوه نقد، طلا و کتاب‌های زرکوب و قدیمی داخل خانه کردیم.

این دو برادر در ادامه اعترافات خود گفتند، با دانستن محل نگهداری طلاجات و پول نقد قسمتی از آنها را به فروش رساندیم اما مابقی جواهرات و کتاب‌های زرکوب و عتیقه را در مکانی امن مخفی کردیم. در پی اعتراف متهمان، ماموران به محل اختفای طلاها و کتاب‌های عتیقه، راهنمایی شدند و با بررسی محل، قسمتی از اموال مسروقه (طلاها و جواهرات)‌ و کتاب‌های قدیمی را کشف و ضبط کردند.

در ادامه رسیدگی به پرونده، با شناسایی 2‌مالخر طلاهای مسروقه، این دو نفر نیز دستگیر و طلاها کشف و ضبط شد. ارزش این اموال 30میلیون تومان برآورد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها