عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد

لزوم تصویب قانون بازدارنده درباره فرزندکشی

گروه جامعه: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با قابلیت عمل به قوانین فعلی موافق نیستیم و باید درباره فرزندکشی، قانونی با بازدارندگی بیشتر تصویب شود. هادی مقدسی در گفتگو با فارس، اظهار کرد: فرزندکشی خلا قانونی دارد و همواره وجوب تعیینی قوانینی که مهارکننده این‌گونه سرکشی‌های روانی باشد، احساس می‌شود.
کد خبر: ۲۳۰۰۰۴

وی ادامه داد: اگر نمایندگان مجلس که موضوع فرزندکشی را جدی و بحرانی می‌دانند، به این نتیجه برسند که قوه قضاییه تمایلی به مقابله با این فرآیند نا‌مطلوب ندارد، طرحی بازدارنده را برای مقابله با این واقعه شوم و غیر انسانی ارائه می‌کنند.

مقدسی درباره تعداد قتل فرزند در سال 87 گفت: اتفاقات روی داده در این زمینه را نمی‌توان به عنوان اپیدمی قلمداد کرد؛ اما برای کنترل این ناهنجاری اجتماعی، باید طرحی را با قدرت بازدارندگی بالا به تصویب برسانیم تا مانند یک اهرم کنترلی عمل کند.وی اضافه کرد: این اهرم کنترلی باید از نظر فرهنگی و روحی بر افراد مختلف جامعه تاثیرگذار باشد و به سدی در برابر تبدیل شدن این پدیده به یک اپیدمی تبدیل شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس در عین حال این پدیده را یک ناهنجاری کوچک در جامعه خواند و خاطرنشان کرد: هر چند نسبت به گذشته از میزان روابط عاطفی در بین خانواده‌ها کاسته نشده و در شهرهای کوچک این ارتباط عمیق‌تر نیز شده است، اما در عین حال نمی‌‌توان نسبت به پدیده‌های نامطلوب اجتماعی بی‌توجه بود و باید برای جلوگیری و رفع آنها، تدابیر لازم را اندیشید.وی با اشاره به این ‌که این گونه جرایم را اغلب افرادی که اختلالات روانی دارند، انجام می‌دهند، تاکید کرد: اگر کسی با داشتن وضعیت روانی مناسب از مجازات‌های شدید و قانونی این گونه جرایم آگاه باشد، به طور قطع با در نظر‌گرفتن عواقب آن دست به این عمل نخواهد زد.

وی با بیان این‌ که ناهنجاری‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد گه‌گاه موجب بروز خشونت‌ می‌شود، خاطرنشان کرد: باید از لحاظ اقتصادی، وضعیت اشتغال، کار و معیشت مردم را تنظیم کنیم.

مقدسی افزود: این عملکرد زیربنایی همراه با روح دینی برای عمق بخشیدن و استحکام روابط خانواده، همت و تلاش فرهنگی مطبوعات و رسانه ملی را می‌طلبد.وی اقدامات اقتصادی مجلس را گام اول در این راه عنوان و تصریح کرد: در مباحث اقتصادی‌ اقدامات امیدوارکننده‌ای در قالب قوانینی چون هدفمند کردن یارانه‌ها و بودجه سنواتی در حال انجام است تا فاصله طبقاتی، عوامل ایجاد موج روانی و فقر ریشه‌کن شود و به تبع آن احساس حقارت و سرافکندگی هم در جامعه از بین برود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان خاطر‌نشان کرد: طبق اعلام نیروی انتظامی، آمار فرزندکشی تا پایان آذر امسال 64 مورد و در مدت مشابه سال قبل 66 مورد بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها