وزارت صنایع و معادن اعلام کرد طی 4 ماهه منتهی به تیرماه سال جاری ارزش صادرات کالاهای صنعتی و معدنی به کشورهای مختلف جهان بالغ بر 4 میلیارد و 405 میلیون دلار بوده است.
کد خبر: ۲۷۶۲۰۰

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنایع و معادن ، در دوره زمانی یاد شده عمده ترین کشورهای هدف در زمینه صدور کالاهای صنعتی و معدنی شامل چین، عراق، امارات متحده عربی، هند و افغانستان بوده است.

بیشترین کالاهای صنعتی و معدنی صادراتی شامل محصولات معدنی (نمک، گوگرد، سنگ فلز، گچ ، سیمان ، آهک ، سوختهای معدنی) به ارزش  بیش از  1 میلیارد و600 میلیون دلار، محصولات صنایع شیمیایی و وابسته بیش از930  میلیون دلار و مواد پلاستیکی و اشیاء ساخته شده از این مواد بیش از 530 میلیون دلار بوده و بقیه ارزش صادرات نیز به بخش های دیگر اختصاص داشت است.

استانهای بوشهر، خوزستان، تهران، اصفهان، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی بیشترین سهم را در صدور این کالاها در مدت مذکور داشته اند.

همچنین به گزارش دریافتی از دبیرخانه کمیته ماده 19 آیین نامه حمایتهای دولتی از صادرکننندگان خدمات فنی و مهندسی، مجموع صادرات خدمات فنی و مهندسی در طول 4 ماهه نخست امسال به بیش از 730 میلیون دلار رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها