25 فروردین 82 / 10:44:42 جام جم آنلاین - کارشناسان اقتصادی ، روز دوشنبه 14 آوریل اعلام کردند که شیوع بیماری ذات الریه مسری در هنگ کنگ و سنگاپور ، اقتصاد آنها را در معرض خطر رکود
کد خبر: ۲۲۶۹۰
قرار داده است .
به گزارش شبکه تلویزیونی کانال 2 فرانسه ، شیوع بیماری ذات الریه تنفسی می تواند بر اقتصاد سنگاپور و هنگ کنگ تاثیر گذاشته و اقتصاد آنها را دچار رکود کند ، بویژه اگر چشم انداز رشد اقتصادی امریکا کماکان تیره و تار بماند.
اقتصاد هنگ کنگ و سنگاپور به توریسم و سفرهای تجاری و کاری متکی است .
بنابراین اگر آنها نتوانند شیوع ذات الریه تنفسی «سارس» را مهار کنند ، دچار رکود اقتصادی می شوند.
دولت شهر سنگاپور و هنگ کنگ از هم اکنون پیش بینی کرده اند که به دلیل شیوع سارس نمی توانند به اهداف خود در مورد نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در سال 2003 میلادی دست یابند.
گوچوک تونگ ، نخست وزیر سنگاپور خاطر نشان کرد ، برآوردها در مورد نرخ رشد اقتصادی که بین 2 درصد تا 5 درصد پیش بینی شده بود ، باید کاهش یابد.
در عین حال ، مقامات هنگ کنگ نیز اعلام کردند پیش بینی 3 درصد رشد اقتصادی در سال 2003 محقق نخواهد شد.
یان لامبرگتز ، کارشناس رابو بانک عقیده دارد ، شیوع سارس خطر رکود اقتصادی هنگ کنگ و سنگاپور را افزایش داده است ، اما اقتصاد بیمار امریکا نیز می تواند رکود اقتصادی آنها را تشدید کند.
وی افزود: در عین حال از نظر داخلی نیز اهالی هنگ کنگ و سنگاپور ، تفریحات خود و خریدهایشان را کاهش می دهند که این مساله نیز عوارض منفی اقتصادی قابل ملاحظه ای را در بر دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها