فرمانده پلیس راه کشور خبر داد

کاهش تلفات جانی در تصادف جاده‌ای

سرهنگ علیرضا اسماعیلی فرمانده پلیس راه کشور از کاهش کشته های روزانه تصادفات رانندگی در جاده ها از51 نفر در سال 84 به 42 نفر در سال 88 خبر داد.
کد خبر: ۲۷۷۱۴۹

به گزارش واحد مرکزی خبر ، فرمانده پلیس راه کشور گفت: برابر اعلام سازمان پزشکی قانونی در سال 1384 تعداد 18 هزار و 661 نفر در تصادفات رانندگی جاده ای کشته شدند که بطور میانگین روزانه تعداد 51،1 نفر جان خود را از دست دادند.

وی به اقدامات پلیس ، سازمان راهداری، اورژانس، هلال احمر و همکاری هموطنان با پلیس در کاهش تصادفات اشاره کرد و افزود: برابر اعلام پزشکی قانونی کشور در 4 ماهه نخست امسال تعداد 5 هزار و 266 نفر در تصادفات رانندگی جاده ای کشته شدند که در مقایسه با مدت سال قبل تعداد 427 نفر کاهش داشته است.

اسماعیلی از تجزیه و تحلیل تصادفات رانندگی خبر داد و گفت: در تجزیه و تحلیل تصادفات رانندگی جاده ای مشخص شد مدیریت بر سرعت، برخورد قانونی با رفتارهای پرمخاطره، توقیف خودرو رانندگان متخلف، ضبط گواهینامه رانندگان متخلف، استفاده از فناوری نوین و تجهیزات مراقبت الکترونیکی اعم از دوربین کنترل سرعت، سامانه مراقبت الکترونیکی GPS و غیره ارتقاء فرهنگ ترافیک هموطنان منجر به کاهش 7،5 درصدی متوفیان تصادفات جاده ای در 4 ماهه اول امسال شد.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: به منظور استمرار در روند کاهش تصادفات جاده ای ، رفتارهای پرمخاطره رانندگان در جاده های کشور کانون توجه پلیس است و به ماموران پلیس راه در سراسر کشور ابلاغ شده است که بدون اغماض با تخلفات رانندگان برخورد کنند.

فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به اینکه 30 درصد کشته های تصادفات رانندگی مربوط به نبستن کمربند سرنشین صندلی عقب و نبود این وسیله ایمنی بوده است به هموطنان توصیه کرد در سفرهای تابستانی از حرکات مخاطره آمیز، سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری و برای حفظ سلامتی خود و سرنشینان عقب از کمربند ایمنی استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها