گروه سیاسی: سعید مرتضوی دادستان تهران گفت: بر اساس دستورالعملی که دیروز پلیس اینترپل صادر کرده، جنایتکاران صهیونیستی مورد تعقیب دستگاه‌های قضایی کشورهای بین‌المللی عضو اینترپل قرار خواهند گرفت. شکوائیه 6 تشکل دانشجویی روز یکشنبه تقدیم دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران شد. به گزارش ایرنا، در این شکوائیه علیه 25 نفر از جنایتکاران صهیونیستی شکایت شده است.
کد خبر: ۲۴۰۸۰۳
مرتضوی در مراسم این تشکل‌های دانشجویی، گفت: بر اساس مواد 146 و 147 کنوانسیون ژنو مصوب 1949، دادگاه‌های داخلی و مراجع قضایی امضاکننده این کنوانسیون دارای صلاحیت رسیدگی به جنایات جنگی هستند که بر حسب دستور قوه قضاییه شعبه‌ای نیز تشکیل شده است.

دادستان تهران ادامه داد: در این شعبه سفیر فلسطین، برخی از قربانیان و تعدادی از تشکل‌های فلسطینی از جنایتکاران صهیونیستی شکایت کرده اند که در نهایت بیش از 100 نفر از جنایتکاران و آمران و مسببان جنایت با پرونده و استنادات محکم قضایی به پلیس اینترپل معرفی شدند.

وی ادامه داد: این استنادات شامل صحبت‌ها و اعترافات خود جنایتکاران صهیونیستی در اخبار، سایت‌ها و مراجع اسرائیل است که تاکنون درخواست جلب 25 نفر به پلیس بین‌الملل داده شده است.

مرتضوی افزود: اعلان قرمز این افراد بر اساس اطلاعیه رسمی اینترپل در سایت‌ها منتشر و در دستور کار پلیس بین‌الملل قرار گرفته که به موجب احکام صادره حکم جلب آنها صادر شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها