رویترز: افزایش افراد چاق در استرالیا، خدمات اورژانس هوایی این کشور را نیازمند هواپیما، بالگرد و آمبولانس‌های بزرگ‌تر کرده است. مقامات بخش خدمات اورژانس هوایی استرالیا با افزایش افراد چاق در این کشور، در طرحی پیشنهادی به دولت،‌ خواستار تهیه هواپیما و بالگردهای بزرگ‌تر برای عملیات هوایی اورژانس شدند. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که استرالیایی‌ها جزو چاق‌ترین افراد جهان هستند و شمار افرادی که به بیماری چاقی مبتلا هستند به طور محسوس در حال افزایش است. این در حالی است که این کشور جزو کشورهای حمایت کننده از ورزش، سلامت و زندگی سالم است.
کد خبر: ۲۲۸۲۳۲

به گفته مقامات دست اندرکار، هواپیمای جدید باید توانایی حمل افراد با وزن بالای 260 کیلوگرم را داشته باشند. هواپیما و بالگردهایی که هم اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرند، توان حمل افرادی با وزن حداکثر 140 کیلوگرم را دارد.

نجات یخی

آسوشیتدپرس: پیرزنی در نیوجرسی آمریکا برای نجات سگش،‌ خود را درون دریاچه یخزده انداخت.

این خانم 61 ساله در حال پیاده روی با سگ درشت اندام خود در کنار دریاچه‌ای یخزده بود که سگش در دریاچه افتاد و پیرزن بلافاصله برای نجات جان سگ، خود را درون دریاچه پوشیده از یخ انداخت. مردی سوار بر دوچرخه با دیدن این صحنه به کمک مادربزرگ رفت، ولی او هم در یخ‌ها گرفتار شد. شاهدان این صحنه با پلیس تماس گرفتند و نیروهای امداد بعد از ساعتی تلاش مادربزرگ و مرد دوچرخه سوار را از دریاچه یخزده با عمق بیش از 5 متر بیرون آوردند و هر دو را به بیمارستان منتقل کردند. سگ این خانم هم که حالش از این دو نفر بهتر بود، راهی خانه شد.

رستوران خلا‌فکار

آسوشیتدپرس:‌ مقامات قضایی نیویورک، یک خانم رستوران‌دار را به اتهام طبخ گوشت میمون در رستورانش، دستگیر و روانه زندان کرد.

با شکایت مشتریان یک رستوران در مرکز نیویورک به مراکز بهداشتی، ماموران بهداشت مواد غذایی به این محل رفتند و پس از بازرسی و جستجوهای فراوان مشخص شد که صاحب رستوران که یک خانم است از 3 سال پیش تاکنون به علت گران بودن نرخ گوشت قرمز، از گوشت میمون و چند خزنده برای طبخ غذاهای خود استفاده می‌کرده و تحویل مشتریان می‌داده‌ است. از این رو ماموران بهداشت رستوران را تعطیل کردند و صاحب رستوران را به پلیس تحویل دادند.

این در حالی است که این رستوران‌دار در بازجویی‌های پلیس اعتراف کرد که میمون‌ها را از طریق فرودگاه بین‌المللی «کندی» به نیویورک وارد می‌کرده و به صورت غیرقانونی از آنها برای طبخ غذاهایش استفاده می‌کرده ‌است.

در صورت اثبات جرم این خانم در دادگاه، او باید حداقل 5سال را در زندان بگذراند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها