نکته‌ای که هم احمدزاده آن را تائید کرد ، هم مرفاوی

برق رفت، استقلال خوشحال شد

بازی آغازین هفته چهارم لیگ برتر ، هر چند گلی در برنداشت، اما در نوع خود یک بازی پرحرف و حدیث بود و در نهایت تماشاگران را راضی به خانه‌ها فرستاد.
کد خبر: ۲۷۶۱۰۹

آنچه در شروع بازی به چشم می‌آمد، انگیزه بیشتر ملوان برای شکست دادن استقلال بود، اما آتش این تیم با خاموشی بندر انزلی، یکباره فروکش کرد.

برق ورزشگاه مملو از تماشاگر تختی، در دقیقه 20 قطع شد و چون برای روشن شدن دوباره پروژکتورها، باید لامپ‌ها سرد می‌شد، وقفه‌ای 22 دقیقه‌ای در بازی به وجود آمد که البته در تغییر آهنگ‌ بازی بی‌تاثیر نبود.

محمد احمدزاده که از ایجاد وقفه در بازی ناراحت بود، در پایان بازی در بیان دلایل عصبانیتش گفت: در 20 دقیقه‌ نخست روند بازی تحت کنترل ملوان بود ولی بعد از ایجاد وقفه در بازی و استراحت 20 دقیقه‌ای تیم‌ها، بازی تغییر آهنگ داد و استقلال با آنالیز بازی ما تا پایان نیمه‌ اول بازی را از آن خود کرد.

البته ظاهرا حق با سرمربی ملوان بود چون صمد مرفاوی هم در کنفرانس خبری خود گفت: در نیمه نخست و پس از قطع برق به بازیکنان توصیه‌های لازم را انجام دادم و توانستیم قدرت ملوان را که در دقایق اولیه مسابقه عملکرد خوبی داشت، کنترل کنیم.

در نیمه دوم شاهد ارائه یک بازی سرعتی از سوی هر 2 تیم بودیم. چیزی که کمتر در بازی‌های قبلی استقلال و ملوان دیده بودیم. این بازی سرعتی، هر چند فشار روانی زیادی را به سرمربیان 2 تیم تحمیل کرد، اما برای تماشاگرانی که 20 دقیقه تاریکی نیمه اول را به روشن کردن آتش و تماشای منور گذرانده بودند، بسیار لذت بخش بود.

ماحصل این بازی سریع، خلق چندین موقعیت مسلم گلزنی روی دروازه‌های 2 تیم بود که از آن جمله می‌توان به توپی که پژمان منتظری در آستانه ورود به دروازه استقلال باعث تغییر مسیر آن شد و یا 2 ضربه سر رضا عنایتی اشاره کرد.

در 20 دقیقه پایانی، باز هم این ملوانی‌ها بودند که توپ و میدان را در اختیار داشتند، اما در نهایت دروازه استقلال برای چهارمین بازی متوالی بسته ماند تا مرفاوی از نتیجه به دست آمده راضی‌تر از احمدزاده باشد.

بازی برتر ملوان در دقایق پایانی باعث شد مرفاوی در کنفرانس خبری به انجام تعویض‌های تدافعی متهم شود، اما او در پاسخ گفت: «تعویض‌های من در نیمه دوم اصلا دفاعی نبود و می‌خواستم با هجومی‌تر کردن تیم در دقایق پایانی مسابقه، 3 امتیاز حساس این دیدار را کسب کنیم. اما بازیکنان ما خصوصا نفرات هجومی از موقعیت‌های خود بخوبی استفاده نکردند تا از کسب پیروزی در این دیدار محروم شویم.»

البته احمدزاده به هیچ عنوان موافق صحبت‌های مرفاوی نبود و در تشریح جریان بازی گفت: کل بازی در اختیار ما بود و استقلالی‌ها در 90 دقیقه مسابقه تنها 2 موقعیت گل داشتند که با توجه به این برتری می‌توانستیم 3 امتیاز این دیدار را از آن خود کنیم.

دیگر اختلاف نظر این دو سرمربی زمانی بود که از آنها درباره کیفیت زمین ورزشگاه تختی پرسیدند. احمدزاده در پاسخ این پرسش گفت: همه شاهد بودند امسال زمین بسیارخوبی را در اختیار داریم و مربیان تیم‌های حریف دیگر بهانه‌ای برای نتیجه نگرفتن خود در انزلی ندارند.

اما ظاهرا این بهانه همچنان برای تیم‌های رقیب وجود دارد. مرفاوی با ابراز نارضایتی از شرایط زمین گفت: «بازیکنانم از سفت بودن زمین و پر نبودن چمن آن گلایه داشتند و می‌گفتند چمن هنوز پر نشده!

سرمربی استقلال که در مجموع احساس خوبی از این تساوی خارج از خانه داشت، در پایان صحبت‌هایش به تمجید از تیم حریف پرداخت تا به این ترتیب ارزش‌های این یک امتیاز خارج از خانه بیشتر مشخص شود: بازیکنان ملوان بخوبی تغییر سیستم دادند و با انگیزه بالایی که داشتند تنها به فکر پیروزی در این دیدار بودند و همین مساله کار ما را برای رسیدن به موفقیت سخت‌تر کرد.

احمدزاده هم در پایان صحبت‌هایش خطاب به خبرنگاران گفت: بعد از چندین سال شاهد حضور بیش از 20 هزار تماشاگر در ورزشگاه تختی انزلی بودیم، اما متاسفانه نتوانستیم با شکست استقلال هدیه خوبی به این هواداران بدهیم.استقلال با این تساوی فقط برای 24 ساعت به صدر جدول رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها