در استرالیا تولید شد

ساخت یخچال سازگار با محیط زیست

پژوهشگران استرالیایی موفق به ابداع نوعی یخچال سازگار با محیط زیست شده‌اند که با انرژی خورشیدی کار می‌کند.
کد خبر: ۲۲۹۲۱۳

به گزارش ایسنا ، این پژوهشگران در واقع وسیله‌ای را ابداع کرده‌اند که به یخچالهای خانگی امکان می‌دهد به راحتی با نیروی خورشید یا باد کار کنند.

به گفته پژوهشگران، یخچالهای جدید قادر هستند که به طور منظم همزمان با این که دمایشان به دو تا چهار درجه سیلسیوس تغییر می‌کند،‌ به طور خودکار خاموش و روشن شود.

این وسیله که روی یخچال‌های معمولی نصب می‌شود، جعبه کوچکی است که از سوی یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی مهندس سام وست طراحی شده است.

این جعبه در یک منطقه الکتریکی به تمام انواع یخچالها متصل می‌شود ، این وسیله هوشمند می‌تواند بهترین زمان برای خاموش یا روشن شدن اتوماتیک کمپرسور و سرد شدن یخچال به طور خودکار تشخیص داده و دستور موقعیت مناسب را به یخچال اعمال کند بنابراین وقتی در محیط انرژی خورشیدی به اندازه کافی وجود داشته باشد ، یخچال ‌های مجهز به این دستگاه به خودی خود روشن می‌شوند و وقتی هوا ابری شود یخچال خاموش می‌شود.

این محققان وسیله ابداعی را در مرکز تحقیقات CSIRO در نیوکسل طراحی کرده و اظهار داشتند که استفاده از این یخچال به عنوان وسیله‌ای برای ذخیره انرژی احیا شدنی است.

محققان می‌گویند: بسیاری از مردم از این که بشنوند یخچال آنها می‌توانند انرژی خورشید را در طول روز ذخیره کرده و پس از آن دیگر نیازی به مصرف انرژی برق نداشته باشد، بسیار شگفت زده و خوشحال می‌شوند، چون با این روش می‌توانند در مصرف انرژی میزان قابل توجهی صرفه‌جویی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها