اهواز - خبرنگار جام‌جم: معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان از صدور پروانه شکار و صید برای صیادان دشت آزادگان خبر داد. سیدعادل مولا اظهار کرد: به منظور ساماندهی وضعیت شکار و صید در تالاب هورالعظیم شهرستان دشت آزادگان، ‌پروانه شکار و صید ویژه به واجدان شرایط اعطا می‌شود.
کد خبر: ۲۷۷۰۲۲

وی با اشاره به پیگیری‌های مکرر صیادان منطقه برای بهره‌مندی و برخورداری از مواهب طبیعی تالاب هورالعظیم تصریح کرد: وجود آبزیان و پرندگان مهاجر که با خنک شدن تدریجی هوا به منطقه مهاجرت می‌کنند، فرصتی برای درآمدزایی مردم این منطقه محروم است.

وی به منظور ساماندهی وضعیت شکار و صید در منطقه و جلوگیری از ورود متخلفان به تالاب از صیادان منطقه دشت آزادگان درخواست کرد نسبت به دریافت پروانه شکار و صید اقدام کنند.مولا هشدار داد: با صیادان و شکارچیانی که پروانه صید یا شکار نداشته باشند، برخورد قانونی به عمل می‌آید.تالاب هورالعظیم حدود 450 هزار هکتار است و آب آن از سرشاخه رودهای کرخه و دجله تامین می‌شود که حدود یک‌سوم این تالاب در ایران قرار دارد.

بخش قابل توجهی از این زیستگاه به دلیل خشکسالی و کم‌آبی و فعالیت‌های مختلف از بین رفته است.این تالاب یکی از زیستگاه‌های حساس و منحصر بفرد غرب خوزستان است و به لحاظ تنوع زیستی غنی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها