با محوریت موزه هنرهای معاصر فلسطین ایران و در قالب یک نمایشگاه همزمان برگزار می‌شود

همایش بزرگ هنرمندان آزادیخواه جهان در حمایت از غزه

گروه فرهنگ و هنر: بزرگ‌ترین گردهمایی هنرمندان آزادیخواه جهان در قالب یک نمایشگاه هنری و به منظور حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین، بزودی با محوریت موزه هنرهای معاصر فلسطین ایران و به صورت همزمان در 4 قاره جهان برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار ما، محبوبه پلنگی، رئیس موزه هنرهای معاصر فلسطین روز گذشته با اعلام این خبر گفت: جهت‌دهی و واقع‌نگاری افکار عمومی مردم جهان در موضوع غزه یکی از وظایف هریک از هنرمندان ظلم‌ستیز جهان به شمار می‌رود که برپایی این نمایشگاه هنری مشترک از سوی این موزه نیز با همین هدف و در 12 کشور جهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۲۹۷۷۹

به گفته وی، این نمایشگاه مشترک مشتمل بر آثار پوستر، عکس و کاریکاتور است که در هر بخش برگزیدگان این رشته‌های هنری به نمایش آثار خود می‌پردازند. بر همین اساس،  آثار این نمایشگاه مشترک در  بخش  پوستر مشتمل بر منتخبی از آثار 2 دوره پوستر جهان اسلام با موضوع فلسطین است که آثار هنرمندانی از 44 کشور جهان را شامل می‌شود و در بخش عکس نیز آثار هنرمندان 41 کشور  در اولین دوسالانه بین‌المللی عکس جهان اسلام با موضوع فلسطین را شامل می‌شود. همچنین در این نمایشگاه بخشی هم به نمایش آثار کاریکاتور غزه می‌پردازد که در این بخش، آثاری از هنرمندان 65 کشور به نمایش در می‌آید.

پلنگی افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته این نمایشگاه قرار است به صورت مشترک  در کشورهای ترکیه، فرانسه، انگلستان، سوریه، ارمنستان، ایتالیا، ونزوئلا، کویت، لبنان، اکوادر، مالزی و اندونزی به نمایش درآید.

وی افزود: اولین پیش‌نمایشگاه برای برگزاری این نمایشگاه بزرگ جهانی جمعه این هفته و در حاشیه همایش بین‌المللی بیروت در حمایت از مقاومت در لبنان برگزار می‌شود که منتخبی از آثار این نمایشگاه بزرگ در حاشیه این همایش به نمایش در می‌آید.

به گفته وی، اول بهمن ماه نمایشگاه دیگری در آستانه برگزاری این نمایشگاه همزمان در دمشق برگزار می‌شود که در این نمایشگاه که در محل رایزنی فرهنگی کشورمان در سوریه برگزار می‌شود نیز نمایشگاهی از منتخب آثار به نمایش در می‌آید.

وی در ادامه، از راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی  تصویری هنرمندان عکاس آزادیخواه جهان در حمایت از کودکان غزه خبر داد و افزود: در بخشی از این پایگاه اطلاع‌رسانی، تصاویر مرتبط با مقاومت مردم بی‌دفاع غزه در این ایام به نمایش درآمده است، در بخش دیگری نیز این پایگاه میزبان عکس‌هایی از هنرمندان سراسر جهان از تظاهرات و اعلام حمایت جهانی  از مردم غزه خواهد بود. این پایگاه اینترنتی به نشانی www.gazaresist.com  قابل دسترسی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها