چراغ سبز کفاشیان برای شفافیت در بلیت ‌فروشی

استقلا‌ل و پرسپولیس از حق خود کوتاه نمی‌آیند

مدیران استقلال و پرسپولیس تاکید دارند که در زمینه بلیت‌فروشی به هیچ‌وجه از حق و حقوق خود، کوتاه نخواهند آمد تا درخواست سرخابی‌ها با چراغ سبز رئیس فدراسیون وارد فاز تازه‌ای شود.
کد خبر: ۲۷۶۴۰۱

امیررضا واعظی‌آشتیانی، مدیر عامل استقلال که همراه عباس انصاری‌فرد، سفت و سخت پشت درخواستشان برای واگذاری حق بلیت فروشی به باشگاه‌ها ایستاده‌اند، معتقدند این پافشاری بر حق در صورت به نتیجه رسیدن، منافع و حق و حقوق همه باشگاه‌ها را تامین خواهد کرد.

آشتیانی و انصاری‌فرد تصریح دارند که در جهت استیفای حقوق 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس حق انحصاری بلیت فروشی در دیدارهایی که در لیگ میزبان هستند، باید به آنان واگذار شود تا با ساماندهی این مساله که طی سال‌های گذشته، شفافیتی در آن دیده نشده است، هیچ‌گونه ابهامی در قضیه نماند و 2 باشگاه از این بابت به حقوق حقه خویش دست یابند.

به هر حال پافشاری مدیران استقلال و پرسپولیس بر در اختیار گرفتن بلیت فروشی دیروز با واکنش تقریبا مثبت علی کفاشیان، رئیس فدراسیون مواجه شد تا او به نسبت عزیز محمدی، رئیس سازمان لیگ برخورد منطقی‌تری با موضوع داشته باشد و اعلام کند که طی هفته جاری و طی نشستی با انصاری‌فرد و آشتیانی، موضوع بلیت‌فروشی را در فدراسیون مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

کفاشیان با اشاره به صحبت‌های امیررضا واعظی‌آشتیانی، مدیرعامل باشگاه استقلال در انتقاد به عملکرد فدراسیون، به ایسنا گفت: این‌که وی می‌گوید بحث بلیت‌فروشی بازی‌ها باید شفاف شود، کاملا درست است و ما موافق آن هستیم؛ اما ممکن است در نوع کار، ایرادهایی وجود داشته باشد که باید سعی کنیم آن را برطرف سازیم تا سیستم به بهترین شکل کار کند.

فدراسیون نباید تصدیگری کند

در شرایطی که رئیس فدراسیون فوتبال ثبت شرکتی در داخل سازمان لیگ برای به عهده‌ گرفتن بلیت‌فروشی، مسابقات را تکذیب کرده و تصریح دارد که سازمان لیگ شرکت تجاری در بدنه‌اش ثبت نکرده و این شرکت زیرمجموعه فدراسیون است، اما امیررضا واعظی‌آشتیانی در گفتگو با «جام‌جم» از تاسیس شرکتی به نام شرکت سبز خبر داده و آن‌را خلاف می‌داند. هر چند کفاشیان می‌گوید اساسنامه فدراسیون، اجازه ثبت چنین شرکتی را داده است، اما آشتیانی معتقد است که فدراسیون فوتبال اصلا نباید وارد کار تصدیگری شود. فدراسیون وظیفه‌اش سیاستگذاری است و این‌که با ثبت شرکتی به دنبال درآمدزایی برود، خلاف است؛ چرا که این مساله، خلاف آن چیزی است که فدراسیون جهانی (فیفا) برای فوتبال حرفه‌ای از سوی باشگاه‌ها تعریف کرده است.

طبق آنچه فیفا روی آن تاکید دارد، درآمدزایی از سوی باشگاه‌ها از طریق 4 عامل 1 بلیت‌فروشی 2 اسپانسر 3 حق پخش تلویزیونی و 4 حق کپی رایت صورت می‌گیرد و همین باعث شده تا باشگاه‌ها براساس قانون تجارت کشورهایشان شکل بگیرد و بر مبنای این‌که فوتبال از سوی فیفا به عنوان یک صنعت و تجارت دیده شده، به فعالیت تجاری و اقتصادی بپردازند. به هر حال و با چراغ سبز رئیس فدراسیون باید امیدوار بود موضوع مورد چالش بلیت فروشی در فوتبال ما به فرجامی نیک برسد تا باشگاه‌ها از حق و حقوقی که برایشان به لحاظ قانونی تعریف شده، برخوردار شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها