معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت : در سالهای 1382 و 83 سالانه 904هزار فرصت شغلی باید ایجاد شود.
کد خبر: ۲۴۰۹۶
به گزارش ایرنا ، محمد ستاری فر که دیروز در گردهمایی مدیران دیوان محاسبات کل کشور سخن می گفت ، افزود: متوسط فرصتهای شغلی ایجاد شده در 3سال اول اجرای برنامه سوم توسعه 538هزار فرصت شغلی است ؛ اما برای سالهای 82 و 83 باید سالانه 904هزار فرصت شغلی ایجاد شود تا نرخ بیکاری در پایان برنامه سوم به 6/12 درصد برسد. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور عرضه نیروهای کار در برنامه های اول ، دوم و سوم توسعه را با یکدیگر مقایسه کرد و گفت : در سال 1379 ، 431هزار فرصت شغلی ، در سال 80 ، 494هزار فرصت شغلی و در سال 81 ، 690هزار فرصت شغلی ایجاد شده است . ستاری فر افزود: در دهه آینده ، کشور با چالش بزرگ عرضه نیروی کار مواجه است که می تواند بزرگترین خطر باشد. وی در همین حال تاکید کرد: برای حل این چالش باید حرفها و ژستهای سیاسی را کنار گذاشت و برای حل این معضل اقدامات جدی انجام داد.

وزیر کار: امسال 900هزار فرصت شغلی ایجاد می شود

در همین حال ، وزیر کار اعلام کرد: امسال 900هزار فرصت شغلی جدید برای افراد جویای کار ایجاد می شود. وی در جلسه شورای اشتغال استان چهارمحال و بختیاری افزود: دبیرخانه شورای عالی اشتغال تا آخر اردیبهشت طرح جامع هدف گذاری اشتغال امسال را تهیه و برای تصویب به هیات دولت ارائه می کند. حسینی تحقق 900هزار فرصت شغلی پیش بینی شده در امسال را نیازمند رشد اقتصادی بیش از 8درصد دانست و گفت : رسیدن به نرخ رشد اقتصادی مطلوب نیازمند تلاش مضاعف همه دستگاه ها و سازمان ها و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است . وزیر کار و امور اجتماعی از ادامه طرح ضربتی ایجاد اشتغال در امسال خبر داد و گفت : پیش بینی شده است امسال با ادامه اجرای این طرح و صرف 3هزار میلیارد ریال اعتبار یکصد هزار فرصت شغلی دیگر برای افراد جویای کار ایجاد شود. وی گفت : در مرحله اول طرح ضربتی اشتغال در سال گذشته ایجاد 690هزار فرصت شغلی در نظر گرفته شده بود که افزون بر 80درصد از این میزان تحقق یافت . حسینی گفت : اعزام نیروی کار به خارج از کشور به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی اشتغال دنبال می شود و با کشورهای ایتالیا، آلمان ، بلژیک و مرکز بین المللی کار نظام ، مذاکرات موثری صورت گرفته است . وی گفت : برای ساماندهی نیروی کار نظام جامع اطلاع رسانی بازار کار تدوین شده و تا 3سال آینده در کشور پیاده می شود.

نیمی از 300هزار وام اشتغال صرف ایجاد شغل شده است

از سوی دیگر، یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت : از 300هزار وامی که در سال گذشته در چارچوب طرح ضربتی اشتغال پرداخت شده است ، شاید تنها نیمی از آن به ایجاد شغل موثر منجر شده است . علی قنبری در گفتگو با خبرگزاری فارس افزود: قرار است نمایندگان ، درباره اشتغال تحقیق و تفحص کنند. وی گفت : طرح ضربتی اشتغال یک طرح موقت و مسکن خوبی است ؛ ولی به عنوان یک طرح دایم و اصولی که بتواند مشکل اشتغال را در درازمدت حل کند، مطرح نیست . وی در خصوص اعزام نیروی کار به خارج از کشور گفت : در کویت و امارات چیزی حدود 60تا 70هزار نفر از ایرانیان مشغول به کار هستند که این رقم در قطر کمی کمتر است . ضمن این که کشور عربستان نیز می تواند بازار خوبی باشد. قنبری افزود: اما متاسفانه به دلیل ارزانتر بودن کارگران هندی ، افغانی و پاکستانی و همچنین مسائل و مشکلات سیاسی ، اعزام به خارج خیلی موفق نیست .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها