رمز موفقیت استقلال در لیگ هشتم

اتحاد آبی‌ها در زمین سبز

استقلال در لیگ هشتم حرفه‌ای با امیر قلعه‌نویی قهرمان شد تا فصل آینده هم یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا باشد. بدون تردید قهرمانی در دقایق پایانی لیگ لذت خاصی برای هواداران این تیم پرطرفدار پایتخت داشت و حسابی آنها را سر شوق آورد، اما فصل آینده چه اتفاقی برای قهرمان ایران خواهد افتاد؟ آیا استقلال مثل قهرمانان ادوار گذشته لیگ دچار افت فاحشی خواهد شد یا آبی‌پوشان تهرانی این بار سنت‌شکنی می‌کنند و مدافع لایقی برای دفاع از عنوان قهرمانی خواهند بود؟ اینها سوالاتی است که ذهن هواداران استقلال را به خود مشغول کرده است. استقلال که در فصل گذشته در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا ناکام بزرگ لقب گرفت، قطعا در سال جدید روزهای سخت و پرالتهابی را تجربه خواهد کرد. به هر حال حفظ قهرمانی همواره از به دست آوردن آن سخت‌تر بوده و هست و عبدالصمد مرفاوی قطعا راه سختی را پیش رو خواهد داشت. از نگاه کارشناسان دلا‌یل موفقیت آبی پوشان را بررسی می کنیم
کد خبر: ۲۶۴۸۴۷

اتحاد و همدلی

غلامحسین مظلومی: مهم‌ترین عامل موفقیت استقلال در فصل گذشته اتحاد و همدلی بازیکنان تیم و درایت کادر فنی بود تا تیم بتواند بعد از چند سال دوباره با امیر قلعه‌نویی قهرمان لیگ برتر شود. قلعه‌نویی در شرایط بدی تیم را تحویل گرفته بود، اما با درایتی که داشت با استقلال در لیگ هشتم قهرمان شد. البته مدیریت باشگاه هم در این رابطه نقش بسیار مهمی داشت چراکه در طول فصل از کادر فنی و بازیکنان تیم حمایت کامل داشت. هر چند که حاشیه‌های تیم مثل همیشه خیلی زیاد بود، اما استقلال با کمک هوادارانش جشن قهرمانی را در بازی آخر برگزار کرد. به نظر من بزرگ‌ترین کار قلعه‌نویی این بود که حاشیه‌های اطراف تیم را کم کرد تا استقلال در طول فصل یک آرامش نسبی داشته باشد.

موفقیت پس از شکست

منصور پورحیدری: استقلال در لیگ گذشته کارش را در شرایط بسیار بدی شروع کرد. در لیگ هفتم، تیم نتایج خیلی ضعیفی گرفته بود ولی با قلعه‌نویی موفق شد قهرمان جام حذفی شود تا امیدهای هواداران برای دیدن همان تیم همیشگی زنده شود. به نظر من کار بزرگی که در لیگ هشتم حرفه‌‌‌ای برای استقلال انجام شد، حمایت قاطع هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه از امیر قلعه‌نویی بود تا تیم به روزهای اوج خودش برسد. هر چند استقلال فصل را خوب شروع نکرد اما چون امیر از جنس استقلال است و مشکلات تیم و راه مبارزه با‌ آنها را خوب می‌داند، در نهایت موفق شد قهرمان لیگ برتر شود. البته استقلال در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا خوب نتیجه نگرفت که امسال باید این مساله تکرار نشود و استقلال در هر 3 جام با قدرت ظاهر شود به خصوص لیگ قهرمانان آسیا، چون نام ایران مطرح است.

عبدالصمد مرفاوی سال سختی را پیش رو دارد چون توقعات از استقلال بالاست و حالا هواداران استقلال انتظار دارند تیم در هر 3 جام، پرقدرت ظاهر شود. به مرفاوی توصیه می‌کنم که در بستن تیم دقت کند و از مشورت با بزرگ‌ترهای استقلال هم دریغ نکند تا موفق شود.

یک کار بزرگ

پرویز مظلومی: قهرمانی استقلال در لیگ هشتم حرفه‌ای کار بزرگی بود. امیر قلعه‌نویی تیم از هم پاشیده لیگ هفتم را در اختیار گرفت و همان سال قهرمان جام حذفی شد. این اتفاق باعث شد که خودباوری به تیم و هواداران استقلال برگردد، اما از این جهت قهرمانی استقلال کار بزرگی بود که سپاهان، پرسپولیس، ذوب‌آهن و مس کرمان تا هفته‌های آخر مدعی قهرمانی بودند، ولی استقلال در روز آخر و در یک ماراتن سخت توانست جام قهرمانی را به دست آورد. به هر حال در این قهرمانی از مدیریت باشگاه گرفته تا هواداران همه شریک بودند چون اگر یک جای کار می‌لنگید، استقلال نمی‌توانست به هدفش برسد.

در فصل جدید کار استقلال سخت‌تر از گذشته است. چون همه تیم‌ها استقلال را به عنوان قهرمان لیگ فصل قبل می‌شناسند و انگیزه تمام آنها مقابل استقلال بیشتر است و همین مساله کار را سخت می‌کند. ضمن این که تیم باید در آسیا هم شرکت کند که باعث می‌شود فشار زیادی روی مجموعه استقلال باشد، اما امیدوارم استقلال موفق و سربلند باشد تا دل هواداران تیم شاد شود.

فوتبال پاک

ناصر حجازی: قهرمانی استقلال نشان‌دهنده فوتبال پاک بود. هرچند که فولاد اهواز نمی‌توانست در جدول قهرمان شود یا سهمیه آسیایی بگیرد، اما شاگردان مجید جلالی مردانه بازی کردند تا قهرمان مسابقات در زمین بازی مشخص شود. این قهرمانی حاصل یک کار گروهی بود که مجموعه استقلال در آن شریک بودند. نکته جالب حمایت مدیریت باشگاه از کادر فنی بود، هرچند که تیم، فصل را خوب شروع نکرد، اما به آنها فرصت دادند تا کارشان را انجام دهند و نتیجه بگیرند، درست بر عکس سال گذشته که همه می‌گفتند باید برکنار شوم.

در فصل جدید استقلال باید قوی‌تر از گذشته ظاهر شود چون نماینده ایران در باشگاه‌های آسیاست. در لیگ هم تیم مدافع عنوان قهرمانی است و امیدوارم به سرنوشت قهرمانان سال‌های قبل دچار نشود و بتواند از این عنوان به خوبی دفاع کند.

یک کار گروهی

شاهرخ بیانی: به نظر من قهرمانی استقلال حاصل یک کار گروهی بود. تیم اول فصل شرایط خوبی نداشت، اما با همت بچه‌ها استقلال به جایگاه اصلی‌اش رسید. البته نقش مدیریت باشگاه هم خیلی مهم بود چون در هر شرایطی از کادر فنی حمایت کرد. هواداران استقلال هم مثل همیشه سنگ‌تمام گذاشتند و در هر شرایط از تیم حمایت کردند تا دوباره جشن قهرمانی بگیریم. قهرمانی در روز آخر برای تمام دوستداران استقلال لذتبخش بود چون تیم در اوج رقابت و هیجان، جام قهرمانی را به دست آورد.

مزد برتری

بهزاد غلامپور: استقلال با گرفتن جام قهرمانی مزد برتری‌اش در لیگ هشتم را گرفت. هرچند که فصل را بد شروع کردند، اما رفته رفته تیم به آمادگی و هماهنگی لازم رسید و دیدیم که در هر بازی 4، 5 گل به حریفان زد. البته در اواخر لیگ، استقلال به مشکل خورده بود، اما روحیه برتری‌طلبی باعث شد که تیم به قهرمانی برسد. البته در روز آخر فولاد خوزستان هم کار بزرگی کرد و با ارائه فوتبال پاک اجازه داد تا حق به حقدار برسد.

استقلال در فصل جدید کار سختی دارد. این تیم در ایران مدافع عنوان قهرمانی است که همین مساله باعث می‌شود فشار زیادی روی تیم باشد. جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا هم هست که باعث می‌شود فشار روی بچه‌ها و کادر فنی بیشتر شود، اما با تلاش و همت بچه‌ها از اعتبار استقلال دفاع خواهیم کرد.

روحیه و خواستن

جواد زرینچه: به نظر من قهرمانی استقلال در لیگ هشتم حاصل تلاش بازیکنان تیم بود که با جان و دل در زمین بازی کردند. روحیه رسیدن به جام قهرمانی در تیم وجود داشت و بچه‌ها هم سنگ‌تمام گذاشتند. البته حمایت هواداران استقلال هم خیلی مهم بود چون در روزهایی که تیم به مشکل خورده بود و نتیجه نمی‌گرفت باز هم آنها کنار تیم بودند و از استقلال حمایت می‌کردند.

امیدوارم در فصل جدید شاهد استقلالی قدرتمند باشیم. تیم باید با‌ آمادگی کامل وارد مسابقات شود تا بتواند شروع محکمی در لیگ داشته باشد. با توجه به قهرمانی فصل قبل، الان توقعات از استقلال بالا است و باید تیمی در حد نام و اعتبار باشگاه وارد مسابقات شود. به نظر من استقلال باید نیرویی که دارد را تقسیم کند تا در هر سه جام موفق باشد.

یک سال پرهیجان

سیروس دین‌محمدی: استقلال در لیگ هشتم به نظر من یکی از سال‌های پرهیجان را داشت. تیم تا روز آخر مدعی قهرمانی بود و در روزی که باید اتفاقات زیادی می‌افتاد تا استقلال قهرمان شود، خوشبختانه این اتفاقات رقم خورد تا در نهایت قلعه‌نویی و شاگردانش به جام قهرمانی برسند. مدیرعامل استقلال نقش مهمی در این قهرمانی داشت چون با حمایت از کادر فنی و کم کردن حاشیه باعث شد که استقلال با آرامش کارش را دنبال کند و روز آخر هم قهرمان شود. بچه‌های استقلال خیلی با غیرت کار کردند و به قهرمانی هم رسیدند. هر چند می‌توانستند با اختلاف امتیاز و چند هفته مانده به پایان لیگ قهرمان شوند اما جذابیت فوتبال به همین نتایج عجیب آن است چون هر لحظه ممکن است یک اتفاقی بیفتد و نتیجه بازی عوض شود. قلعه‌نویی برای استقلال خیلی زحمت کشید و توانست در یک سال 2 جام بیاورد که کارنامه خوبی بود.

کار گروهی

هادی طباطبایی: اگر یک مجموعه موفق می‌شود، این موفقیت حاصل یک کار گروهی و برنامه‌ریزی قوی است. به نظر من استقلال از مدیریت باشگاه تا هوادارانش در این موفقیت شریک هستند. حتی روزنامه‌ها هم در این پیروزی سهم دارند چون آنجا که لازم بود از تیم حمایت کردند و آنجا هم که احساس خطر می‌کردند، از تیم انتقاد می‌کردند. استقلال اگر چه فصل را خوب شروع نکرد اما تیم‌های بزرگ همیشه نشان داده‌اند که راه خروج از بحران را خوب بلد هستند. همین اتفاق برای استقلال در لیگ هشتم افتاد و تیم در نهایت قهرمان شد. به نظر من قهرمانی در روز آخر، باعث شد شیرینی این موفقیت بیشتر شود.

کادر فنی جدید استقلال در فصلی که پیش‌رو هست، کار بسیار سختی دارد چون این تیم به عنوان قهرمان سال قبل وارد مسابقات می‌شود و همه انتظار دارند که یک تیم قدرتمند و در حد اعتبار استقلالی که قهرمان شده را ببینند. البته استقلال در فصل جدید نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم هست که همین مساله باعث می‌شود فشار مضاعفی روی تیم ایجاد شود. امیدوارم استقلال سال خوبی را پیش‌رو داشته باشد و بتواند نماینده شایسته‌ای برای ایران در آسیا باشد.

مهدی نوری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها