لاریجانی در اجلاس «شکرانه وحدت»:

تکامل انقلاب درگروی تدبیر مسئولین است

جلسه مشترک سران قوا به مناسبت سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سه شنبه شب در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و سران سه قوه مقننه، مجریه، و قضائیه سخنرانی کردند.در این مراسم علاوه بر روسای سه قوه، جمعی از وزراء و مسئولان سه قوه و شخصیت‌های سیاسی و نمایندگان مجلس حضور داشتند.رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حفظ عزتمندی و حرکت تکاملی انقلاب در گرو استقامت در راه، همراه با تدبیر و عقلانیت و همگرایی مسئولین کشور است.
کد خبر: ۲۳۳۸۱۹

علی لاریجانی ، رئیس مجلس شورای اسلامی که با عنوان اولین سخنران اجلاس شکرانه اتحاد سخن می‌گفت، ضمن تبریک  ولادت امام موسی کاظم (ع) و سی امین سالگرد انقلاب اسلامی از حضور رییس‌جمهور و رییس قوه قضائیه و مسئولان این دو قوه و نمایندگان مجلس در این جشن ملی تشکر کرد و خطاب به حاضرین گفت: از این‌که دعوت ما را پذیرفتید بسیار سپاسگزارم.

او اظهار داشت: ارقام و اعداد تاریخی و دهه‌ها فضلیت و رجحانی بر یکدیگر ندارند و بهانه‌ای هستند که به محاسبه خویش و حرکت انقلاب بپردازیم.

وی در عین حال گفت که سی امین سال انقلاب اسلامی به واقع جوانی و شادابی و تحرک و عصر بخشی این پدیده الهی را نشانگر است.

رئیس مجلس هشتم گفت: امروز (ره) حرکت امام در ایران اسلامی امواج پر تحرک خود را در عالم اسلام به نمایش گذاشته و بی تردید در عرصه بین الملل از اذهان تیزبینی را به خود جذب کرده است.

لاریجانی با اشاره به تحولات اخیر غزه و پیروزی فلسطین رژیم صهیونیستی در این تحولات گفت: هنوز ابعاد مجاهدت دلیرانه مردم فلسطین و ابعاد حماسه بزرگ حماس در غزه به دلیل قرب زمانی مکشوف نشده، ولی مفتخریم که این پیروزی وجهی از ثمر بخشی انقلاب را نشانگر است.

وی ادامه داد: روح انقلاب اسلامی در کشف خود امت اسلام ظهور یافت اما حرکت مسلمانان پیشرو در عرصه ایجاد تمدن برای بشر که زمانی حکمت و علم آنها در فکر غربی جنبش ایجاد کرد با دو حرکت زورمداری سلطه گران و غرب زدگی عده‌ای خود باخته به رکود کشیده شد. عده ای که غربزدگی سپهر اندیشه خود ساخته بودند، نوعی خودباختگی ملی را در کشورهای اسلامی سامان دادند و پس از مشروطه این جریان در کشور تحرک جدی یافت و در سایر کشورها نیز با تفاوت زمانی اندکی به شیوه های گوناگون در زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان سایه گسترد که این خود باختگی ملی ابزار نوعی استسباع و از کار انداختن فکر و اراده جامعه شد.

رئیس مجلس هشتم گفت: امروز پس از 30سال گذشته از عمر انقلاب اسلامی، نتیجه بازگشت به خویش را در جوامع اسلامی شاهدیم که از نعمت بیداری برخوردارند و کلید همه پیشرفت های ملی در کشف هویت خود اسلامی بود که زمان طلیعه آن نشان می دهد.

لاریجانی افزود: انقلاب اسلامی برای آرمان کلی نقشه راهی را طراحی کرد که پایه های اصلی آن استقلال سیاسی و فرهنگی و اقتصادی بود و در شرایط سلطه نظام های مسلط لیبرالیسم و کمونیسم، ارائه الگوی جدیدی زمینه ساز نجات انسانها بود.

وی ادامه داد: بدون اصالت فرهنگی نمی توان بر خودباختگی استیصال یافت و به همین دلیل فکر حوزه های علمی پشتوانه رفع این نیاز قرار گرفت و در بسیاری از ارکان فکری جامعه مددرسان بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: استقلال سیاسی با همت بلند آن مرد الهی و دست رد زدن بر جاه طلبی های امپریالیسم آمریکا و شوروی سابق، به صورت پارادیم مسلط فکری سیاسی جامعه ما در آمد و در طی این سالها به الگوی برتر فکر سیاسی جوامع اسلامی بدل شد.

لاریجانی افزود: روشنفکران و ملت های اسلامی با تمسک به این شعار، نفرت خود را از سلطه امریکا به رخ می کشانند و بالااجبار برخی سیاستمداران هم در عالم اسلامی نمایش از استقلال را نشان می دهند و نتایج این فکر عمیق را در سالهای اخیر بخوبی شاهد هستیم.

وی گفت: شاید برخی از صاحب نظران اقتصادی در وجه استقلال اقتصادی تردید داشتند و این فکر که لاجرم باید یکی از مدلهای اقتصادی را برگزید مطرح می نمودند، اما امروز صحت تفکر استقلال اقتصادی بهتر وضوح یافته است. فروپاشی شوروی سابق بیش از هر چیز رشد در بی عدالتی اقتصادی داشت و امروز بحران مالی در امریکا غرب نقایص نظام های سرمایه داری را نشان می دهد.

رئیس مجلس یادآور شد: چندی پیش با یکی از رهبران اروپایی در باب ابعاد بحران مالی سخن داشتم ایشان فصلی اندر دخالت های دولت در بازار و کنترل بحران سخن راند. از وی سوال کردم "فکر نمی کنید این دخالت ها با تئوری بازار آزاد نظام سرمایه داری در تنافی است؟ "، پاسخ وی تامل برانگیز بود که بازار هم باید عقل داشته باشد! حال چگونه این عقل در بازار را باید تئوری پردازی نمایند تا با نظام لیبرال دموکراسی سازگار شود خدای داند اما به هر نحو ورود عامل دیگر را در مکانیزم بازار آزاد توجیه پذیری دانند به نام عقلانیت برای بازار.

لاریجانی متذکر شد: اما در تفکر انقلاب اسلامی جان‌مایه هر سه مقوله استقلال فرهنگی و استقلال سیاسی و اقتصادی و مردم سالاری دینی را در نظریه عدالت اجتماعی مستقر می داند و مبنانی متافیزیکی آن به شناخت انسان مربوط می‌شود که ماموریت اصلی انسان را حرکت تکاملی در جهت بالفعل نمودن استعدادها و رسیدن به کمال ذاتی می‌پندارد و برای بالفعل شدن استعدادها، رقابت و آزادی شرط اصلی است، چه استعدادها، دستور بالفعل نمی‌شوند.

رئیس مجلس گفت: آنگونه که در نظام‌های مارکسسیستی متصور می‌شد، رقابت در همه حوزه‌ها شرط رسیدن به کمال ذاتی است و عدالت فردی و اجتماعی در زمینه‌سازی چنین حرکتی معنا می‌شود. مدینه فاضله که رکن آن بر عدالت است باید بستر چنین رقابتی را فراهم نماید و مردم سالاری دینی که باور انقلاب اسلامی است بر چنین زیربنایی استوار می‌باشد؛ یعنی مردم سالاری از متن مکتب اسلامی اخذ می‌گردد نه آنگونه که برخی تصور می‌نمودند که جمهوریت و اسلامیت دو امری هستند که باید مراقب باشیم شرایط تصادم آنها فراهم نشود. 

او افزود: لذا آزادی عمل خرد در همه حوزه‌ها اصل است البته مراد از آزادی، آزادی انسانی است نه آزادی حیوانی. وجه فارق این دو مقوله در این است که ریشه آزادی انسانی در سنت ابراهیمی و نبوی تبلور دارد، مکتب‌گرا، آرمانخواه، هدفمند است اما در آزادی حیوانی، انسان در اسارت نفس قرار گرفته لذت‌گراست.

لاریجانی با بیان اینکه تفاوت این در نسبتش در حضور زن در اجتماع بهتر نمایان می‌شود، افزود: در تفکر انقلاب اسلامی، نقش زن، نقش رکنی در سازندگی اجتماعی است و بر یک منطق اعتدل استوار می‌باشد، یعنی پرده نشینی نیست اما اختلاط گرا هم نیست، حضوری فعال و موثر با حفظ حریم است.

رئیس مجلس گفت: در این نگاه زن موثر و پر تحرک و اجتماعی است. وجه تفکر انقلاب اسلامی برای زن جایگاه انزوای اجتماعی تجویز نمی‌کند اما مفتون و مسحور فریب دغلکاری آزادی رایج غربی واقع نمی شود و به واقع نوعی آزادی معنوی را مبنای حرکت خود قرار می دهد. نمی گویم همه این تئوری پردازی در نظام جمهوری اسلامی به درستی محقق گردیده است اما جهت گیری جمهوری اسلامی در شئونات مختلف همین بوده است.

رئیس مجلس تصریح کرد: البته در وجوه اقتصادی فراز و نشیب زیادی داشتیم خوشبختانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای دامت برکاته با ارائه سیاستهای اصل 44 صراط مستیم را نشان دادند و هیمنه ولایت فقیه چنین نقشی در نظام ما داشته است و بهمین جهت نظر وحدت ملی و فکری جامعه ما تلقی می گردد.
وی متذکر شد: مولفه هایی که عامل عزتمند و سربلندی ملت، در سی سال گذشته شد و به اختصار به آنها اشارت رفت علل مبقیه برای تداوم راه انقلاب اسلامی است که در گرد همت دست اندرکاران امور کشورداری است. ملت ایران در 30سال گذشته در این طریق در پیشرفت های علمی گامهای بلندی برداشته اند که نمونه آن در فناوری هسته ای بدلیل لجبازی غرب بیشتر نمایان گردید وگرنه در سایر شئون هم گام های اساسی برداشته شد.

لاریجانی اظهار داشت: بهمین دلیل تراز جمهوری اسلامی تغییر نمود و این روزها در لسان برخی سیاستمداران غرب هم دیده می شود. حفظ این عزتمندی و حرکت تکاملی در گرو استقامت در راه، همراه با تدبیر و عقلانیت و همگرایی مسئولین کشور است تا توشه راه برای مبارزه با ظلم و نجات مسلمین قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این سنت را به فال نیک گرفته و گفت: از خداوند متعال مسئلت داریم نیک اندیشی و اخلاص در عمل و همت بلند و مجاهدت و استقامت در راه امام و شهدای عظیم الشان انقلاب و حسن عاقبت بر همگان عطا فرماید.

نباید خود را با 30 سال گذشته مقایسه کنیم

آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه که در اجلاس شکرانه وحدت قوای مقننه، مجریه و قضائیه در مجموعه بهارستان به عنوان دومین سخنران اظهار داشت‌: انقلاب اسلامی تحول بزرگی در جهان اسلام بود که شاید در تاریخ بی‌نظیر است و دستاوردهای بزرگی را به ارمغان آورده است.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی پس از قرن‌ها بار دیگر اسلام به عنوان محور امور مطرح شد و در واقع اسلام ناب و امامت و فقه نورانی اسلام که مهجور و محدود و مسائل شخصی بود، در ابعاد مختلف به اجرا درآمد.

رئیس قوه قضائیه گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بیداری در جهان اسلام بودیم و این انقلاب توانست به ملت های اسلامی الگو دهد و پیام خود را به اقصی نقاط دنیا صادر کند.

هاشمی شاهرودی افزود: حقیقت جوهره انقلاب اسلامی همانا اسلام ناب محمدی(ص) بود و امروز حرکت‌های بزرگی که در جوامع اسلامی شکل می‌گیرد که قبلا کوچکتر از آنها نیز انجام نشده بود ناشی از پیام انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: امروز می‌بینیم که کشورها و ملل اسلامی با وجود همه فشارها و شیوه‌های پیچیده نظام سلطه، به سمت اسلام و حاکمیت اسلام حرکت می‌کنند و این نظام توانست ارزش‌ها را زنده و صادر کرده و نقشه‌های شوم نظام سلطه را خنثی کند.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه نظام‌های ابرقدرت شکست خورده و در حال افول هستند، اظهار داشت: در گذشته کسی باور نمی‌کرد که ابرقدرت‌ها در برابر اسلام ضعیف شده و فرو پاشند و به بن‌بست برسند و طراحی‌های آنها شکست خورده و مستاصل شوند.

هاشمی شاهرودی افزود: انقلاب اسلامی و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی واقعا معجزه بود که سنگ بنای آن احیای نظام اسلام ناب مبتنی بر امامت و ولایت بوده است و دستاوردهای زیادی داشته که فروپاشی نظام سلطه از جمله آنهاست.

وی در عین حال گفت که دستاوردها و ابعاد و ثمرات این تحول بزرگ در راه است و اینها همه در سایه اتحاد و پیروی از رهبری انقلاب و حضور مردم در صحنه و هدایت و حمایت عالمان و صالحان آمده است.

او با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی بسیار عظیم است، گفت: امروز دستاوردهای انقلاب اسلامی از مرزهای کشورمان تجاوز کرده و به همه دنیا صادر شده و نه تنها جهان اسلام و بلکه کشورهای غیر اسلامی نیز از این دستاوردها بهره‌مند شده‌اند.

هاشمی شاهرودی افزود: انقلاب اسلامی مطابق با نیازهای فطری انسان‌ها و از این رو آرمان‌هایی که تمام انسان‌ها و بشریت در طول تاریخ دنبال آن بوده‌اند همچون حق‌طلبی و کرامت را دربر می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در هر عصری که بشر عدالت‌خواه و حق‌طلب باشد، زور و سلطه و استبداد را نمی‌پذیرد و دنبال حقیقت و عدالت و نفی تبعیض است که این موارد از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

رئیس قوه قضائیه با مهم خواندن تبیین انقلاب اسلامی گفت: دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی باعث ایجاد عزت در کل جهان برای کشورمان شده است و امروز می‌بینیم که نظام سلطه و ابرقدرت‌ها تقاضای گفتمان با نظام ما را دارند و با احترام به این نظام می‌نگرند.

هاشمی شاهرودی به پیشرفت‌های کشورمان در عرصه فناوری و تولید علم اشاره کرد و افزود: تبیین و تذکر دستاوردهای انقلاب اسلامی باعث ایجاد امید بیشتر به آینده و زمینه‌ساز تلاش افزون‌تر برای پیشرفت است اما نباید به دستاوردهایی که داشته‌ایم متوقف شویم.

وی خاطرنشان کرد که باید به نحوی حرکت کنیم که گویی همواره بدهکار هستیم و باید از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در کشور به نحو کامل استفاده کنیم زیرا ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های انقلاب اسلامی ثمرات بیشتری برای ما به ارمغان می‌آورد و مسئولان و مدیران باید به طور ویژه به این مسئله توجه داشته باشند.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه برای آنکه هرچه بهتر بتوان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود استفاده کرد، می‌توان دستاوردهای مهمتر و بیشتری کسب کرد، متذکر شد که اگر به این نکته توجه نشود نتیجه آن فرصت‌سوزی و ظرفیت‌سوزی خواهد بود درحالی که هنوز در دستیابی به اهداف بلند انقلاب و قله‌هایی که به سوی آنها پیش می‌رویم با وجود همه عظمت‌ها و دستاوردها فاصله داریم و مجبور خواهیم شد در آخر راه با شتاب بیشتری برویم.

وی ادامه داد: نباید خود را با 30 سال قبل مقایسه کنیم بلکه باید خود را با ظرفیت‌های امروز و میزان استفاده از آنها به نحو احسن مقایسه کنیم و همه این دستاوردها و ظرفیت‌ها را با نرخ خدمت‌رسانی به مردم بسنجیم. یکی از نقاطی که باید بیشتر روی آن کار شود، پیاده کردن نظام اقتصاد اسلامی و بانکداری اسلامی است که هنوز با تحقق کامل آن فاصله داریم و همه خواسته ما محقق نشده که باید در این زمینه آسیب‌شناسی شود تا به اهداف خود دست یابیم.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر لزوم تدوین قوانین مادر در حوزه‌های مختلف گفت: امروز احتیاج به نظامات گوناگون داریم و باید نظام حقوقی و اقتصادی و مدیریتی و سیاسی و مجاهدت و مقابله با دشمنان اسلام متناسب با شرایط روز طراحی شده و بعنوان قانون در اختیار مجریان قرار گیرد.

هاشمی شاهرودی افزود: همچنین در کنار تدوین این نظامات باید نحوه اجرای آنها نیز در نظر گرفته شود تا بتوان با عملیاتی شدن آن‌ها به اهداف بلند در راستای عدالت اجتماعی، رشد اقتصادی و ارتقای کارآمدی نظام اسلامی دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد که سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه می‌توانند در تدوین و طراحی نظامات مورد نظر او و سازوکارهای اجرایی آن با یکدیگر تعامل و همدلی و مشارکت داشته باشند و این موضوع را امر بسیار مهمی دانست.

رئیس قوه قضائیه گفت: یکی از اصول مهم سند چشم‌انداز 20 ساله دستیابی به اقتصاد برتر در منطقه خاورمیانه است که در این زمینه کارهای بزرگی صورت گرفته اما نباید به این میزان اقدامات اکتفا کنیم بلکه باید تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشیم و مشکلات را به دقت رصد کرده و برای رفع آنها گام برداریم.

هاشمی شاهرودی در پایان خاطرنشان کرد : باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را با وحدت و همدلی و تدبیر و تدبر پاس داشت و این دستاوردها و تجربیات را در قالب الگویی برای دیگران در اختیار آنها نیز قرار داد.

ایران قدرت اول صالح و انسانی جهان شده است

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی کشورمان که به عنوان آخرین سخنران اجلاس شکرانه اتحاد قوای سه‌گانه در مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت، دستاوردهای انقلاب را در دو بخش بشری و ملی عنوان کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک هدیه بزرگ بشریت امروز و عامل برقراری اتصال مجدد انسان به آسمان بود چراکه مشکل انسان در طول تاریخ مشکل قطع ارتباط با آسمان بوده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی شأن، جایگاه و توانمندی انسان را به بشریت شناساند، تأکید کرد:‌ رمز شکست‌ناپذیری انقلاب اسلامی در احیای مفاهیم والا، کمال انسان و پاسخ به کمال‌جویی می‌باشد.

رئیس جمهور با اینکه اگر امروز انقلاب جهانی شده است به خاطر این است که موضوع انقلاب انسان بوده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی مثل دین و امامت جهانی است و بدون تحقق حاکمیت خوبی‌ها در جهان، امکان ندارد یک ملت به سعادت کامل برسد.

وی با تأکید براینکه امروز هر دل بیداری در جهان به عشق و یاد ایران می‌تپد و از پیشرفت‌های ملت ایران خوشحال می‌شود، گفت: ‌انقلاب اسلامی مرزهای قوم و نژاد را برداشت و به فضل الهی همه ملت‌ها انقلاب اسلامی را از آن خود می‌دانند.

احمدی‌نژاد ارتقای تراز ملت ایران در عرصه جهانی را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: ‌یک ملتی که در زمان طاغوت تحقیر شده بود امروز در تنظیم همه مناسبات جهانی نقش تعیین‌ کننده‌ای در همه بخش‌‌ها دارد.

رئیس جمهور با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره امید به فضا و تحقیرهایی که علیه ملت ایران صورت می‌گرفت، اظهار داشت: جایگاه علمی ایران ارتقای بسیار بالایی یافته و ایران در حال تبدیل شدن به مرجع علمی منطقه و جهان است چرا که افق نگاه ملت ایران تغییر یافته است.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ساخت و پرتاب ماهواره طی سالهای اخیر که از سوی جوانان ایرانی صورت گرفته است، تأکید کرد: امروز همه زنجیره کار ساخت و پرتاب ماهواره به دست دانشمندان جوان ایرانی صورت می‌گیرد و ایران جزو چهار کشوری است که تمام چرخه ساخت و پرتاب ماهواره را در دست دارد.

احمدی‌نژاد به موضوع ساخت و قرارداد پرتاب ماهواره مصباح اشاره کرد و گفت: خیلی دلم سوخت وقتی دیدم این قرارداد امضا شد ولی آن کشور طرف قرارداد، ماهواره مصباح را پرتاب نمی‌کند.

وی با تأکید براینکه فرزندان ملت ایران امروز خود ایستگاه زمینی ماهواره را ساخته‌اند، بیان داشت: من در گفت‌وگویی با سازندگان جوان ماهواره امید به فضا از آنها خواستم که ماهواره مصباح را با موشک ایرانی به فضا پرتاب کنند و آماده ساختن ماهواره 400 کیلویی برای قرار دادن در مدار 35 هزار کیلومتری شوند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی در تمامی جهان حاضر است، گفت:‌ در ماجرای غزه همه دنیا فهمیدند که موضوع، تقابل انقلاب اسلامی با جبهه استکبار بود همانطور که در ماجرای عراق و افغانستان و هسته‌ای، ایران پیروز میدان شد.

وی ادامه داد: امروز دشمنان می‌گویند شما قدرت منطقه‌ای هستید اما ترجمه این سخنان این است که ایران قدرت جهانی است.

احمدی‌نژاد ایران را قدرت اول صالح و انسانی جهان خواند و گفت:‌ امروز هیچ کس نمی‌تواند در منطقه سیاست‌هایش را به خاطر ایران جلو ببرد و هیچ اتفاقی بدون حضور ایران در منطقه نمی‌افتد.

وی با تأکید براینکه امروز سه قوه در کنار هم همدل و هم جهت هستند، تصریح کرد: باید امروز برای انقلاب کار کنیم و اگر امروز انقلاب به این نقطه رسیده است مرهوم تصمیمات و عمل انقلابی می‌باشد چراکه نمی‌شود با روش‌های غیر انقلابی انقلاب را اداره کرد و ما نیازمند تصمیمات آگاهانه، عالمانه و انقلابی هستیم.

وی با بیان اینکه باید در تمامی عرصه‌ها در مقیاس انقلاب تصمیم‌گیری کنیم، گفت: اگر اینگونه نشود محال است که آرمان‌های انقلاب محقق گردد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ظرفیت ملت ما برای کارهای بزرگ بسیار وسیع است، بیان داشت: با همدلی فضای برادری و انقلابی باید این مسئولیت را انجام دهیم و از فرصت برای خدمت به مردم و انقلاب استفاده کنیم.

رئیس جمهور تدوین برنامه پنجم طراحی و تصویب طرح‌های بزرگ مانند طرح تحول اقتصادی را از جمله برنامه‌هایی عنوان کرد که باید با تصمیمات انقلابی آنها را سریع‌تر اجرا کرد، گفـت:‌ باید دست در دست هم یک الگوی برنامه‌ریزی ایرانی و اسلامی پیدا کنیم و خودمان را از الگوی غربی نجات دهیم.

احمدی‌نژاد الگوی ایرانی و اسلامی را آرزوی مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: باید با اصلاح ساختارها کارهای انقلابی برای مردم انجام دهیم و این امر نیازمند همدلی و همراهی است.

وی طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را کاری بزرگ عنوان کرد و افزود: این کار در برابر ظرفیت انقلابی ملت ایران کار بزرگی نیست اما نباید طوری عمل نشود که بار آن بر دوش مردم بیفتد ولی چیزی عاید آنها نشود.

وی با اشاره به تلاش‌ها و برنامه‌های کارشناسانه مجلس، دولت و کمیسیون ویژه برای بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه‌‌ها اظهار داشت: باید تصمیم بزرگ و انقلابی گرفته شود و این وضعیت منجر به اتلاف منابع، تبیعض، فاصله طبقاتی و جلوگیری از سرمایه‌گذاری پایدار شده است را از میان برداریم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه تصمیم‌گیری‌های بزرگ دیگری در راه است، خواستار برطرف شدن موانع شد و تأکید کرد: امروز جهان در آستانه تحولات بزرگ است و این تحولات همه در جهت آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌باشد.

وی در پایان تأکید کرد:‌ دنیا بداند همه ملت ایران و قوای سه‌گانه با همه وجود دل بسته آرمان‌های انقلاب هستند و از این صف‌بندی‌های به خود هراسی راه نمی‌دهند.

مـنـشـور وحـدت قـرائـت شـد

در ادامه اجلاس «شکرانه اتحاد» منشور وحدت توسط محسن کوهکن قرائت شد که متن آن به شرح زیر است:

منشور وحدت

واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا

سی سال از طلوع فجر انقلاب اسلامی گذشت و نهال عزت و استقلال که به دست بت‌شکن زمان و امام مستضعفان «خمینی کبیر» در کشور امام زمان ارواحنا لتراب مقدمه فداء غرس گردید به رغم همه طوفان‌ها و توطئه‌های پیچیده دشمنان خارجی و داخلی به درخت تنومندی تبدیل گردید تا بار دیگر جهانیان به عین الیقین ببینند که «ان الله متم نوره و لو کره الکافرون» و یقین کنند که «ان الارض یرثها عبادی الصالحون».

و امروز نمایندگان مردم غیور ایران و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی در سی‌امین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به عنوان پیش‌قراول نهضت جهانی اسلام و نویدبخش تحقق وعده‌ی الهی در سروری و پیشوائی صالحان مستضعف بر جهان و اهتزاز پرچم اسلام ناب محمدی بر تمام سنگرهای کلیدی جهان، در خانه ملت تجدید پیمان می‌کنیم:

1ـ در مسیر تعالی انقلاب اسلامی و تحقق آرمان‌های امام راحل‌مان و پاسداری از میراث گرانبهای شهیدان والا مقام انقلاب اسلامی، تحت لوای ولایت فقیه هم‌چنان تا بذل جان مجاهدت نماییم.

2ـ با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مد ظله‌العالی درخصوص برنامه پنجم توسعه و با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور، همه تلاش و همت خود را برای تحقق اهداف سند چشم‌انداز و تحصیل جایگاه اول اقتصادی، علمی و فن‌آوری در سطح منطقه، با هویت اسلامی به کار بندیم.

3ـ تمام تلاش و اهتمام خویش را برای پیگیری دقیق راهبردهایی که منجر به عملی شدن گفتمان امام و انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف که همواره مورد توجه و تاکید مخصوص مقام معظم رهبری بوده است، بکار بندیم.

4ـ در جهت تامین رفاه و معیشت شرافتمندانه ملت عزیز ایران به عنوان ولی نعمتان و صاحبان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ کوششی دریغ ننماییم.

و در نهایت با درک عمیق لزوم استمرار و تداوم وحدت و انسجام همه قوا و نیروهای انقلاب، حول محور ولایت و مبانی نظام، پیمان اخوت و برادری مسوولان نظام را در چارچوب قانون اساسی و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب اعلام می‌داریم.

فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها