مهر: اکران عمومی فیلم سینمایی پسر تهرونی به کارگردانی کاظم راست‌گفتار که پیش از این قرار بود از دیروز آغاز شود، به تعویق افتاد. نمایش عمومی این فیلم به دلیل آماده نشدن نسخه آن از هفته آینده چهارشنبه سوم تیر‌ماه در گروه سینمایی عصر جدید آغاز می‌شود. به همین دلیل اکران پاتو زمین نذار به کارگردانی ایرج قادری تا هفته آینده در این گروه سینمایی ادامه دارد. پسر تهرونی، داستان مردی است که قصد دارد پسر از فرنگ برگشته خود را وادار به ازدواج کند. فیلمنامه این فیلم را حمیدرضا محسنی نوشته و محمدرضا شریفی‌نیا، امین حیایی، شیلا خداداد، سارا خوئینی‌ها، طناز طباطبایی و فلامک جنیدی در آن بازی کرده‌اند.
کد خبر: ۲۶۰۶۶۳

ساخت فیلم مستند شهیدین

فارس: رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این‌که بسیاری از ابعاد شخصیتی شهیدین برای ما ناشناخته است، از ساخت مستند زندگی شهیدین (شهید اول و ثانی) برای آشنایی بیشتر مسلمانان با آنها تا پایان مهر ماه خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی با اشاره به شهادت و رنج‌هایی که شهید اول و ثانی در راه نشر اسلام و فرهنگ متحمل شده‌اند، افزود: کتاب نسیم سحر دور از دسترس بود ولی با تحقیقات و بررسی‌های فراوان، نسخه‌ای از خلاصه آن کتاب را یافتیم و در حال تدوین برای چاپ و انتشار آن هستیم. وی اضافه کرد: این کتاب زوایایی از زندگی شهید اول و مسافرت‌ها و اقدامات این شهید بزرگوار را که برای ما ناشناخته بود، آشکار کرد. حجت‌الاسلام و المسلمین مبلغی با اشاره به سفر اعضای برگزار ‌کننده کنگره شهیدین به لبنان بیان کرد: در این سفر تمام مناطقی که شهیدین با آنها در ارتباط بودند مورد بازدید و فیلمبرداری قرار گرفته است.

نمایش «دانشکده‌های» من دانسکوی

مهر: نسخه دوبله فیلم سینمایی سیاه و سفید دانشکده‌های من ساخته مارک دانسکوی محصول 1940 شوروی سابق در هفتاد و هشتمین برنامه سینماتک سپیده به نمایش درمی‌آید.

محمدرضا کاظمی، مدیر سینماتک سپیده ضمن اعلام این خبر گفت: برنامه‌های این دوره سینماتک سپیده با روی پرده رفتن فیلم دانشکده‌های من ساعت 18 یکشنبه 31 خردادماه پایان می‌یابد. این فیلم بر مبنای رمانی به همین نام از ماکسیم گورکی ساخته شده و زندگینامه این نویسنده مشهور روسی است.برنامه تیرماه سینماتک سپیده از هفتم تیرماه آغاز می‌شود و در آن، فیلم‌های دوئل استیون اسپیلبرگ محصول 1971، گروهبان راتلج جان فورد محصول 1960، تا وقتی بادبان‌ها را برافرازید اثر رابرت وایز محصول 1957 و چاپایف ساخته برادران راسیلی‌یف محصول 1934 به نمایش درخواهد آمد.

مستند شهدای هفتم تیر ساخته می‌شود

فارس: یک کارگردان مستندساز گفت: مستند شهدای هفتم تیر با عنوان «جاودانه‌های تاریخ» به مناسبت سالروز7 تیر ساخته می‌شود.رضا صادقی‌گنجه اظهار کرد: مستند «جاودانه‌های تاریخ» با هدف به تصویر کشیدن شخصیت و ارزش‌های شهدای هفتم تیر در 2 قسمت ساخته می‌شود.وی افزود: این مستند با فیلمبرداری از محل زادگاه شهید محمد حسینی بهشتی تا مکان شهادت، تصاویری از محل تدفین این بزرگوار، مصاحبه با یاران شهید بهشتی و شهدای 7 تیر ساخته خواهد شد.صادقی‌گنجه ادامه داد: مستند جاودانه‌های تاریخ به همت دادستانی کل کشور، بنیاد 7 تیر و روابط عمومی صدا و سیما تهیه می‌شود که به مناسبت‌ 7 تیر، سالگرد شهادت شهید بهشتی و 72 تن، از صدا و سیما پخش خواهد شد.

شروع تدوین فیلم تلویزیون «کاکوئا»

مهر: سهراب خسروی تدوین فیلم تلویزیونی کاکوئا به کارگردانی اسماعیل فلا‌حپور و تهیه‌کنندگی علیرضا رئیسیان را شروع کرد.اسماعیل فلاحپور گفت: تصویربرداری جمعه گذشته در شهرک دفاع مقدس به پایان رسید، مقدمات تدوین این فیلم انجام شده و سهراب خسروی تدوین را انجام می‌دهد. هنوز صداگذار و آهنگساز فیلم مشخص نشده‌اند. کاکوئا محصول گروه حماسه و دفاع شبکه یک است و در هفته دفاع مقدس پخش می‌شود.فیلمنامه را مسعود صباح نوشته و داستان در 2 مقطع حال و سال‌های دفاع مقدس روایت می‌شود و درباره دختری است که پدرش شهید شده و در زندگی خانوادگی و اجتماعی با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود.گلاره عباسی، اصغر همت، محسن افشانی و قاسم زارع، بازیگران این فیلم 90 دقیقه‌ای هستند. سایر عوامل این فیلم عبارتند از تصویربردار: حمید احمدی، صدابردار: حسین بشاش، چهره‌پردازی: بابک شعاعی و طراح صحنه و لباس: احمد شعیری.

ادامه تصویربرداری «مردان تاریخ‌ساز»

مهر: تصویربرداری مجموعه مردان تاریخ‌ساز به کارگردانی محمود معظمی در خمینی‌شهر ادامه دارد.بابک هادی‌پور، تهیه‌کننده این مجموعه گفت: تصویربرداری طبق برنامه در خمینی‌شهر ادامه دارد، پس از پایان تصویربرداری در این منطقه به بوشهر می‌رویم و 25 روز دیگر تصویربرداری تمام می‌شود. تاکنون 80 درصد مجموعه تصویربرداری شده و با پایان این مرحله تدوین شروع می‌شود. هنوز تدوینگر و آهنگساز مجموعه مشخص نشده‌اند.مجموعه تلویزیونی ‌مردان تاریخ‌ساز ساختاری اپیزودیک دارد و داستان‌های آن درباره حوادث صدر اسلام است. رضا پیوندی فیلمنامه را نوشته و حجت‌الاسلام محمدتقی انصاری، ابراهیم علی‌برزی و بهرام کمیجانی بازنویسی را انجام داده‌اند. این مجموعه محصول شبکه الکوثر است.علیرام نورایی، سودابه بیضایی، کاظم افرندنیا، حسین توشه، حسن اسدی، رضا خندان و اصغر نیکخواه بازیگران این مجموعه 28 قسمتی هستند که به زبان عربی دوبله می‌شود.

یک مجموعه تازه برای کودکان

جام‌جم: مجموعه تلویزیونی قلقلی در سرزمین قلک‌ها به تهیه‌کنندگی سوسن کرامتی تابستان از شبکه 2 روی آنتن می‌رود. این برنامه برای گروه سنی خردسال در 26 قسمت 7 دقیقه‌ای در مرکز پویانمایی تهیه شده است. در برنامه قلقلی در سرزمین قلک‌ها مسائلی همچون دوست‌یابی، رعایت حقوق دیگران، استقلال فردی در قالب انیمیشن و نمایش آموزش داده می‌شود.در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: قلقلی برای رفع مشکلات خود به سرزمین قلک سفر می‌کند و در این سفر به همراه چند شخصیت دیگر مانند خانم قلک، قلک ریزه، قلک غوله و دوستانش راه‌حل مسائل مختلف را پیدا می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها