اینقدر هر جا که می‌روی ماشین عروس می‌بینی و جشن عروسی که باورت نمی‌شود این همه زوج در همین تهران زندگی می‌کنند! قدیم‌ها عروس و داماد بودن خیلی ساده بود. مراسم‌ها ساده و باصفا برگزارمی شد و خیلی از گرفتاری‌های امروز وجود خارجی که نداشت هیچ، حتی به مخیله کسی هم خطور نمی‌کرد.
کد خبر: ۲۷۵۸۷۷

اما امروز عروس و داماد بودن دردسرهایی دارد که به چند نمونه آن و برای روشن شدن اذهان اشاره می‌کنیم... .

اگر عروس باشی باید یک ماه مانده به مراسم عروسی کار و زندگیت را تعطیل کنی و بیفتی دنبال جهیزیه و چیدن خانه البته همه اینها بستگی به این دارد که داماد خانه را تهیه کرده باشد و گرنه مجبورید که تا زمان تهیه خانه حرص بخورید.

اگر عروس باشید با تلفن‌ها و سوال و جواب‌های فامیل در هفته‌های آخر کلافه خواهید شد چون حوصله فامیل از انتظار سر رفته! و بی‌صبرانه منتظرند تا قبل از مراسم از چند و چون لباس و آرایشگاه و برنامه شما برای مراسم با خبر باشند. در این مورد خانواده عروس هم بی‌نصیب نخواهند بود.

اگر عروس باشید مجبوری کل شهر را بگردی تا آرایشگاهی را پیدا کنی که کمتر از بقیه سرت کلاه بگذارد و منصف‌تر باشد.

اگر عروس باشید باید شب قبل از مراسم سعی کنی در شلوغی مهمان‌ها و سر و صدا زیاد شب زود به خوابی البته برای موفقیت در این امر باید قبل از آن تمرین کرده باشید. مترو، کنسرت، سینما و اصولا مکان‌های شلوغ برای تمرین توصیه می‌شود.

اگر عروس باشی و عروسیت تابستان باشد مجبوری در آفتاب تموز در دمای 40 درجه تابستان در باغ لبخند بزنی و عکس بگیری.

اگر عروس باشی و عروسیت زمستان هم باشد به حالت فرقی ندارد چون در سرمای زیر صفر مجبوری همان کارها را انجام بدهی با این تفاوت که قطعا بعد از مراسم 40 درجه تب‌خواهی داشت.

حالا اگر داماد باشی فقط باید پول داشته باشی و نه هیچ چیز دیگر. چون بیشتر کارهای مربوط به داماد فقط و فقط با پول حل می‌شود. مثل تهیه خانه و خرج عروسی و... (در این جور مواقع داشتن پدری پولدار بسیار راهگشا خواهد بود.)

اگر داماد باشی تهیه میوه و شیرینی مراسم و رساندن آن به تالار به عهده شما خواهد بود. البته داشتن پدر و برادر کاری !نیز در این زمینه باز هم کارساز خواهد بود.

در مورد مراسم عقد و گرما و سرما هوا نیز شما هم مانند عروس مجبور به تحمل خواهید شد.

بعد از پایان مراسم حمل و جابه‌جایی باقی مانده غذا، میوه و شیرینی بر عهده شما خواهد بود. (البته این مورد را هم می‌توانید به خانواده‌تان بسپارید.)

خوشحال باشید چون بعد از پایان مراسم زندگی مشترک شما آغاز خواهد شد که البته عروس بعد از مراسم‌های جانبی به شما ملحق می‌شود... .

آنچه گفته شد تنها نمونه بود و بی‌شک ملایمات و دغدغه‌های عروس و داماد به همین موارد ختم نخواهد شد. کاروان عروس، سربریدن گوسفند و... هر کدام مسائل و مشکلات خود را دارد که ذکر همه آنها در این مقال نمی‌گنجد، اما بی‌شک این مراسم هم با همه سختی‌ها خواهد گذشت و عروس و داماد تنها کسانی هستند که کمتر از باقی مهمانان از مراسم خود لذت می‌برند.

مریم طالقانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها