روزنامه انگلیسی گاردین از احتمال احضار سران رژیم صهیونیستی به دادگاه بین المللی جنایی به دلیل وحشیگری این رژیم جعلی در غزه خبر داد.
کد خبر: ۲۲۹۳۸۵

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه گاردین با اعلام این مطلب نوشت : مجمع عمومی سازمان ملل در نشست این هفته خود قرار است درباره این موضوع به بحث بنشیند و درباره درخواست برخی از کشورها برای احضار اسرائیل به دادگاه بین المللی تصمیم گیری کند.

"ریچارد فالک" استاد دانشگاه پرینستون آمریکا و یکی از فرستگادن ویژه سازمان ملل متحد به سرزمینهای اشغالی در این باره گفت : بر اساس منشور سازمان ملل، کنوانسیون ژنو و قوانین بین المللی حقوق بشر آنچه اسرائیل در غزه انجام می دهد اعم از حملات ابتدایی و تاکتیکهای به کار رفته در این حملات همگی تجاوز و جنایت محسوب می شوند و اتفاق نظر نیز در این باره میان کشورها وجود دارد.  

فالک  افزود : این اتفاق آرا در میان کارشناسان مستقل حقوقی وجود دارد که اسرائیل یک قدرت اشغالگر است و به همین دلیل و بر اساس اصول حقوقی کنوانسیون چهارم ژنو اسرائیل جنایتکار است. محاصره غزه یک اقدام غیر قانونی است.

به نوشته گاردین، یکی از مقامات وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرده که انگلیس احتمالا از احضار سران رژیم صهیونیستی به دادگاه بین المللی جنایات جنگی حمایت می کند و هم اکنون این مسئله در دولت انگلیس در دست بررسی است. این موضوع هم اکنون روی میز است. ما هم اکنون تحقیقاتی را دراین مورد آغاز کرده ایم و تمام شواهد و اتهامات را با دقت بررسی می کنیم.

در همین رابطه امروز نامه ای به امضای وکلای برجسته حقوق بین الملل به دولت انگلیس ارائه شده که در این نامه آمده است : بر اساس حقوق بین الملل انگلیس وظیفه دارد تا از نفوذ خود برای توقف جنایات در غزه استفاده کند. 

این نامه می افزاید که اسرائیل آشکارا قوانین بین الملل را زیر پا گذاشته و مستقیما شهروندان غزه را مورد هدف قرار می دهد.   

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها