وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی پس از امضای یک توافقنامه با وزیر امور خارجه آمریکا درباره‌ مبارزه با "قاچاق سلاح به غزه"، کنفرانس مطبوعاتی پرتنشی را در واشنگتن برگزار کرد. در جریان این کنفرانس مطبوعاتی پرسش یک خبرنگار آمریکایی تزیپی لیونی را شوکه کرد.
کد خبر: ۲۲۹۹۶۳

به گزارش ایسنا، تزیپی لیونی وزیر امور خارجه‌ رژیم صهیونیستی، از همان لحظات شروع کنفرانس مطبوعاتی با بارانی از سوالات انتقادی مواجه شد به طوریکه تعدادی از خبرنگاران تاکید کردند که عملیات‌های نظامی اسرائیل در غزه صرفا صلح خاورمیانه را بیش از پیش دور از دسترس خواهد کرد.

برخی از روزنامه‌نگاران حتی رژیم صهیونیستی را به خاطر جلوگیری از ورود خبرنگاران به غزه با رژیم رابرت موگابه، دیکتاتور زیمبابوه مقایسه کردند.

یکی از این لحظات پرتنش برای لیونی زمانی بود که یکی از خبرنگاران شروع به نقل قول جزء به جزء از یک گزارش حقوق بشری از اوضاع غزه کرد و پس از آن از لیونی خواست تا درباره کشتار غیر نظامیان بی‌گناه در نوار غزه اظهارنظر کند.

وقتی از این خبرنگار خواسته شد که به سوالش پایان دهد، او فریاد زد: شما به او (لیونی) اجازه می‌دهید یک ساعت حرف بزند، ولی به ما اجازه‌ پرسیدن سوال‌هایمان را نمی‌دهید. از کی تا حالا شما ( آمریکا) میزبان تروریست‌ها در این جا شده‌اید؟

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در پی سخنان این خبرنگار تلاش کرد که آرامش خود را حفظ کند و گفت که مایل است به سوال وی پاسخ دهد و ادعا کرد: اسرائیل نخواست که در امور داخلی تشکیلات خودگردان فلسطین دخالت کند و به همین دلیل ما به طور یکجانبه نوار غزه را ترک کردیم ولی در عوض با ترور مواجه شدیم. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که از آسیب رساندن به غیر نظامیان اجتناب کنیم ولی این اتفاق می‌افتد!

تعدادی از دیگر روزنامه‌نگاران سوالاتی را درباره‌ گزارش حقوق بشر را از تزیپی لیونی پرسیدند.

در حالی که لیونی در داخل ساختمان محل کنفرانس خبری در حال صحبت کردن بود، یک گروه ضد جنگ با برپا کردن تظاهراتی در خارج ساختمان مرتبا شعار می‌دادند: یک جنایتکار جنگی در این ساختمان است.

براساس گزارش ها حدود 90 درصد شهدا و مجروحان حملات اسرائیل به نوار غزه را غیرنظامیان و به ویژه کودکان تشکیل می دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها