شهردار شهر کراچی پاکستان گفت: متاسفانه آتش‌سوزی در 17 پناهگاه متعلق به افراد بی بضاعت در شهر کراچی که ساعت یازده دیشب به وقوع پیوست، منجر به کشته شدن 40 تن از جمله 20 کودک شده است.
کد خبر: ۲۲۸۳۳۸

به گزارش فارس ، شب گذشته ساعت 23 به وقت محلی پاکستان در منطقه شمال شهر کراچی در اثر سهل انگاری 17 پناهگاه چوبی متعلقث به افراد بی بضاعت در آتش سوخته که دستکم 40 نفر از جان باختند و دها نفر زخمی شدند.

علت این آتش سوزی وزش باد در این پناهگاه‌ها اعلام شده است که در آن مردم بی بضاعت با آتش زدن ذغال خود را گرم نگه می‌دارند که بر اثر وزیدن باد تند آتش به این پناهگاه‌های چوبی زده و بیش از 17 عدد طعمه حریق شده است.

"سید مصطفی کمال" شهرادار شهر کراچی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کراچی اعلام کرد: متاسفانه این حادثه همه ما را سوگوار کرده است اما شهرداری درباره عواقب این کار به این افراد هشدار داده بود و حتی سعی کرد که آنها را به جای دیگری منتقل کند اما آنها امتناع می‌کردند.

وی افزود: ساکنین این پناهگاه‌های چوبی بیشتر زنانی بودند که به عنوان کلفت در منازل شهروندان کار می‌کنند و برخی دیگر نیز خانواده‌های کارمندان عادی هستند که بیشتر آنها از ایالت پنجاب به شهر کراچی برای کار آمده‌اند.
شهرادار کراچی گفت: در این حادثه تعداد کشته‌ شدگان بخاطر بسته بودن مسیر خروجی این پناهگاه‌ها افزایش یافته است.

وی افزود: در سه سمت این پناهگاه‌ها ساختمان‌های سه طبقه است و آنها راه فراری برای خروج از این پناهگاه‌ها را نداشتند.

شهردار کراچی همچنین اظهار داشت: پس از این حادثه بلافاصله بیش از 15 کامیون آتش نشانی برای خاموش کردن این آتش به محل اعزام شدند.

همچنین در این راستا "عشرت العباد خان" استاندار ایالت سند حادثه آتش سوزی را تاسف انگیز خواند و گفت: کمیته‌ای برای تحقیق درباره علت این حادثه تشکیل خواهد شد.

"الطاف حسین" رهبر جنبش ملی متحده نیز در بیانیه‌ای که از لندن منتشر شد، از حادثه آتش سوزی در پناهگاه‌های مردمی در شهر کراچی ابراز تاسف کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها