رکود اقتصادی امسال توریست های اروپایی را خانه نشین و جایگاه مقاصد برتر گردشگری جهان را در جدول برترین های توریسم جهانی تغییرداد.
کد خبر: ۲۷۶۲۰۱
 با ادامه روند رکود اقتصادی در سراسر کشورهای اروپایی، جای توریست های اروپایی در بیشتر مقاصد گردشگری برتر جهان خالی بود.

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، طبق بررسی های آماری انجام شده ازسوی موسسه تحقیقاتی گالوپ امسال بیش از 48 درصد از اروپاییان تصمیم داشتند که تعطیلات خود را در کشورهای خود بگذرانند و از سفر کردن به کشورهای دیگر خودداری کنند.

این میزان مسافر داخلی درمقایسه با 43 درصد درسال گذشته 5 درصد افزایش نشان می دهد.

طبق همین بررسی ها در کشور بریتانیا که پس از آلمان بیشترین تعداد مسافران را به کشورهای مختلف اروپایی می فرستد، امسال با کاهش ارزش پوند، پول رایج انگلیس، به میزان 10 درصد از تعداد سفرهای خارجی آن به دیگر کشورهای اروپایی کاسته شده است.

در نتیجه سواحل اسپانیا نیز همانند ایتالیا که اغلب میزبان انبوه جمعیت بریتانیایی و آلمانی بود امسال بسیار خالی تر از همیشه بود.

در نتیجه شرایط ایجاد شده کشور اسپانیا تقریبا جایگاه برتر خود را در جدول توریستی ترین کشور جهان ازمقام دوم جدول ازدست داده است. همچنان که امریکا نیز شاهد کاهش تعداد توریست های اروپایی در این کشور بود که طبق آمار تعداد توریست های اروپایی بازدیدکننده از این کشور از 58 میلیون توریست درسال گذشته به تقریبا 53 میلیون گردشگر در سالجاری کاهش داشته است.

در چنین شرایطی که خارجیان به دلیل احتیاط درخرج کردن پول از سفر به کشورهای مختلف اجتناب می کنند، مقاصد برتر توریسم اروپا در تلاش برای جبران تنزل تعداد توریستهای خارجی به توریست های داخلی چشم دوخته اند که تاحدی صنعت توریسم را دراین کشور نجات دهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها