نخست وزیر انگلستان که برای اطلاع یافتن از اوضاع افغانستان به طور غیرمنتظره وارد این کشور شد، از تجهیز بیشتر نظامیان این کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۷۶۳۵۳

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، "گوردون براون" برای دیدار با مقامهای افغانستان و بازدید از موقعیت نظامیان انگلیسی بدون اطلاع قبلی وارد این کشور شد.

وی در جمع نظامیان انگلیسی در شهر لشکرگاه مرکز ایالت جنوبی هلمند خاطرنشان کرد، لندن تجهیزات نظامی مورد نیاز آنان را در اختیارشان قرار خواهد داد. به گفته براون، این امر به منظور مبارزه قدرتمندانه با طالبان در این کشور ضروری است.

نخست وزیر انگلیس در بخش دیگری از سخنان خود لزوم مقابله با بمبها و مینهای جاده ای که اصلی ترین عامل مرگ نظامیان  انگلیسی در افغانستان بوده است، توسط فرماندهان ارتش تاکید کرد.

این در حالی است که نظامیان انگلیس طی هفته گذشته با 337 مورد بمب جاده ای روبرو بوده اند. در همین حال براون از تابستان امسال بعنوان سخت ترین ماههای حضور نظامیان انگلیسی در افغانستان نام برد و دلیل آن را تلاشهای فراوان شورشیان برای تحت الشعاع قرار دادن انتخابات این کشور دانست.

وی همچنین از ادامه برنامه آموزش نیروی امنیتی محلی افغانستان و پیوستن حدود 50 هزار نفر به نیروی پلیس در آینده نزدیک خبر داد. به گفته وی به این ترتیب مجموع نیروهای امنیتی محلی در این کشور به 150 هزارنفر خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها