حمیدرضا نجفی شاهکوهی: احتمالا در سفرهای بین شهری با خودروی شخصی‌‌تان برای رفتن به اصفهان آزادراه جدید کاشان را به جای جاده سلفچگان انتخاب کرده باشید و شاید هم این سوال برایتان پیش آمده باشد که چرا این مسیر نسبت به مسیر قم سلفچگان خلوت‌تر است. در ابتدای آزادراه کاشان، با پرداخت عوارض که شاید در هیچ پایانه‌ای این مبلغ را پرداخت نکرده‌اید(500 تومان) روبه‌رو می‌شوید که تصور می‌کنید این مبلغ برای استفاده از مسیر آزادراه کافی باشد ولی پس از گذشت فقط 90 کیلومتر از مسیر و رسیدن به کاشان، به پایانه‌ای می‌رسید که همان مبلغ را باید به عنوان عوارض پرداخت کنید حالا این که تا رسیدن به اصفهان باید 4 پایانه اینچنینی را گذراند، بماند. پرداخت عوارض اینچنین بالا نسبت به عوارض آزادراه تهران قم که 100 تومان است، شاید سوال‌برانگیز باشد، ولی هزینه‌های بالا برای ساخت این نوع آزادراه‌ها را هم باید در نظر گرفت.
کد خبر: ۲۲۸۸۱۱
کمبود جایگاه سوخت در این اتوبان و نبود مکان‌های استراحت غیر از کیلومتر 35 جاده قم همچنین نبود تعمیرگاه ثابت و سیار و نبود امنیت، شاید یکی از مهم‌ترین عواملی باشند که هموطنان برای سفر  این مسیر را انتخاب نمی کنند.

در یک سفر 400 کیلومتری از قم به اصفهان شاید با دیدن 3 یا 4 دستگاه خودروی پلیس راهنمایی که آن هم فقط به کنترل سرعت خودروها در آزادراه می‌پردازند، با هیچ خودروی انتظامی یا گشتی روبه‌رو نخواهید شد.

تردد ماشین‌های سنگین در جاده سلفچگان با آن که مسیر یکطرفه است، شاید راه مناسب و کم‌خطری برای رسیدن به شهری چون اصفهان نباشد ولی وقتی این اشکالات را در ذهن مرور می‌کنیم، این حق را باید به هموطنان داد با آن که رانندگی در این آزادراه راحت است، باز هم مسیر سلفچگان را انتخاب کنند.حال اگر مسوولان با کامل کردن زیرساخت‌های مسیر و کم کردن مبالغ عوارض این بار را از دوش هموطنان که قصد سفر دارند کم کنند، هم تردد در این مسیرها بیشتر می‌شود و هم درآمد عوارضی‌ها  افزایش قابل توجهی  خواهد یافت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها