بزرگداشت ابوالفضل جلیلی کارگردان ایرانی در ششمین دوره جشنواره بین‌المللی ایزولا در اسلوونی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۷۸۱۳۶

به گزارش مهر، در این جشنواره که از تاریخ 10 تا 15 سپتامبر ( 19 تا 24 شهریور ماه) برگزار می‌شود، فیلم "حافظ" آخرین ساخته سینمایی ابوالفضل جلیلی نیز به همراه مراسم بزرگداشت وی، در دو سانس به نمایش در می‌آید.


شب قبل از افتتاحیه رسمی این جشنواره، فیلم مستند سفر این کارگردان که در رابطه با اسلوونی ساخته شده است، در میدان بزرگ این شهر برای مردم به نمایش در می‌آید. مدتی پیش این فیلم مستند در قالب یک مجموعه تلویزیونی از شبکه چهار پخش شد.


در "حافظ" داستان یک حافظ قرآن به تصویر کشیده می‌شود که شخصیت بیرونی و درونی او مورد بررسی قرار می‌گیرد و در این فیلم به صورت نمادین به اندیشه‌ها و افکار حافظ شیرازی شاعر بزرگ ایران پرداخته می‌شود. بخش‌هایی از این فیلم در چابهار و بخش‌های دیگر آن در ساوه فیلمبرداری شده است.


در این فیلم آهو خردمند، میکائیل شهرستانی، حسین فیلی و مهدی نگهبان، مهدی مرادی، نوید رئیسی، یاسین خوشامدزهی، حمید هدایتی راد، عبدالحی شماسی و یک ژاپنی به نام کومیکو آسو در نقش نبات بازی کرده اند. از ساخت "حافظ" ابوالفضل جلیلی حدود چهار سال می‌گذرد و با وجود اینکه این فیلم در جشنواره‌های متعدد خارجی جوایزی را از آن خود کرده، هنوز در ایران اکران عمومی نشده است.


ابوالفضل جلیلی فیلم‌های سینمایی "گال"، "دت یعنی دختر"، "یک داستان واقعی" و... را کارگردانی کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها