گروه رسانه - طاهره آشیانی: هما خانم به اصرار پسربچه‌ها به آنها پول می‌دهد تا آنها به سینما بروند و خوش باشند، اما پسرها دوست ندارند که طاهره کوچولو را با خود ببرند. هما که چهره غمگین طاهره را می‌بیند به پسرها می‌توپد که نکنه می‌خواهید بروید فیلم اخراجی‌ها 2 را ببینید که طاهره را با خود نمی‌برید؟ یه وقت نرید این فیلمو ببینید، میگن توش پر از فحش و حرف‌های زشته.... آنچه خواندید دیالوگ‌های هما یکی از شخصیت‌های سریال پنجمین خورشید ‌ ساخته علیرضا افخمی‌ است که در یکی از قسمت‌های پخش شده این سریال، لبخند را بر لب مخاطبان این سریال نشاند. این لبخند بیشتر به دلیل ایجاد یک پرسش در ذهن مخاطب بود که چه دلیلی می‌تواند افخمی‌ را وادار کرده باشد این دیالوگ را برای فیلمنامه خود بنویسد و اعتراض خود را به فیلم اخراجی‌ها 2 که مدتی است اکران آن به پایان رسیده، نشان دهد.
کد خبر: ۲۷۷۵۵۸

مسعود ده‌نمکی، کارگردان اخراجی‌ها اما این انتقاد را بر نتافت و دیروز در گفتگویی کوتاه که با ایرنا انجام داد، اعتراض خود را به این دیالوگ بیان کرد؛ اعتراضی که می‌توان عصبانیت را در آن بخوبی دید. ده‌نمکی به ایرنا گفته است: بی‌ادبانه و پرخاشگرانه خواندن فیلم اخراجی‌ها در یکی از سریال‌های مناسبتی ماه رمضان ناشی از سهل‌انگاری کارگردان این سریال است.

وی افزود: قطعا موضع مدیریت صدا و سیما درباره اخراجی‌ها آن چیزی نیست که در یک سریال عنوان می‌شود، چون رئیس سازمان صدا و سیما هنگام اکران فیلم اخراجی‌ها 2 به دیدن آن آمد و تاکنون شبکه 3 چندین بار فیلم اخراجی‌ها یک را پخش کرده است که این امر نشان دهنده استقبال مسوولان این شبکه از اخراجی‌هاست.

ده‌نمکی همچنین گفته است بعد از پخش قسمتی از سریال که در آن به فیلم اخراجی‌ها توهین شده است مردم و علاقه‌مندان این فیلم با او تماس گرفته‌اند و اعتراض خود را به سریال و کارگردان آن اعلام کرده‌اند.

کارگردان اخراجی‌ها در پایان با یادآوری این نکته که به توهین‌ها اهمیت نمی‌دهد، ابراز امیدواری کرده است که ماه رمضان سبب شود تا برخی از افراد در رفتار خود بازبینی کنند.

وقتی با علیرضا افخمی‌کارگردان سریال «پنجمین خورشید» تماس گرفتم تا نظر او را درباره واکنش ده‌نمکی جویا شوم، سر صحنه و سخت سرگرم گرفتن پلان‌هایی بود که باید آنها را به تدوینگر می‌رساند، سخنان ده‌نمکی او را آشفته و عصبانی نکرد و در پاسخ به این پرسش که آیا نوشتن دیالوگ درباره فیلم اخراجی‌ها 2 در سریال پنجمین خورشید آگاهانه بوده است، گفت: بله در زمان نوشتن این دیالوگ دقیقا می‌دانستم که می‌خواهم چه کنم و چه نتیجه‌ای از آن بگیرم.

وی افزود: در زمان اکران فیلم اخراجی‌ها 2 انتقادات زیادی به این فیلم شد؛ انتقاداتی که براساس 2 محور بودند: محور اول، ضعف این فیلم از لحاظ ساختار و رویکرد هنری بود که بیشتر کارشناسان و اهل فن به این ایرادات پی بردند و آنها را در نقدهایشان ابراز کردند و محور دوم، استفاده کارگردان در به کارگیری الفاظ زشت و بی‌ادبانه به منظور خنداندن تماشاچی بود که این هم به ضعف ساختار فیلم برمی‌گشت و این نکته که کارگردان چون به رویکردهای هنری در کارگردانی آشنا نیست، تلاش می‌کند با استفاده از سخنان زشت به ساده‌ترین شکل ممکن مردم را بخنداند.

افخمی ‌افزود: اگر این 2 ضعف را کنار هم بگذاریم به این نتیجه می‌رسیم که ده‌نمکی نمی‌تواند در زمینه کارگردانی حرفی برای گفتن داشته باشد بنابر این بهتر است که تاب تحمل خود را زیاد کند و انتقادات را بپذیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها