واکنش‌ها به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه همچنان ادامه دارد

تظاهرات ضدصهیونیستی در تهران

گروه سیاسی: مردم مناطق مختلف کشور روز گذشته با برپایی تظاهرات و همایش و صدور بیانیه‌هایی، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرده و خواستار اقدامات همه‌جانبه برای پایان تجاوزات اسرائیل به این منطقه شدند. تظاهرات ضدصهیونیستی در تهران نیز با حضور گسترده گروه‌های مختلف مردم و مسوولان در میدان فلسطین برگزار شد. محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در جمع تظاهرکنندگان تهرانی، تقارن فجایع اخیر غزه با حلول ماه محرم را پیام‌آور پیروزی مجدد خون بر شمشیر دانست و گفت: بیش از نیم‌قرن پیش با توطئه نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جنایتکار، زمینه تولد نامشروع رژیم صهیونیستی در قلب جهان اسلام به وجود آمد و با آواره شدن میلیون‌ها مرد و زن و کودک و نوجوان و غارت ثروت فلسطینی‌ها و سکوت مرگبار مجامع بین‌المللی، غده سرطانی اسرائیل در جهان اسلام شکل گرفت.
کد خبر: ۲۲۶۹۹۶

به گزارش ایرنا، وی با انتقاد از سکوت برخی سران کشورهای عربی افزود: امروز برخی سران خودفروخته عربی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی سکوت اختیار کرده و حتی برخی آنها از صهیونیست‌ها می‌خواهند که با جنبش حماس به عنوان پرچم مقاومت مردم فلسطین برخورد کند.

دولت‌های عربی از خواب غفلت بیدار شوند

تظاهرکنندگان تهرانی در پایان تجمع اعتراض‌آمیز خود با صدور بیانیه‌ای، حمایت خود را از مردم غزه اعلام کردند.
در قسمتی از این بیانیه با انتقاد از سکوت کشورهای عربی آمده است: وقت آن رسیده است که سران خائن و سازشکار برخی دولت‌های عربی که برخلاف احکام الهی و قرآنی و اراده ملت‌های مسلمان خود، دست در دست دژخیمان صهیونیست و حامیان جنایتکار خود در کاخ سفید و تعدادی از روسای دولت‌های غربی، در پایمال کردن حقوق ملت فلسطین، خود را شریک ساخته‌اند، از خواب غفلت بیدار شده و به وظیفه خطیر و تاریخی خود در این آزمون بزرگ عمل کنند.

رایزنی رئیس‌جمهور درباره توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه

رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی تلفنی با رئیس دوره‌ای سازمان کنفرانس اسلامی، رئیس جمهوری الجزایر و دبیر سیاسی جنبش حماس، حملات رژیم صهیونیستی را محکوم و بر اتخاذ تدابیر فوری برای متوقف کردن جنایات اشغالگران صهیونیست تاکید کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، احمدی‌نژاد و عبدالله واد، رئیس دوره‌ای سازمان کنفرانس اسلامی در گفتگویی تلفنی با اشاره به اوضاع اسفبار مردم مظلوم غزه تصریح کردند: باید با گشودن راه‌ها، کمک‌های غذایی، دارویی و درمانی به مردم غزه ارائه شود.

درخواست ایران برای اقدام فوری شورای امنیت در قبال جنایات رژیم صهیونیستی

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل طی نامه‌ای به رئیس شورای امنیت از شورای امنیت خواست تا هرچه سریع‌تر به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین خاتمه بخشد.

آغاز به کار ستاد حمایت از مردم غزهدر دولت

در همین حال، معاون اول رئیس‌جمهور از آغاز به کار ستاد حمایت از مردم غزه در دولت خبر داد.

پرویز داوودی در گفتگو با ایرنا یادآور شد که در جلسه اخیر هیات دولت، ستادی متشکل از جمعی از وزیران با مسوولیت وزیر امور خارجه برای هماهنگی دستگاه‌های مختلف با هدف حمایت مادی و معنوی از مردم غزه تشکیل و مقرر شده است که فعالیت این ستاد برای حمایت کامل از حقوق مردم غزه و تا زمان برقراری آرامش و امنیت کامل ادامه یابد.

وی گفت: این ستاد برای پیگیری ابعاد جنایتی که در غزه به وقوع پیوسته و اطلاع‌رسانی در این خصوص به عموم مردم مسلمان منطقه و دنیا تشکیل شده است و برای این کار، ما از رایزنی‌های فرهنگی خود در سراسر دنیا و سفارتخانه‌هایمان استفاده می‌کنیم.

دادگاه ‌اسلامی به جنایات رژیم صهیونیستی رسیدگی کند

معاون اول قوه قضاییه نیز خواستار تشکیل دادگاه اسلامی رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی ‌شد و اظهار کرد: جنایات رژیم صهیونیستی در غزه محصول ترک نهی از منکر در جوامع اسلامی است.

به گزارش فارس، ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضاییه در حاشیه جلسه مسوولان عالی قضایی افزود: رژیم صهیونیستی با محاصره و بمباران غزه در حال ارتکاب یکی از بزرگ‌ترین منکرات قرن است و سران کشورهای عربی و اسلامی با سکوت در برابر این منکر بزرگ در پیشگاه خدا و ملت‌های مسلمان مسوول هستند.

قضات دادسرای عمومی و انقلاب تهران نیز با صدور بیانیه‌ای از مجامع بین‌المللی خواسته‌اند با توجه به سابقه تشکیل دادگاه‌های کیفری بین‌المللی، بدوا نسبت به تصویب اساسنامه برای تشکیل یک دادگاه ویژه بین‌المللی به منظور تعقیب و رسیدگی به جنایات ارتکابی سران رژیم غاصب اسرائیل در نوار غزه اقدام کنند.

نامه 5 اتحادیه بزرگ دانشجویی خطاب به رهبر معظم انقلاب

5 اتحادیه بزرگ دانشجویی در نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب نوشتند: به نمایندگی از جنبش دانشجویی مسلمان ضمن لبیک به پیام عاشورایی مقتدایمان، سوگند می‌خوریم که مردم مظلوم غزه را تنها نخواهیم گذاشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها