تابوت سربازان کشته شده در افغانستان در حالی که با پرچم کشور‌های آنها پیچیده شده است، از افغانستان برمی‌گردد؛ پرچم‌هایی از ایتالیا، آمریکا، انگلیس، کانادا و همین طور آلمان.
کد خبر: ۲۶۷۸۲۱

جنگ افغانستان در ماه ژوئیه شاهد یکی از خونبار‌ترین روزهای خود طی سال جاری بود، به گونه‌ای که از آغاز ژوئیه 45 نفر از سربازان نیروهای ائتلاف حافظ صلح (ایساف) در این کشور کشته شدند. این در حالی است که در این ماه در سال 2008 این تعداد مجموعا 30 نفر بوده است.

انگلیس طی این چند روز 15 نفر از نیروهای خود را تنها در 10 روز از دست داد که این مساله برای انگلیس بزرگترین ضایعه از زمان جنگ فالکلند به شمار می‌رود. علاوه بر این، نیروهای آلمانی نیز هر هفته با شبه نظامیان طالبان درگیر می‌شوند. آمریکایی‌ها نیز در حملات خود که از تاریخ 8 ژوئیه آغاز شد، 8 نفر از سربازان پیاده نظام خود را از دست دادند.

چرا پیروزی در افغانستان تا این حد مشکل و غیر قابل تصور شده است؟

طی ماه‌های گذشته بسیاری از افراطیون از تمام دنیا برای مقابله با نیروهای آمریکایی در عراق حضور داشتند، اما از‌زمانی که وضعیت عراق به طور نسبی به ثبات رسید و ملت عراق خود مسوولیت مبارزه با افراطیون را بر عهده گرفت، افراطیون این کشور تا حدی عقب نشینی کرده‌اند. از این رو آنها اکنون افغانستان را به عنوان مناطق مساعد برای جنگ و ستیز انتخاب کرده‌اند.

طالبان و القاعده نیروهای وابسته به خود و همین طور حملات خود را از طریق تجارت مواد مخدر تامین مالی می‌کنند؛ به گونه‌ای که 97 درصد از هروئین فروخته شده در جهان در مزارع خشخاش افغانستان تولید می‌شود. طالبان هر‌سال 300 میلیون دلار از طریق کشت خشخاش وارد صندوق‌های خود می‌کند.

باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا، در حال حاضر 17 هزار نیروی اضافی از یگان‌های جنگی را در افغانستان مستقر کرده است، آن‌هم با این هدف که طالبان را از روستاهای مناطق جنوب افغانستان بیرون کند و تسلط این روستا‌ها را عهده‌دار شود؛ اما حوادث روز‌های اخیر نشان داد که طالبان از جنگ آشکار با نیروهای آمریکایی مسلح اجتناب می‌کند. به جای این، شبه‌نظامیان طالبان به سلاح خطرناک خود متوسل می‌شوند. یکی از این سلاح‌های خطرناک مواد منفجره‌ای است که آنها به طور پنهانی در طول خیابان‌ها جاسازی می‌کنند، به گونه‌ای که سربازان آلمانی به سختی می‌توانند از خود در برابر مین‌های کار گذاشته شده طالبان دفاع کنند و می‌توان گفت: آنها دشمن خود را نمی‌بینند. آنها تنها دوستان و هم قطارهای کشته شده خود را می‌بینند که در اثر انفجار مین تکه تکه شده‌اند.

شرایط آب و هوایی افغانستان نیز به نفع طالبان و القاعده وارد عمل شده است تا در مجموع، نیروهای ایساف در یکی از دشوار‌ترین مناطق جهان در مقابل دشمنی گرفتار شوند که قابل دیدن نیست و جنگی نابرابری را انجام دهند که به زحمت قابل پیروزی است.

منبع: روزنامه‌ آلمانی بیلد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها