چهره‌های دور

شاهد کاپور

بازیگر نقش اصلی فیلم موفق «کامینی» بیست و سوم فوریه سال 1980 در شهر بمبئی به دنیا آمد. وی فرزند یک زوج بازیگر موفق و قدیمی سینمای هند بانگاج کاپور و نیلیما عظیم است. پدر او که جزو بازیگران تحسین شده از سوی منتقدین سینمایی کشور است، سابقه‌ای طولانی در فعالیت‌های تئاتری دارد. در سن 18 سالگی، به صورت اتفاقی در چند آگهی تبلیغاتی بازی کرد.
کد خبر: ۲۷۸۶۲۴

 در اولین آگهی تبلیغاتی او، شاهرخ‌خان و کاجول ورانی موکرجی نقش بازیگران اصلی آن آگهی را بازی می‌کردند. قصد داشت تحصیلات دانشگاهی را در رشته مهندسی ادامه دهد، ولی شرایط به گونه‌ای پیش رفت که او سر از دنیای هنر و سرگرمی درآورد و راه والدین خود را ادامه دهد. در این ایام در چند کار ویدئویی ظاهر می‌شود و به کلاس بازیگری و موسیقی می‌رود. پس از مدتی سرگردانی در بین هنرمندان سینما، بالاخره کن گوش برای فیلم کم‌خرج خود «عشق و مشق» او را به عنوان بازیگر اصلی انتخاب می‌کند. موفقیت مالی فیلم، نام شاهد کاپور را در سطح وسیعی مطرح می‌کند.

در همان زمان، بسیاری از رسانه‌های گروهی وی را به تقلید از شاهرخ‌خان متهم می‌کنند و برخی منتقدین هم این‌طور اظهار نظر می‌کنند که شاهد کاپور توانایی آن را دارد که در آینده‌ای دور، جای خان اول بالیوود را بگیرد. شاهد کاپور ضمن تقدیر از شاهرخ‌خان (و با اعلام این که او بازیگر مورد علاقه‌اش است)‌ هرگونه تقلیدی از وی را رد می‌کند و می‌گوید بیشتر تحت تاثیر بازی‌های درام شاهرخ خان است. موقیت «عشق و مشق» در سال‌‌2003، راه را برای حضور فعال شاهد کاپور در سطح وسیعی هموار می‌کند. در سال 2004 وی «فنا» را در کنار کارینا کاپور بازی می‌کند که یک درام دلهره‌آور بود. با آن که رسانه‌ها خبر نامزدی این دو بازیگر را در ایام نمایش عمومی این فیلم پخش می‌کنند، ولی «فنا» در اکران عمومی شکست سخت تجاری می‌‌خورد. شکست مالی چهار فیلم بعدی او در فاصله سال‌‌های 2005 و 2006 مانع از آن می‌شود، که شاهد کاپور تبدیل به یک بازیگر بسیار سرشناس شود و به رقابت با چهره‌های نامدار سینمای بالیوود بپردازد. «شهر چینی 36» او در اواخر سال 2006 فروشی بالای متوسط می‌کند.

بعد از شکست مالی «چوب چوب که» در همین سال، «ویواه» او فروش کلانی در هند می‌کند. اما چیز زیادی از موفقیت عظیم فیلم نصیب شاهد کاپور نمی‌شود. از این بازیگر امسال قرار است فیلم «دیل بوله هادیپا» اکران عمومی شود. وی هم‌‌اکنون مشغول بازی در فیلم «یاهو» است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها