شبکه تلویزیونی الجزیره خبر داد:

افزایش حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی

شبکه تلویزیونی الجزیره امروز (دوشنبه) از گسترش حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شمال جبالیا و بمباران گسترده‌ مناطق مسکونی شمال غزه در هفدهمین روز تهاجم این رژیم خبر داد. تاکنون حدود 900 فلسطینی شهید و 4080 تن زخمی شده‌اند.
کد خبر: ۲۲۸۶۷۰

به گزارش ایسنا ، در این حملات گسترده که همزمان با تلاش نیروهای زمینی رژیم صهیونیستی برای پیشروی در مناطق حی الزیتون انجام می‌گیرد، ناوهای اسراییلی نیز مشارکت دارند و حملات موشکی گسترده‌ای از سوی این ناو‌ها به مناطق شمالی غزه انجام می‌گیرد.

همچنین شاهدان عینی از استفاده‌ی گسترده‌ی بمب‌های فسفری توسط جنگنده‌های اسراییلی در حملات شب گذشته و صبح امروز خود در مناطق شمال غزه خبر دادند.

شاهدان عینی اظهار داشتند: از شب گذشته تاکنون حملات گسترده‌ای در شمال غزه انجام گرفته است که در حال حاضر 10 منزل مسکونی به صورت کامل به آتش کشیده شده و اکثر قربانیان این حملات دچار سوختگی‌های بسیار عمیق شده‌اند.

این در حالی است که به رغم حملات توپخانه‌ ای گسترده به شرق غزه و حملات هوایی و زمینی به محورهای مختلف نوار غزه، خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره اظهار داشت، نیروهای زمینی اسراییل تلاش گسترده‌ای برای پیشروی به مناطق شمالی و شرقی به خصوص منطقه‌ «حی‌الزیتون» و «جبالیا» انجام می‌دهند؛ اما‌ با مقاومت گسترده‌ی نیروهای مقاومت اسلامی روبرو هستند و پیشروی چندانی در این مناطق نداشته‌اند و حتی می‌توان گفت این پیشروی آنقدر به کندی صورت می‌گیرد که می‌توان گفت متوقف شده است.

بر اساس این گزارش، با توجه به اوضاع قربانیان حملات رژیم صهیونیستی از جمله قربانیانی که دچار تشنج‌های شدید و خفگی شده‌اند، می‌توان گفت که اسراییل در حملات اخیر خود به خصوص حملات امروز از سلاح‌های جدیدی استفاده کرده است که باید تحقیقات جدیدی نسبت به این سلاح‌ها انجام گیرد.

این در حالی است که یک مقام ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که نیروهای اسراییلی از سوی مرزهای سوریه در مناطق جولان مورد هدف قرار گرفته‌اند.

این مقام مسئول اظهار داشت: با توجه به انجام تیراندازی از سوی مرزهای سوریه به سربازان اسراییلی، ارتش اسراییل اعلام حالت آماده‌باش در مناطق مرزی خود با سوریه کرده است و نیروهای اسراییلی در این مناطق مستقر شده‌اند.

همچنین به رغم اعتراضات گسترده‌ از سوی سازمان‌های بین‌المللی نسبت به نقض حقوق رسانه‌ها نسبت به پوشش اخبار، سربازان اسراییلی یک خبرنگار فلسطینی را هدف قرار داده و به شهادت رساندند.

این حمله‌ی مسلحانه به خبرنگار فلسطینی کاملا عمدی بوده است به طوری که چندین گلوله به نقاط مختلف جسد این خبرنگار فلسطینی شلیک شده است و دوستان وی اظهار داشتند که سربازان اسراییلی کاملا به طور عمدی وی را هدف قرار داده و به شهادت رساندند. با به شهادت رساندن این خبرنگار فلسطینی تعداد شهدای خبرنگار از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به پنج تن افزایش یافت.

این در حالیست که مساجد همچنان از حملات گسترده‌ی هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی در امان نیستند. مسجد علی‌بن ابیطالب در منطقه‌ی حی‌الزیتون در شرق غزه مورد حمله توپخانه‌ای قرار گرفت.

این در حالی است که در حملات روز یکشنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه 33 فلسطینی به شهادت رسیدند و با به شهادت رسیدن این تعداد آمار قربانیان حملات این رژیم از آغاز جنگ تاکنون 900 شهید و 4080 زخمی رسید که نیمی از این قربانیان را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند و بیش از 400 تن از زخمیان در وضعیت بسیار خطرناک قرار دارند.

این در حالیست که به رغم تمامی تلاش‌های گسترده رژیم صهیونیستی و به رغم گذشت هفده روز از این جنگ ناعادلانه به اذعان بسیاری از مسئولان رژیم صهیونیستی، هیچ یک از اهداف در نظر گرفته شده این جنگ محقق نشده است.

هدف اصلی رژیم صهیونیستی از این جنگ همانطوری که بسیاری از مقامات مسوول اسراییلی گفته‌اند، متوقف ساختن حملات موشکی به مناطق اسراییلی و از میان بردن مقاومت اسلامی در غزه است اما به رغم استفاده گسترده از سلاح‌های پیشرفته در حمله به غزه، حملات موشکی گروه‌های فلسطینی به مناطق اسراییلی همچنان ادامه دارد و هر روز شاهد هدف قرار گرفتن مناطق دورتری از سرزمین‌های اشغالی توسط موشک‌های فلسطینی هستیم.

این در حالی است که مقاومت اسلامی فلسطین نیز همچنان به قدرت خود باقیست و تا بدین لحظه و با گذشت هفده روز از جنگ مانع پیشروی سربازان اسراییلی در مناطق فلسطینی شده است.

همچنین در حملات یکشنبه شب جنگنده‌های اسراییلی مناطق مرزی نوار غزه با مصر هدف قرار گرفته شد که در این حملات سه تن از نیروهای امنیتی مصری به شدت زخمی شدند و صدها تن از مردم مصری ساکن این مناطق تا صبح از ترس و نگرانی حملات اسراییلی بیدار ماندند.

این در حالی است که منابع خبری از استفاده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از حریم هوایی مصر جهت بمباران مناطق مرزی نوار غزه خبر دادند.

این منابع خبری در گفتگو با شبکه سی.ان.ان اظهار داشتند: دو جنگنده اف - 16 اسراییل در حریم هوایی مصر ظاهر شده و مناطق مرزی غزه با مصر را هدف قرار دادند.

در حملات موشکی نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین به اسراییل نیز که مناطق «بئرالسبع» و «اسدود» را هدف قرار داد، چهار اسراییلی به شدت زخمی شدند و بیش از 41 اسراییلی به بیمارستان‌ها منتقل شدند.

منابع پزشکی رژیم صهیونیستی می‌گویند: اکثریت این افراد به دلیل ترس و وحشت از این حادثه به بیمارستان منتقل شده‌اند.

بر اساس ارائه گزارشی از گردان القسام، از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از 330 موشک به مناطق اسراییلی شلیک شده است و بیش از 35 مین، تانک‌ و نفربرهای نظامی اسراییلی را هدف قرار داده‌اند.

همچنین بر اساس این گزارش پنج هلی‌کوپتر نظامی اسراییلی مورد هدف قرار گرفته و یک هواپیمای تجسسی نیز به عنوان غنیمت جنگی توسط نیروهای مقاومت فلسطینی گرفته شد.

بر اساس گزارش ارائه شده از گردان القسام، نیروهای مقاومت اسلامی توانستند از آغاز این جنگ 32 سرباز و فرمانده‌ اسراییلی را به هلاکت رسانده و 315 تن دیگر را نیز زخمی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها