رسانه‌ها همیشه بدهکار فدراسیون‌های ورزشی منهای فوتبال به حساب آمده و روسا و مدیران رشته‌های مختلف همواره داد سخن بر آورده‌اند که چرا این همه به فوتبال توجه شده و سهم دیگر رشته‌ها داده نشده است. البته نمی‌خواهیم در اینجا بگوییم که این بحث وارد است یا خیر، اما به سهم خود در روزنامه جام‌جم کوشیده‌ایم به تمام رشته‌ها در حد بضاعت خویش توجه کرده و موفقیت‌ها و دستاوردهای آسیایی و جهانی آنان را در صفحات روزنامه و بویژه در صفحه اول بازتاب دهیم. قهرمانی بسکتبال در جام ملت‌های آسیا و راهیابی به رقابت‌های جهانی ترکیه و همین‌طور موفقیت اخیر والیبال ایران در صعود به مسابقات جهانی ایتالیا، به بهترین شکل و با تصویر بزرگ در قاب نگاه مردم و مخاطبان روزنامه نشست تا به وظیفه خویش در بازتاب درست و اصولی دستاوردهای ورزشی تیم‌ها و نمایندگان ورزشی ایران اسلامی‌ در ورای مرزها عمل کرده باشیم.
کد خبر: ۲۷۷۶۱۱

با این حال دیروز هر کار کردیم که یک عکس روز از تیم ملی والیبال در رقابت‌های گزینشی ژاپن در سایت‌ها، خبرگزاری‌های داخلی و سازمان تربیت بدنی و سایت فدراسیون جهانی پیدا کنیم، تلاشمان بی‌نتیجه ماند تا به ناچار یک عکس آرشیوی را مورد استفاده قرار دهیم که جا دارد از این بابت از خوانندگان خوب و صمیمی‌ روزنامه پوزش بخواهیم. نکته تاسف بار این‌که حتی سایت رسمی ‌فدراسیون والیبال نیز از داشتن عکس روز تیم ملی بی‌بهره بود تا این سوال مطرح شود که چرا باید مبحث اطلاع‌رسانی درست مورد مغفول واقع شده و در عصر اطلاع‌رسانی و سرعت تبادل اطلاعات در دنیای کنونی، عکس‌های موفقیت بزرگ ملی پوشان والیبال نیز بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت فدراسیون والیبال قرار نگیرد!

بی‌شک اگر انتقاد می‌شود که چرا اینقدر به فوتبال توجه می‌شود، باید در طرف مقابل نیز از سوی فدراسیون‌ها یک قدم در جهت اطلاع رسانی بهنگام و همراه کردن یک خبرنگار و عکاس با تیم‌های اعزامی ‌برداشته شود تا بویژه در میادین آسیایی و جهانی با این مشکل مواجه نباشیم که عکسی از موفقیت به‌ دست آمده در دسترس نباشد. نکته اینجاست که در هنگامه اعزام‌ها ، همراهان زیادی برای سفر فهرست می‌شود، اما در زمینه همراه نشدن یک خبرنگار و عکاس با تیم‌های اعزامی، بهانه‌های زیادی ردیف می‌شود. تو گویی خبرنگاران و عکاسان باید بیگانه به حساب آیند تا بعضا خبرهای خاص به تهران ارسال نشود و ...

امیدواریم که این ذهنیت غلط باشد، اما حرف این است که فدراسیون‌ها نباید از فراهم آوردن زمینه‌های اعزام خبرنگاران و عکاسان غافل شده و آن را به دست فراموشی بسپارند. البته این انتظار وجود ندارد که فدراسیون‌ها هزینه این کار را تمام و کمال متقبل شوند، اما حداقل این انتظار هست که در تعامل با رسانه‌ها، زمینه‌های لازم را برای همراهی خبرنگار عکاس با تیم‌های اعزامی ‌به مسابقات مهم آسیایی و جهانی فراهم آورند. بی‌گمان رسانه‌ها تکمیل‌کننده پازل موفقیت‌ها و دستاوردهای ورزشی هستند، چه برای اطلاع‌رسانی در زمان حال و چه برای ثبت در تاریخ که به‌طور حتم این بخش از کار به ضرورت بایستی از سوی فدراسیون‌ها مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌اله اکبرآبادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها