پزشکی قانونی کشور هر گونه ابتلای محسن روح الامینی را به بیماری مننژیت که در جریان بازداشت بخاطر شرکت در تجمع 18 تیرماه گذشته در بازداشتگاه کهریزک درگذشت، رد کرد و در گزارشی رسمی گفت که اصابت جسم سخت به سر باعث مرگ او شده است.
کد خبر: ۲۷۶۵۹۶

محسن روح الامینی دانشجوی دانشگاه تهران، فرزند دکتر عبدالحسین روح‌الامینی نجف‌آبادی بود که دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی، استاد دانشکده داروسازی دانشگاه تهران و رییس سابق انستیتو پاستور است. او عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و مشاور انتخاباتی محسن رضایی در جریان انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری نیز بوده است.

خبرگزاری مهر به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد: کمیسیون پزشکی قانونی کشور در تاریخ 25/5/88 نتیجه نهایی و نظریه رسمی خود در باره علت فوت محسن روح الامینی را به مراجع قانونی و طرفین ذیربط ارائه کرده است.

وی افزود: بر اساس این گزارش ، مرگ ناشی از استرس های فیزیکی ، شرایط بد نگهداری ، ضربات متعدد و نیز اصابت جسم سخت به سر و بدن عنوان شده و قویا ابتلای آن مرحوم و فوت به علت بیماری و مننژیت نفی شده است.

این منبع آگاه در خصوص محل حادثه نیز گفت: مرحوم محسن روح الامینی در بازداشتگاه کهریزک زندانی بوده و در شرایط نامناسب جسمانی در حال انتقال به زندان اوین بوده که با توجه به تشدید حالت بد جسمانی از میانه راه به بیمارستان منتقل شده و متاسفانه فوت نموده است. بدین ترتیب وی اصولا در زندان اوین پذیرش نشده بود.

نظریه پزشکی قانونی در حالی اعلام می شود که برخی رسانه ها، علت مرگ او را ابتلا به بیماری مننژیت بیان کرده اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در جریان دیدار با استادان دانشگاهها که در میان آنان دکتر روح الامینی نیز حضور داشت، با اشاره به آسیب های وارد شده به برخی افراد در حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری تاکید کردند: همه افرادی که در این حوادث دچار آسیب شده اند، بدانند نظام، تصمیم بر مجامله و گذشت ندارد و همانگونه که با افرادی که صریحاً با نظام مقابله می کنند از موضع قانون و حق برخورد می کند، اگر کار بد و جنایتی انجام شده باشد، با عوامل این اقدامات نیز از موضع قانون و حق، برخورد خواهد شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها