تلاش گسترده پلیس برای دستگیری مستاجر شیاد که خانه صاحبخانه‌اش را به 6 نفر اجاره داده است، آغاز شد.
کد خبر: ۲۴۷۲۰۷
پانزدهم آبان 87، سه نفر از شهروندان تهرانی با مراجعه به کلانتری 124 قلهک، با ارائه شکایت‌های خود اعلام کردند: به منظور رهن یا اجاره منزل در نیازمندی روزنامه‌ها جستجو می‌کردیم که قیمت مناسب منزلی در خیابان شریعتی نظر ما را به خود جلب کرد.

برای رهن منزل با مالک آن که خود را هوشنگ (حدودا 33 ساله) معرفی می‌کرد قرار ملاقات گذاشتیم و پس از پرداخت 15 10 میلیون تومان، قرارداد اولیه‌ای امضا کردیم اما موعد تحویل متوجه شدیم این ملک متعلق به فرد دیگری است و هوشنگ نیز متواری شده است.

پس از تشکیل پرونده، به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه 3 تهران، رسیدگی موضوع به کارآگاهان اداره چهاردهم (مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی) تهران بزرگ محول شد. کارآگاهان در بررسی‌های تخصصی خود دریافتند این متهم ملک مذکور را با رهن پایین (یک میلیون تومان) و اجاره بالا (700 هزار تومان) از مالک آن اجاره کرده و پس از جعل سند مالکیت و شناسنامه مالک، به درج آگهی در جراید و اجاره یا فروش این ملک به این 3 شاکی اقدام کرده است.

در حالی که تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متهم ادامه داشت، 3نفر دیگر از شهروندان تهرانی  که به این شیوه از آنان کلاهبرداری شده بود  با در دست داشتن شکواییه‌هایی جداگانه به اداره چهاردهم مراجعه کردند.

یکی از این شکات در اظهارات خود گفت: پس از مشاهده آگهی به اتفاق همسرم برای بازدید از خانه و تنظیم قرارداد به نشانی مورد نظر مراجعه کردیم و با هوشنگ به توافق رسیدیم، اما همسرم که به قیمت عجیب اعلامی از سوی مالک مشکوک شده بود، از من خواست در تنظیم قرارداد بیشتر دقت کنم اما من که فریب چرب‌زبانی‌های هوشنگ را خورده بودم قولنامه را امضا کردم. همسرم که همچنان به هوشنگ مظنون بود به‌صورت مخفیانه و با استفاده از گوشی تلفن همراهش از هوشنگ که در حال صحبت با من بود عکس گرفت.

کارآگاهان تصویر شاکی را به رویت سایر شکات رساندند که همگی این عکس را شناسایی کردند. این متهم تاکنون 3 دستگاه آپارتمان را در خیابان شریعتی اجاره و با جعل سند به 6 نفر دیگر اجاره داده و جمعا مبلغ حدود 60میلیون تومان از آنان دریافت کرده و متواری شده است.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: به دستور مرجع قضایی مبنی بر چاپ بدون پوشش تصویرم متهم در جراید، از شهروندان محترم دعوت می‌شود در صورت شناسایی متهم یا اطلاع داشتن از مخفیگاه وی، موضوع را به شعبه دهم بازپرسی دادسرای ناحیه 3 تهران یا اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی اطلا‌ع دهند یا با شماره تلفن 51055614 تماس بگیرند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها