جام‌جم: در حالی که ارتش رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه به جنایات خود ادامه می‌دهد سازمان گزارشگران بدون مرز دیروز با انتشار بیانیه‌ای از این رژیم به دلیل جلوگیری از ورود گزارشگران به نوار غزه بشدت انتقاد کرد. بزرگ‌ترین رسانه‌های خبری ‌جهان از این بیانیه پشتیبانی کردند و از اسرائیل خواستند به دلیل اهمیت جهانی جنگ غزه، به گزارشگران اجازه دهد برای تهیه‌ گزارش به نوار غزه بروند. در بیانیه گزارشگران بدون مرز آمده است: «برای ما قابل درک نیست که چرا اسرائیل مانع می‌شود رسانه‌های بی‌طرف در مورد اتفاقات (نوار غزه) گزارش بدهند، اتفاقاتی که همه‌ ما را نگران می‌کند.»
کد خبر: ۲۲۹۰۸۹

البته این موضوع تازگی ندارد چرا که رژیم صهیونیستی دراقدامی ناقض اصل اطلاع‌رسانی آزاد و برای جلوگیری از پوشش خبری و تصویری جنایات وحشیانه نظامیان این رژیم در نوارغزه، ابتدا «خضر شاهین» خبرنگار حرفه‌ای شبکه العالم را در هفته پیش به بهانه نقض قانون نظارت و انتشار بدون هماهنگی خبرِ شروع حمله زمینی ارتش این رژیم به نوارغزه بازداشت کرد و پس از آن هم در روز شنبه نظامیان صهیونیست با یورش به دفتر شبکه «پرس‌تی‌وی» و «العالم» در غزه این دفتر را تعطیل کردند.

این اقدام به دلیل خشم اسرائیلی‌ها از افشاگری‌ها و اطلاع‌رسانی شفاف این شبکه صورت گرفته است. تانک‌های اسرائیلی با هدف قرار دادن دفتر این شبکه‌ها در غزه در اقدامی مغایر با قوانین بین‌المللی از جمله مصونیت خبرنگاران، یک نفر از خبرنگاران را زخمی کردند و به ساختمان دفاتر این شبکه‌ها نیز آسیب وارد کردند.

صهیونیست‌ها بهتر از هر کسی می‌دانند که دوربین و قلم خبرنگاران چقدر می‌تواند در نشان دادن جنایات آنها موثر باشد، به همین خاطر در کنار کشتار بی‌رحمانه ساکنان غزه هم مانع حضور خبرنگاران می‌شوند و هم دفاتر خبری را مورد حمله قرار می‌دهند تا اخباری که خودشان دلشان می‌خواهد در سراسر جهان پخش شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها