شیراز - خبرنگار جام‌جم: شیراز با کمبود نیروی متخصص رادیولوژی روبه‌روست و توزیع متخصصان رادیولوژی در کشور متناسب با مراکز موجود در استان‌ها نیست. مسوول اداره رادیولوژی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان این مطلب گفت: با توجه به این که شیراز قطب پزشکی کشور است و تعداد زیادی از افراد به منظور دریافت خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی رادیولوژی به این شهر مراجعه می‌کنند، نیروی متخصص رادیولوژی به اندازه نیاز مراجعه‌کنندگان وجود ندارد.
کد خبر: ۲۵۹۵۲۰

جعفر ایزدی افزود: به نظر می‌رسد با توجه به تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی فارس مسوولان مربوطه باید متخصصان رادیولوژی بیشتری را به این منطقه کشور اختصاص دهند.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مشکل در بخش رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همین کمبود نیروی متخصص است که علاوه بر توزیع متناسب متخصصان از سوی وزارت بهداشت در مراکز درمانی موجود می‌توان با افزایش سهمیه دانشجو در این رشته در دانشگاه‌های استان، کیفیت ارائه خدمات را افزایش داد.

ایزدی اظهار کرد: درحال حاضر خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی رادیولوژی به نحو مطلوبی در بیمارستان‌های نمازی و شهید فقیهی شیراز به مردم ارائه می‌شود.

وی اصلاح تعرفه‌های رادیولوژی را نیز ضروری دانست و گفت: در این خصوص باید اقدامات موثری صورت گیرد تا زمینه خدمت‌رسانی موثر نیز بیش از این فراهم شود.

مسوول اداره رادیولوژی معاونت درمان  دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اشاره به اهمیت دیجیتالی شدن رادیولوژی در کشور خاطرنشان کرد: اجرایی شدن این امر منوط به زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی است که باید طراحی و مشخص شود.

وی تصریح کرد: اجرایی شدن این طرح نیازمند وجود سیستم‌های انتقال تصاویر در بیمارستان‌ها به صورت داخلی و عمومی و این نیز وابسته به برنامه‌ریزی موثر و سرمایه‌گذاری است.

ایزدی با اشاره به این که سیستم‌های رادیولوژی آنالوگ (ظهور و ثبوت فیلم)‌ در دنیا به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود، اظهار کرد: افزایش سرعت انتقال تصاویر رادیولوژی همچنین تشخیص به موقع از مزیت‌های دیجیتالی شدن سیستم‌های رادیولوژی است.

وی گفت: علاوه بر این افراد در این سیستم نیاز به رفت و آمد مکرر ندارند و بسیاری از هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

ایزدی درخصوص اهمیت راه‌اندازی سیستم‌های سیار رادیولوژی با توجه به شعار روز جهانی بهداشت و سلامت در حوادث و بلایا اظهار کرد: راه‌اندازی سیستم‌های سیار رادیولوژی با توجه به حادثه‌خیز بودن کشور ما ایران و تاثیر آن در کاهش عوارض مصدومیت‌ها اهمیت بسزایی دارد.

وی گفت: در حال حاضر سیستم سیار رادیولوژی به طور مشخص در استان فارس وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها