گروه سیاسی: محمدعلی ابطحی، عضو مجمع روحانیون مبارز که به عنوان یکی از متهمان ناآرامی‌های پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در زندان به سر می‌برد، بار دیگر از اظهاراتش در نخستین دادگاه رسیدگی به عوامل این ناآرامی‌ها دفاع کرد. او در نخستین جلسه دادگاه که روز شنبه 10 مردادماه گذشته برگزار شد، گفت که امکان تقلب گسترده در نتایج انتخابات وجود نداشت؛ اما تقلب اسم رمز آشوب شده بود و در چارچوب آن، لشکرسازی و تمرین پهن شدن مردم در خیابان‌ها هم دیده شده بود. این اظهارات ابطحی بلافاصله با واکنش گسترده‌ای در داخل و خارج از کشور روبه‌رو شد و حتی عده‌ای مدعی شدند؛ او تحت فشار یا بر اثر خوردن قرصی خاص چنین مطالبی را مطرح کرده؛ اما ابطحی روز پنجشنبه در وبلاگش از درون زندان نوشته است که همچنان بر حرف‌هایی که در دادگاه زده، اصرار دارد.
کد خبر: ۲۷۶۶۶۴

او در وبلاگش با اشاره به دادگاه روز سه‌شنبه، شماری از چهره‌های اصلاح‌طلب درباره اغتشاشات پس از انتخابات و اظهاراتی که افرادی مانند سعید حجاریان در آن مطرح کردند، نوشته است: در جریان محاکمه روز سه‌شنبه هم وقتی در دادگاه دیدم سعید حجاریان، رمضانزاده، صفایی‌فراهانی، سعید شریعتی، کرمی و آقایی که فرصت حرف زدن پیدا کرده بودند، پس از 3 هفته همان حرف‌ها را زدند، بر آن باورم راسخ‌تر شدم که صادقانه باید با شما حرف زد.

ابطحی در این یادداشت که عنوان آن را «نوشابه‌ای برای خودم» انتخاب کرده است، می‌افزاید: «من 3 هفته پیش در دادگاه درخواست کردم کمی حرف بزنم. در آنجا به عنوان یک تحلیلگر سیاسی و از موضع اصلاحات که بی‌دلیل قربانی جریانی شد که خودش اعلام می‌کرد اصلاحات را قبول ندارد، نقدهایی از سر استدلال به جریانات پس از انتخابات انجام دادم. آن را واقعا شجاعت می‌دانستم. ابطحی با دفاع از سخنانش در دادگاه خاطرنشان می‌کند: «خیلی‌ها راجع به من خیلی حرف‌ها زدند. مثل همان فشارهای دوران انتخابات؛ اما خوشحالم که با همان صداقت همیشگی با شما حرف زدم و آنچه باور داشتم را گفتم. این همان نوشابه‌ای بود که می‌خواستم برای خودم باز کنم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها