گروه حوادث: نوجوان شهرستانی پس از قتل برای سرپوش گذاشتن به جنایت به 2 نفر از دوستانش حق‌السکوت پرداخت می‌کرد. در تاریخ 17 خرداد ماه سال جاری ماموران انتظامی کلانتری 140 باغ فیض با اطلاع از وقوع یک فقره قتل در داخل منزلی در خیابان باهنر در این محل حاضر شدند و مشاهده کردند فردی به نام حجت‌الله براثر اصابت ضربات چاقو به قتل رسیده است.
کد خبر: ۲۷۸۰۰۰

با گزارش موضوع به ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، کارآگاهان این اداره به همراه بازپرس هنرمند در صحنه حاضر و بررسی‌های به عمل آمده و نظریه پزشکی قانونی مشخص کرد علت مرگ اصابت15 ضربه چاقو به ناحیه کمر، قفسه سینه، شکم و گردن است. ضمن آن که در بررسی محل وقوع جرم نیز کارآگاهان متوجه سرقت وجوه نقد داخل گاوصندوق مقتول به ارزش5 میلیون تومان شدند.

با آغاز تحقیقات، در ابتدا کارآگاهان در بررسی صحنه جرم موفق به کشف سرنخی که آنها را به سمت قاتل یا قاتلان احتمالی هدایت کند، نشدند؛ اما با انجام تحقیقات گسترده از برادران، دوستان و آشنایان مقتول، سرانجام سرنخ‌های اولیه برای پیگیری موضوع در اختیار کارآگاهان قرار گرفت که در نتیجه آن، ردپای کارگر سابق مقتول در این جنایت مشاهده شد. در ادامه کارآگاهان با اخذ نیابت قضایی به یکی از استان‌های مرکزی کشور عزیمت کردند تا درخصوص شاگرد مغازه که تا مدتی پیش در مغازه وی مشغول به کار بوده، تحقیق کنند.

با حضور کارآگاهان در شهر محل سکونت شاگرد مغازه به نام علیرضا، آنها متوجه ناپدید شدن وی شدند که همین موضوع باعث افزایش حساسیت کارآگاهان به علیرضا و احتمال دخالت وی در قتل حجت‌الله شد. با پیگیری‌های بعدی و حضور مستقیم ماموران درشهرستان محل سکونت علیرضا، نهایتا مخفیگاه وی شناسایی و در تاریخ هفتم شهریور سال جاری این متهم طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به تهران منتقل شد.

انکار و اعتراف

در تحقیقات اولیه از متهم در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، علیرضا منکر هرگونه مشارکت یا دخالت در قتل حجت‌الله شد؛ اما باتوجه به دلایل ارائه شده از سوی کارآگاهان و عدم ارائه توضیحات مناسب از سوی متهم درخصوص علت متواری بودن و همچنین منبع تامین هزینه خرید یک دستگاه موتورسیکلت و دیگر وسایل همچون موبایل و... وی عنوان کرد که به همراه یکی از دوستانش به تهران آمده و مقتول را در داخل منزلش به قتل رسانده و در ادامه پول‌های داخل گاوصندوق را به سرقت برده‌اند.

علیرضا درخصوص انگیزه قتل حجت‌الله به کارآگاهان گفت: چندی پیش با معرفی دوستان و آشنایان و همچنین اطلاع حجت‌الله از وضعیت زندگی من که به واسطه جدا شدن پدر و مادرم و همچنین اعتیاد شدید پدرم به موادمخدر سال‌ها بدون سرپرست بودم و منبع درآمد مشخصی نیز نداشتم در مغازه وی مشغول به کار شدم. پس از گذشت مدتی با برادر بزرگ‌تر حجت‌الله که شریک کاری او نیز بود درگیر شدم که در نتیجه آن، حجت‌الله مرا اخراج کرد و من به شهرستان بازگشتم. با تمام شدن پولی که طی این مدت به دست آورده بودم و بازگشت دوباره به وضعیت سابق زندگی این بار تصمیم گرفتم تا از حجت‌الله به علت عدم حمایتش از من در مقابل برادرش از وی انتقام بگیرم. برای همین با یکی از دوستانم به نام حمید به تهران آمدیم و حجت‌الله را در داخل منزلش کشتیم و با سرقت پول‌های داخل گاوصندوق به شهرستان بازگشتیم. وی در ادامه اعترافات خود عنوان کرد:‌ با بازگشت به شهرستان پول‌ها بین خودمان و حمید تقسیم کردم، اما پس از گذشت مدتی به علت آن که فرهاد (یکی دیگر از دوستان علیرضا) نیز از موضوع خبردار شده بود، برای آن که او را ساکت نگاه دارم مبلغی را نیز به او دادم.

سرهنگ لیراوی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس‌آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر گفت: با اعترافات علیرضا درخصوص دخالت حمید و اطلاع فرهاد از موضوع، کارآگاهان مجددا به شهرستان محل سکونت این دو رفتند و پس از دستگیری، آنها را به تهران منتقل کردند.

با انتقال حمید و فرهاد به اداره دهم، حمید منکر هرگونه دخالت در ارتکاب قتل شد و گفت در زمان وقوع قتل در تهران نبوده است که با بررسی‌های انجام شده صحت گفته‌های حمید در این باره تایید شد؛ اما هر دو متهم با اطلاع از موضوع قتل و گرفتن وجه نقد از علیرضا(در قالب حق‌السکوت) اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه سعید لیراوی در ادامه عنوان کرد: متهم اصلی سعی داشته با متهم تراشی و دخالت دادن دیگر افراد در انجام قتل، زمینه کاهش جرم خود را فراهم سازد که با پیگیری‌های دقیق کارآگاهان در این خصوص بناچار مجبور به اعتراف صریح شده است.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: در حال حاضر هر سه متهم پرونده جهت انجام تحقیقات تکمیلی و کشف دیگر انگیزه‌های احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره قرار گرفته و پس از تکمیل تحقیقات هر سه متهم جهت صدور حکم در اختیار مقام محترم قضایی قرار می‌گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها