در پی آتش گرفتن خیمه‌گاه عاشورایی عنوان شد

حسین پارسایی: باید به ایمنی توجه بیشتری می‌کردیم

گروه فرهنگ و هنر: مدیر مرکز هنرهای نمایشی در پی حادثه آتش‌سوزی ضلع شمالی تئاترشهر و سوختن نیمی از خیمه‌گاه عاشورا، با ابراز تاسف از وقوع این حادثه، خواستار اختصاص مکانی ثابت برای اجرای تعزیه شد. به گزارش ایسنا، حسین پارسایی که دقایقی بعد از وقوع حادثه در مکان این رویداد حاضر شده بود، گفت: برگزاری تکایا در سطح کشور حرکتی خودجوش از سوی مردم است. پیش از این، جایی برای برگزاری برنامه‌های تعزیه با مشارکت هنرمندان نداشتیم و این‌چنین بود که از 5 سال پیش، خیمه‌گاه عاشورا را در محوطه بیرونی تئاترشهر راه‌اندازی کردیم.
کد خبر: ۲۲۸۷۸۱

او در پاسخ به پرسشی درباره‌ رعایت نکات ایمنی در برپایی این خیمه عنوان کرد: اگر نقصی متوجه عملکرد ما به عنوان دست‌اندرکاران همایش آیین‌های عاشورایی می‌شود، مربوط به پیش از زمان احداث خیمه‌گاه است که می‌بایست از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط نظارت می‌شد.

او با ابراز خرسندی از این‌که این حادثه خسارت جانی در پی نداشته است، ادامه داد: در چند سال گذشته، اتفاقی برای خیمه‌گاه نیفتاده بود و اتفاق فعلی هم که می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد، به خیر گذشت، اما باید کارشناسی‌های لازم صورت گیرد.

دبیر همایش آیین‌های عاشورایی در ادامه با تأکید بر لزوم تخصیـص مکـانـی ثـابت برای اجرای تعزیه، گفت: تا امروز نتوانسته‌ایم چنین مکانی در اختیار داشته باشیم، از این‌رو، از فضای باز تئاترشهر استفاده و سعی کرده‌ایم راهی برای مشارکت هنرمندان باز کنیم. وقوع این رویداد، ما را موظف می‌کند تا در عین تلاش برای تخصیص این مکان ثابت، توجه بیشتری به ایمن‌سازی این‌گونه مکان‌ها مبذول داریم.

پارسایی از تفاهم میان مرکز هنرهای نمایشی و شهرداری تهران در خصوص بهره‌برداری از ساختمان ضلع جنوبی تئاتر شهر به عنوان مکانی ثابت برای اجرای نمایش‌های آیینی و مذهبی خبر داد .

او ساخت مترو و ساخت و ساز ساختمان ضلع جنوبی تئاتر شهر را از جمله دغدغه‌های خود دانست و افزود: درخصوص راه‌اندازی هر دو مکان به تفاهمات خوبی دست یافته‌ایم و امیدواریم ساختمان ضلع جنوبی به گونه‌ای ساخته شود که ضمن هماهنگی بـا معمـاری مجموعه تئاترشهر، به مکانی ثابت برای ترویج نمایش‌های آیینی و مذهبی تبدیل شود.

حسین پارسایی سپس متذکر شد: با توجه به این‌که خیمه‌گاه عاشورا زیر پوشش بیمه نبوده است، مرکز هنرهای نمایشی ادعایی برای پرداخت بیمه و خسارت ندارد، اما اگر کارشناسان به ما هشدار داده بودند، حتماً نسبت به ایمنی این مکان توجه بیشتری می‌کردیم.در همین زمینه، اسماعیل امیری فرمانده ایستگاه 46 سازمان آتش‌نشانی دلیل این آتش‌سوزی را اتصال برق فشار قوی پشت بنر خیمه‌گاه دانست و گفت: اگر این چادر ایمنی لازم را داشت، این حادثه اتفاق نمی‌افتاد و اگر حادثه همزمان با حضور مردم رخ می‌داد، احتمال داشت فاجعه‌ای مشابه حادثه مسجد ارک رخ دهد.

به گزارش ایسنا، شامگاه 15 دی ماه دقایقی بعد از ساعت 21، خیمه‌گاه واقع در ضلع شمالی تئاترشهر دچار آتش‌سوزی شد؛ اما با توجه به این‌که این حادثه بعد از برگزاری مراسم تعزیه و خالی شدن خیمه‌گاه رخ داده بود، خسارت جانی در پی نداشت. در حال حاضر، این خیمه‌گاه جمع شده و بخش آیین‌های پنجمین همایش آیین‌های عاشورایی به فضای داخلی مجموعه تئاترشهر منتقل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها