جایی برای خارجی‌ها نیست

شماره یک‌های داغ

قانون تازه سازمان لیگ، از همان میانه‌های فصل تمام مربیان و مدیران لیگ برتری را به فکر فرو برد. از روزی که طرح شفاهی جلوگیری از ورود دروازه‌بان خارجی تبدیل به نوشته‌ای قانونی در کتاب فوتبال ایران شد، آرام‌آرام به دورانی برگشتیم که باور فقر دروازه‌بان داخلی همه‌گیر شده بود.
کد خبر: ۲۵۳۱۶۶

امروز و با بیرون رفتن دروازه‌بان‌هایی که شاید از استانداردهای بین‌المللی دور بودند، اما به دلیل پیش بودن از همتاهای ایرانی‌شان درون دروازه‌های لیگ برتر جایی برای خود دست و پا می‌کردند، حالا فرصت خودنمایی برای گلرهای داخلی بیشتر و بیشتر می‌شود.

قانون جدید، انگار فرصت مناسبی را برای بازارگرمی شماره یک‌ها فراهم کرده است. شما تصور می‌کنید امسال چه کسانی در این تنور داغ به نان گرمی می‌رسند؟

رو به بالا

1- مهدی رحمتی

او بی‌تردید بهترین گزینه‌ای است که می‌تواند در این فصل از بازار کاذب نقل و انتقالات استفاده کند. مهم‌ترین خواستگار او که هر روز با سلام و صلوات به در خانه‌اش می‌آید تا بر سر مهریه عندالمطالبه‌اش چانه زنی کند، پرسپولیس است. دامادی با یک پدر متمول به نام حسین هدایتی که برای او خوب هزینه می‌کند؛ البته بازار شایعات هم داغ داغ است.

وقتی می‌گویند او درخواست 700 میلیون تومان برای یک فصل را پیش روی پرسپولیس‌ها گذاشته، بیشتر خنده‌مان می‌گیرد تا این که بخواهیم چنین ادعایی را باور کنیم.

مهدی رحمتی، مس را هم به عنوان مهم‌ترین خواهان دنبال خود دارد. رحمتی تا حدود زیادی بازگشت به اوج خود را مدیون همین باشگاه کرمانی است.

سپاهان هم برای بازگرداندن او آستین بالا زده و هیچ بعید نیست اگر درگیری‌های داخلی پرسپولیس و مس به درازا بکشد، سپاهان قرارداد دلخواه او را پیش رویش بگذارد.

2- وحید طالب‌لو

مطمئن‌ترین گزینه برای استقلال بی‌تردید فرزند همین باشگاه است. وحید طالب‌لو که در حقیقت محصول رده‌های پایه این تیم است، مشکلی برای تمدید قرارداد نخواهد داشت.

سیر صعودی قرارداد او باز هم ادامه خواهد داشت و تردیدی نیست که استقلالی‌ها برای تمدید قرارداد او بیتابی می‌کنند؛ اما مساله این است که با جدایی قریب‌الوقوع امیر قلعه‌نویی از نیمکت سرمربیگری استقلال ، آیا باز هم او تمایلی برای ادامه همکاری با این تیم خواهد داشت یا خیر. خبرهایی از اصفهان می‌رسد.

گویا همان باشگاهی که امیر قلعه‌نویی برای آن تور پهن کرده روی وحید هم نظر مثبتی دارد و البته دیگر تیم استقلالی که یک فصل با این تیم در کورس بود هم برای استخدام او دندان تیز کرده است.

وحید طالب‌لو اگر برای استقلال ناز کند، خواهان بسیاری خواهد داشت. هرچند ناز او با واکنش تند مدیرعامل روبه‌رو می‌شود. به ریسک‌اش نمی‌ارزد!

3- محمد محمدی

دروازه‌بانی است با فراز و فرودهای متوالی. کمتر می‌توان او را روی یک نوار مستقیم دید. با این حال وقتی قرار است تمام خارجی‌ها از لیگ رانده شوند، این بار به جای پیکان باید انتظار داشت که تیم‌هایی بزرگ‌تر با جیبی پرپول‌تر سراغ او بیایند.

محمد محمدی این روزها با سودای بازگشت به پرسپولیس شب را به روز می‌رساند، اما محمدی فعلا در اولویت سوم پرسپولیس قرار گرفته است.

زمزمه‌هایی از مذاکرات صبا و سایپا با این دروازه‌بان هم به گوش می‌رسد هرچند برای دروازه‌بان دوضرب‌گیر فوتبال ایران، فعلا بازی در پیکان که هم دور از حاشیه است و هم او را می‌طلبد به همه گزینه‌های احتمالی برتری دارد.

رو به پایین

1- عیسی اندوی

بی‌شک اگر قرار بود جلوی ورود دروازه‌بان‌های خارجی به لیگ ایران گرفته نشود، باز هم او جایی در ذوب‌آهن نداشت.

سپاهان هم برای بازگرداندن رحمتی آستین بالا زده و هیچ بعید نیست اگر درگیری‌های داخلی پرسپولیس و مس به درازا بکشد، قرارداد دلخواه را پیش رویش بگذارد

عیسی اندوی در بازی روز آخر مقابل فولاد اهواز نمایشی ناامیدکننده و در عین حال بحث‌برانگیز را از خود به نمایش گذاشت و همین باعث شد تا در بازی‌های حذفی منصور ابراهیم‌زاده کمتر از وجود او بهره ببرد.

دروغ یا حقیقت این اخبار با راویان... اما ذوبی‌ها به شکل گل خوردن او در بازی آخر شک دارند!

2- المیر تولیا

نمی‌خواست به فوتبال ایران بیاید تا آبروی بین‌المللی‌اش به مخاطره بیفتد. او یکی از 5 مهره تاثیرگذار صبای قم در فصل جاری بود، اما با آن شوخی بی‌موقع فیروز کریمی که در کنفرانس خبری بازی با پاختاکور در قم گفت: «پدر المیر در بوسنی مرغداری داشت و او بچگی‌هایش مرغ می‌گرفت...» تا حدودی آبروی خود را در مخاطره دید.

انعکاس حرف‌های کریمی در رسانه‌های عربی حتی باعث درگیری این دو در بازی برگشت در ازبکستان شد. تولیا باید برود و البته صبا متضرر می‌شود.

3- کارلوس آلبرتو

فولاد وقتی او را خرید که دیگر هیچ شانسی برای عقد قرارداد 2 ساله با او نداشت. با این که می‌دانست هیچ بختی برای حضور دوباره در فوتبال ایران ندارد، اما کاری کرد که بعد از جدایی‌اش از فوتبال ایران، همه افسوس وداع با او را بخورند.

نمایش خارق‌العاده این دروازه‌بان در بازی روز آخر لیگ مقابل ذوب‌آهن یکی از مهم‌ترین دلایل قهرمانی استقلال بود. امیر قلعه‌نویی هرگز فراموشش نمی‌کند. اگر او می‌توانست امسال هم در لیگ باقی بماند، بی‌شک با درخواست‌های وسوسه‌انگیز زیادی روبه‌رو می‌شد.

... و این نام‌ها

بازار برخی بیرون‌مانده‌ها هم داغ خواهد شد. سوشا مکانی که فصلی ملال‌آور را در پاس همدان پشت سر گذاشته است، احتمالا از فردا بازار شایعات را برای خود داغ داغ می‌بیند.

فرشید کریمی هرچند اهل بازار گرمی و پخش شایعات نیست ولی بازهم می‌تواند یکی از گزینه‌های دروازه‌بان دومی برای تیم‌های میانه‌نشین لیگ برتر یا گلر یکی تیم‌های پایین جدول باشد.

محمد سواری را یادتان هست؟ سپاهانی‌ها ادعا می‌کردند جانشین عابدزاده را یافته‌اند، اما خیلی زود به فراموشی‌ اش سپردند تا او هم دل به امسال و خروج گلرهای خارجی خوش کند. عباس محمدی و حمید رضا بابایی را فراموش نکنید. باورتان می‌شود آنها هم برای قرارداد بستن کلاس بگذارند؟

پیام یونسی‌پور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها