گروه سلامت: یک متخصص طب توانبخشی با تاکید برعدم استاندارد حرکات ورزشی که در اغلب مدارس انجام می‌شود، اظهار کرد: این حرکات نقش موثری در تقویت عضلات دانش‌آموزان ندارد و همین امر سبب آسیب پذیری بیشتر قشر دانش آموز در برابر کیف‌های سنگین می‌شود. دکتر رضایی مقدم در گفتگو با ایسنا، مناسب‌ترین نوع کیف برای دانش‌آموزان را کیف‌های دارای دسته و چرخ عنوان و توصیه کرد: در صورت سنگینی کیف، آن را روی زمین حمل و جابه جا کنند.
کد خبر: ۲۷۷۵۴۴

این متخصص طب توانبخشی با یادآوری رشد سریع دانش آموزان در سنین نوجوانی، برای جلوگیری از تنگی و آزاردهندگی زودهنگام کفش دانش‌آموزان نوجوان توصیه کرد: کفشی تهیه کنید که میان نوک کفش و نوک انگشتان یک سانتی‌متر فاصله باشد.

وی همچنین پهنای مناسب کفش را نیم سانتی‌متر بیشتر از پهنای پنجه پای دانش آموز توصیف کرد و افزود: دانش آموزان به منظور صحت انتخاب می‌توانند دو جوراب نخی حوله‌ای موسوم به جوراب ورزشی بپوشند و سپس کفش مورد نظر را امتحان کنند.

دکتر رضایی مقدم با تاکید بر این که ضعف عضلات دانش‌آموزان سبب تشدید مضرات حمل کیف سنگین روی دوش آنان می‌شود، کجی ستون فقرات را از مهم‌ترین عوارض این امر ارزیابی کرد و افزود: افزایش گودی کمر، ‌ایجاد قوز پشت، گرفتگی عضلات و افتادگی و دردناکی گردن نیز از جمله عوارض شایع حمل کیف سنگین در دانش آموزان است.

وی در پایان نقش معلمان را در سلامت دانش آموزان موثر توصیف کرد و خواستار آن شد تا معلمان با تدوین برنامه‌ هفتگی مناسب، مانع سنگینی کیف دانش آموزان شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها