فقدان اجماع نظر مجامع بین‌المللی در مورد نحوه برخورد با حملات اسرائیل به غزه باعث ادامه تهاجم این رژیم به غزه شده است.
کد خبر: ۲۲۹۸۵۴
در شرایطی که آمریکا متعهد شده در هر شرایطی از اسرائیل حمایت کند این رژیم فقط به فکر انجام عملیات ‌ها یکی پس از دیگری است.

اسرائیل همزمان با این‌که به قدرت نمایی خود با ذهنیت یک عامل اشغالگر ادامه می‌دهد، نمی‌تواند در دوره‌ای با صلح در منطقه زندگی کند و تا زمانی که این ذهنیت در افکار مقامات اسرائیل تغییر نکند، جنگ و اشتباهات بزرگ ادامه خواهد یافت.

تاکنون هیچ چیز نتوانسته تهاجم اسرائیل به غزه را متوقف کند. تشکیلات نظامی اسرائیل آنقدر پیشرفته هستند که تلفات سنگین را تضعیف کنند.

این تشکیلات نظامی در کشتار افراد بسیار مرگبار و خصمانه عمل می‌کند. برای سومین هفته از زمان آغاز حملات اسرائیل به نوار غزه، اقدامات دیپلماتیک بین‌المللی در واکنش به این حملات به طور عذاب‌آوری بسیار ناچیز بوده است.

نمونه بارز این اقدامات قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل بود که هیچ تاثیری در توقف حملات به غزه نداشته است.

آنچه که درحال حاضر در غزه رخ می‌دهد، دیکته شدن ذهنیت برتری مجاری قدرت سیاسی و نظامی اسرائیل است.

اسرائیل به هیچ وجه نمی‌خواهد حملات به غزه کشتار غیر نظامیان ، تخریب خانه‌ها ، مساجد ، مغازه‌ها ، کلینیک‌های پزشکی را متوقف کند.

اسرائیل احساس می‌کند مصون است و زمامداران این رژیم اعتقاد دارند اهرم نظامی تنها راه لازم برای رسیدن به اهدافش است.اهداف تعیین شده توسط اسرائیل در حملات به غزه به طور کامل جاه‌طلبانه بوده است.

با آغاز حملات مشخص شد که هدف اسرائیل از این حملات چه بوده است، بعضی از اعضای حماس طی فازهای اول و دوم کشته یا دستگیر شدند و یکسری از تسلیحات آنها از بین رفتند اما آیا این دلیل اصلی حملات بوده؟ دلیل واقعی این حملات چه بوده است؟‌

آیا دلیل این حمله آزادی گلعاد شلیط بوده است؟ آیا اسرائیل قصد داشت با این حملات در انتخابات آینده در این رژیم تاثیر بگذارد؟ باعث حضور بیشتر اسرائیلی‌ها در انتخابات شود؟ آیا هدفش از بین بردن و کاهش حملات موشکی بر اسرائیل بوده است؟‌

متاسفانه تهاجم وحشیانه علیه مردم غزه ادامه دارد غیر نظامیان هنوز هم هدف توپخانه‌های اسرائیل قرار می‌گیرند و غیر نظامیان در غزه بدون غذا و آب به دنبال نجات از حملات هستند.

هنوز هم مراکز پزشکی و کمک‌های امور بشردوستانه مورد هدف قرار می‌گیرند. هیچ جای امنی برای کودکان ، زنان یا میانسالا‌ن در غزه وجود ندارد.

با نگاهی به حوداث غزه مجامع بین‌المللی چگونه می‌توانند فقط یک تماشاچی باشند.

منبع: گلف نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها